IB3310 International Business LawBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (İNGİLİZCE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (İNGİLİZCE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: IB3310
Ders İsmi: Uluslararası İşletme Hukuku
Ders Yarıyılı: Bahar
Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. İSMAİL PAMUK
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. İSMAİL PAMUK
Dr. Öğr. Üyesi AYŞE ŞAHİN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin birincil amacı, uluslararası ticari ve finansal sözleşmelere ilişkin uluslararası hukukun temel prensiplerini ve kurumlarını incelemektir. Uluslararası ticaret hukuku, devletler arasındaki hukuki ilişkileri konu edinen klasik devletler umumi hukukundan farklı bir özel hukuk branşıdır. Uluslararası ticaret hukuku, Dünya Ticaret Örgütü'ne İlişkin düzenlemeleri, uluslararası ticari sözleşme ve diğer finansal işlemleri, kanunlar ihtilafı kurallarını, uluslararası yatırım ve ticarete ilişkin sorunları kapsamakta ve genel olarak uluslararası ekonomik ilişkilerin hukuki çerçevesini çizmektedir.
Dersin İçeriği: Devletler Hukuku (kamu);
Uluslararası Ticaret Hukukunun Kişileri;
Uluslararası Ekonomik Örgütler;
Devletler Özel Hukuku
Uluslararası Ticaretin Düzenlenmesi;
Uluslararası Para Sistemi;
Uluslararası Satım Sözleşmeleri
Malların Uluslararası Taşınmasına ilişkin Sözleşmeler
Uluslararası Satım Sözleşmelerinde Kullanılan Ödeme Yöntemleri ve Belgeler;
Yabancı Yatırımları

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) -Ders konu kapsamının, sınıf kuralları ile öğrencilerden beklenenlerin tartışılması -Genel hususlar -Devletler Hukuku (kamu) Bülent SÖZER, Legal Environment of Business (Beta Publishing), pp.249-261.
2) -Uluslararası Ticaret Hukukunun Kişileri -Uluslararası Ekonomik Örgütler Bülent SÖZER, Legal Environment of Business (Beta Publishing), pp.281-311
3) Devletler Özel Hukuku Bülent SÖZER, Legal Environment of Business (Beta Publishing), pp.262-281. Tuğrul Ansay& Eric. C. Schneider, Introduction to Turkish Business Law, (2nd Edition) pp.221-232
4) Uluslararası Ticaretin Düzenlenmesi Bülent SÖZER, Legal Environment of Business (Beta Publishing), pp.311-338
5) -Uluslararası Ticaretin Düzenlenmesi -Uluslararası Para Sistemi Bülent SÖZER, Legal Environment of Business (Beta Publishing), pp.311-338 and pp.339-374.
6) Uluslararası Para Sistemi Bülent SÖZER, Legal Environment of Business (Beta Publishing), pp.339-374
7) Ara Sınav
8) Uluslararası Satım Sözleşmeleri Bülent SÖZER, Legal Environment of Business (Beta Publishing), pp. 375-408
9) -Uluslararası Satım Sözleşmeleri -Bülent SÖZER, Legal Environment of Business (Beta Publishing), pp. 375-408
10) Malların Uluslararası Taşınmasına İlişkin Sözleşmeler Bülent SÖZER, Legal Environment of Business (Beta Publishing), pp. 409-438
11) Malların Uluslararası Taşınmasına İlişkin Sözleşmeler Bülent SÖZER, Legal Environment of Business (Beta Publishing), pp. 409-438
12) Uluslararası Satım Sözleşmelerinde Kullanılan Ödeme Yöntemleri ve Belgeler Bülent SÖZER, Legal Environment of Business (Beta Publishing), pp. 440-465.
13) Türkiye'de Uluslararası Tahkim Tuğrul Ansay& Eric. C. Schneider, Introduction to Turkish Business Law, (2nd Edition) pp. 245-257
14) Yabancı Yatırım Tuğrul Ansay& Eric. C. Schneider, Introduction to Turkish Business Law, (2nd Edition), pp. 233-245

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: - Bülent SÖZER, Legal Environment of Business (Beta Publishing).
-Tuğrul Ansay& Eric. C. Schneider, Introduction to Turkish Business Law, (2nd Edition)
Diğer Kaynaklar: Milletlerarası Ticaret Hukuku, Nuray Ekşi 2010

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları
Program Kazanımları
1) Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak.
2) Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek.
3) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak.
4) Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek.
5) Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak.
6) Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak.
7) Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek.
8) Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek.
9) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak.
10) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak.
11) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek.
12) Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. 2
2) Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. 1
3) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. 4
4) Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. 1
5) Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. 1
6) Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. 1
7) Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. 1
8) Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. 5
9) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. 1
10) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. 1
11) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. 1
12) Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 2 % 70
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Ara Sınavlar 1 25 25
Final 1 35 35
Toplam İş Yükü 144