SİNEMA VE TELEVİZYON | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | IB3310 | ||||||||
Ders İsmi: | Uluslararası İşletme Hukuku | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | English | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. İSMAİL PAMUK | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. İSMAİL PAMUK Dr. Öğr. Üyesi AYŞE ŞAHİN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin birincil amacı, uluslararası ticari ve finansal sözleşmelere ilişkin uluslararası hukukun temel prensiplerini ve kurumlarını incelemektir. Uluslararası ticaret hukuku, devletler arasındaki hukuki ilişkileri konu edinen klasik devletler umumi hukukundan farklı bir özel hukuk branşıdır. Uluslararası ticaret hukuku, Dünya Ticaret Örgütü'ne İlişkin düzenlemeleri, uluslararası ticari sözleşme ve diğer finansal işlemleri, kanunlar ihtilafı kurallarını, uluslararası yatırım ve ticarete ilişkin sorunları kapsamakta ve genel olarak uluslararası ekonomik ilişkilerin hukuki çerçevesini çizmektedir. |
Dersin İçeriği: | Devletler Hukuku (kamu); Uluslararası Ticaret Hukukunun Kişileri; Uluslararası Ekonomik Örgütler; Devletler Özel Hukuku Uluslararası Ticaretin Düzenlenmesi; Uluslararası Para Sistemi; Uluslararası Satım Sözleşmeleri Malların Uluslararası Taşınmasına ilişkin Sözleşmeler Uluslararası Satım Sözleşmelerinde Kullanılan Ödeme Yöntemleri ve Belgeler; Yabancı Yatırımları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | -Ders konu kapsamının, sınıf kuralları ile öğrencilerden beklenenlerin tartışılması -Genel hususlar -Devletler Hukuku (kamu) | Bülent SÖZER, Legal Environment of Business (Beta Publishing), pp.249-261. |
2) | -Uluslararası Ticaret Hukukunun Kişileri -Uluslararası Ekonomik Örgütler | Bülent SÖZER, Legal Environment of Business (Beta Publishing), pp.281-311 |
3) | Devletler Özel Hukuku | Bülent SÖZER, Legal Environment of Business (Beta Publishing), pp.262-281. Tuğrul Ansay& Eric. C. Schneider, Introduction to Turkish Business Law, (2nd Edition) pp.221-232 |
4) | Uluslararası Ticaretin Düzenlenmesi | Bülent SÖZER, Legal Environment of Business (Beta Publishing), pp.311-338 |
5) | -Uluslararası Ticaretin Düzenlenmesi -Uluslararası Para Sistemi | Bülent SÖZER, Legal Environment of Business (Beta Publishing), pp.311-338 and pp.339-374. |
6) | Uluslararası Para Sistemi | Bülent SÖZER, Legal Environment of Business (Beta Publishing), pp.339-374 |
7) | Ara Sınav | |
8) | Uluslararası Satım Sözleşmeleri | Bülent SÖZER, Legal Environment of Business (Beta Publishing), pp. 375-408 |
9) | -Uluslararası Satım Sözleşmeleri | -Bülent SÖZER, Legal Environment of Business (Beta Publishing), pp. 375-408 |
10) | Malların Uluslararası Taşınmasına İlişkin Sözleşmeler | Bülent SÖZER, Legal Environment of Business (Beta Publishing), pp. 409-438 |
11) | Malların Uluslararası Taşınmasına İlişkin Sözleşmeler | Bülent SÖZER, Legal Environment of Business (Beta Publishing), pp. 409-438 |
12) | Uluslararası Satım Sözleşmelerinde Kullanılan Ödeme Yöntemleri ve Belgeler | Bülent SÖZER, Legal Environment of Business (Beta Publishing), pp. 440-465. |
13) | Türkiye'de Uluslararası Tahkim | Tuğrul Ansay& Eric. C. Schneider, Introduction to Turkish Business Law, (2nd Edition) pp. 245-257 |
14) | Yabancı Yatırım | Tuğrul Ansay& Eric. C. Schneider, Introduction to Turkish Business Law, (2nd Edition), pp. 233-245 |
Ders Notları / Kitaplar: | - Bülent SÖZER, Legal Environment of Business (Beta Publishing). -Tuğrul Ansay& Eric. C. Schneider, Introduction to Turkish Business Law, (2nd Edition) |
Diğer Kaynaklar: | Milletlerarası Ticaret Hukuku, Nuray Ekşi 2010 |
Ders Öğrenme Kazanımları | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak | |||||||||||
2) Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim | |||||||||||
3) Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hâkim | |||||||||||
4) Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim | |||||||||||
5) Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen | |||||||||||
6) Çekime hazır bir senaryo yazabilen | |||||||||||
7) Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen | |||||||||||
8) Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen | |||||||||||
9) Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen | |||||||||||
10) Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen | |||||||||||
11) Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip | |||||||||||
12) Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak | 4 |
2) | Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim | 3 |
3) | Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hâkim | 1 |
4) | Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim | 1 |
5) | Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen | 2 |
6) | Çekime hazır bir senaryo yazabilen | 2 |
7) | Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen | |
8) | Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen | |
9) | Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen | |
10) | Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen | |
11) | Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip | 3 |
12) | Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip | 5 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 2 | % 70 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 35 | 35 |
Toplam İş Yükü | 144 |