SİNEMA VE TELEVİZYON | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | IF3213 | ||||||||
Ders İsmi: | Gayrimenkul Finansmanı | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | English | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BAHAR KÖSEOĞLU | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders gayrimenkul yatırımları ve finansmanıyla ilgili ana konuları irdelemektedir. Dersin kapsamında endüstriyel, ticari ve iskan amacı ile kullanılan varlıkların finansmanında uygulanan politikalar ve prosedürler tartışılmaktadır. Bu dersi başarı ile tamamlayan bir öğrenci dersin sonunda, gayrimenkullerle ilgili bir çok konuyu rahatlıkla anlayabilmektedir. |
Dersin İçeriği: | Gayrimenkul finansmanı, mortgages, Gayrimenkul yatırımlarında risk ve getiri, Aracılık işlemleri, Satın alma ve kiralama |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Finansmanda faiz oranı faktörü | Dersin kitabından ilgili bölümün okunması |
2) | Sabit faizli mortgage kredisi | Dersin kitabından ilgili bölümün okunması |
3) | Değişken faizli mortgage kredisi | Dersin kitabından ilgili bölümün okunması |
4) | Değişken faizli mortgage kredisi | Dersin kitabından ilgili bölümün okunması |
5) | Emlak alımlarının finansal analizi | Dersin kitabından ilgili bölümün okunması |
6) | Tekrar | Vize sınavı için ders kitabının ve ders notlarının okunması |
7) | Çekirdek aile evleri | Dersin kitabından ilgili bölümün okunması |
8) | Aracılık ve finansman hizmetleri | Dersin kitabından ilgili bölümün okunması |
9) | Ticari varlık piyasasına giriş | Dersin kitabından ilgili bölümün okunması |
10) | Emlak değerlendirmesi | Dersin kitabından ilgili bölümün okunması |
11) | Emlak değerlendirmesi | Dersin kitabından ilgili bölümün okunması |
12) | Tekrar | Vize sınavı için ders kitabının ve ders notlarının okunması |
13) | Yatırım analizi | Dersin kitabından ilgili bölümün okunması |
14) | Finansal kaldıraç ve finansman alternatifleri | Dersin kitabından ilgili bölümün okunması |
Ders Notları / Kitaplar: | Textbook / Required Material Brueggeman, William B. and Jeffrey D. Fisher. 2008. Real Estate Finance and Investments. McGraw Hill/Irwin, Thirteenth Edition. |
Diğer Kaynaklar: | None |
Ders Öğrenme Kazanımları | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak | |||||||||||
2) Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim | |||||||||||
3) Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hâkim | |||||||||||
4) Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim | |||||||||||
5) Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen | |||||||||||
6) Çekime hazır bir senaryo yazabilen | |||||||||||
7) Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen | |||||||||||
8) Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen | |||||||||||
9) Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen | |||||||||||
10) Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen | |||||||||||
11) Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip | |||||||||||
12) Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak | 4 |
2) | Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim | 3 |
3) | Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hâkim | 1 |
4) | Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim | 1 |
5) | Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen | 2 |
6) | Çekime hazır bir senaryo yazabilen | 2 |
7) | Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen | |
8) | Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen | |
9) | Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen | |
10) | Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen | |
11) | Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip | 3 |
12) | Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip | 5 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 2 | % 60 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 41 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 50 |
Ara Sınavlar | 2 | 3 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 96 |