Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
1. Hafta: Giriş / Uluslararası ticaret ortamının değiştirilmesi / Uluslararası pazarlamanın artan önemi / Uluslararası ticarette hızlı büyümenin nedenleri / Uluslararası pazarlama / Uluslararasılaşma ve küresel pazarlamanın doğası ve pratiği |
|
2) |
2. Hafta: Uluslararası pazarlama yönetimi / İhracatla ilgili şirket politikaları ihracat pazarlama planlaması ve stratejisi / Teknoloji / Girişimcilik yaklaşımlarının uluslararası pazarlamaya etkisi |
|
3) |
3. Hafta: İhracat Pazarları / Kültürü ve sosyo-kültürel çevrenin incelenmesi ve seçilmesi / Kültürel farklılıkların yönetilmesi Ekonomik güçler / Siyasi-yasal çevre / Rekabet / İhracat Piyasası Seçimi: Tanımlar ve Stratejiler / İhracat Pazar tanımı ve segmentasyonu, genişleme seçme süreci, prosedür ve strateji. |
|
4) |
4. Hafta: İhracat - İthalat Organizasyonu Girişimi Strateji. İhracat Giriş Modları, Doğrudan ihracat / Ülke bazında departman / Yurtdışı satış şubesi / Depolama veya depolama tesisleri / Yurtdışı satış iştirakleri / Seyahat satış görevlileri / Yabancı bazlı distribütörler ve temsilciler |
|
5) |
5. Hafta: Fiyatlandırma / Fiyatlandırma Kararları / İhracat fiyatının belirleyicileri / Fiyat teklifi / Terimlerin karşılaştırması / INCOTERMS / Ticari şartların seçimi |
|
6) |
6. Hafta: Ödeme Yöntemleri ve Finansman Finansmanı ve Ödeme Yöntemleri / İhracat Finansman Yöntemleri / Ödeme Koşulları / Ödeme ve Finansman İşlemleri / Kredi Mektubu ve Diğer Dış Ticaret Yöntemleri |
|
7) |
7. Hafta: Lojistik Elleçleme İhracat Emirleri ve Tedarik Zinciri Yönetimi / Fiziksel dağıtım / Lojistik ve sistem kavramı / Denizcilik Sektörünün Özellikleri / Uluslararası fiziksel dağıtımın yapısı / Ulaştırma türleri |
|
8) |
8. Hafta: Tekrar |
|
9) |
9. Hafta: İhracat-İthalat Dokümantasyonu ve Adımları / İhracat-İthalat Prosedür ve Belgeleri / Muhakeme, Zamanlama, Hazırlama, Dokümantasyon ve Dış Ticarette Önemi |
|
10) |
10. Hafta: Konteynerizasyon ve Kiralama Uygulamaları / Konteynerizasyona Giriş (ve Özellikleri) / Büyük konteyner ticareti / Konteyner tipleri ve bazları / Konteyner Intermodal Taşıma Uygulamaları / Konteyner Markaları / Konteynerlerin Seçimi ve İncelenmesi |
|
11) |
11. Hafta: İthalat ve İhracat için Başarılı Müzakereler / Küresel Müzakereleri Farklı kılan nedir? Kültürel Müzakereler / Kültürel Etkiler ve Kültürlerarası Müzakere Davranışları / Kültürel Duyarlı Müzakere Stratejileri / Müzakere Tarzları ve Karar Verme Farklılıkları / Kültürlerarası Müzakerelerde Yapılması ve Yapılmaması |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik ile ilgili yönetim, işletme, ticaret, ekonomi, girişimcilik, inovasyon, sürdürülebilir kalkınma konularında teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir ve bu bilgileri kullanabilir |
5 |
2) |
Küresel iş dünyasındaki farklı kaynaklardan veri toplayabilir ve araştırma tekniklerini başarılı bir şekilde uygulayabilir, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. |
4 |
3) |
Sürekli değişen küresel iş dünyasındaki farklı kaynak ve kanalları kullanarak fırsat ve tehditleri, stratejik düşünebilme yeteneğiyle analiz edebilir. |
3 |
4) |
İyi bir İngilizce dil bilgisi ile yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. |
3 |
5) |
Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilir ve eleştirel olarak değerlendirebilir. |
4 |
6) |
Mesleki sorumluluk bilinciyle iş etiği ilkelerini benimser ve bu ilkeleri küresel ticaret ve işletme alanında hukuki kaideler çerçevesinde uygulayabilir. |
5 |
7) |
Alan içi ve alan dışı ekip çalışmalarında işbirliği yapabilir, sorumluluk alabilir, kültürel farklılıklara saygılı ve etik değerlere sahiptir. |
4 |
8) |
Sosyal haklar, adalet, kültürel değerler, çevreye duyarlılık, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
3 |
9) |
Kazandığı yaşam boyu öğrenme becerisi ile öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir ve kendisini geliştirebilir |
3 |