IF2221 Corporate Finance IBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar GASTRONOMİ VE MUTFAK SANATLARIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
GASTRONOMİ VE MUTFAK SANATLARI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: IF2221
Ders İsmi: İşletme Finansı I
Ders Yarıyılı: Bahar
Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 4
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi BAHAR KÖSEOĞLU
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders biri diğerinin devamı niteliğinde olan 2 Kurumsal Finansman dersinin ilkidir ve öğrencilerin finansal kararlar verebilmeleri için bazı araçları kullanmaya aşina olmalarını sağlamayı amaçlamaktadır. Kurumsal Finansman I dersi öğrencileri temel finansal teoriyle ve kurumsal finansman konseptleriyle tanıştıracaktır. Ayrıca finansal teori ve teorinin pratikteki uygulamaları arasındaki ilişkinin anlaşılması üstünde durulacaktır. Derste kurumlardaki karar-verme aşamalarının teori ve pratikteki yeri anlatılacak, daha çok finansal değerleme, sermaye bütçesi ve nakit akışı analizi üzerinde durulacaktır.
Dersin İçeriği: Kurumsal finansman, mali tabloları, finansal kaldıraç ve işletme kaldıracı, Menkul kıymetlerin fiyatlanması

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kurumsal Finansmana Giriş, Kurumsal Finansman nedir, Finansal Yönetimin amacı nedir, Finansal Yönetim Kararları, Sermaye Bütçelemesi, Sermaye Yapısı, İşletme Sermayesi Yönetimi
2) Mali Tablolara Genel Bakış: Bilanço: Varlıklar, Yükümlülükler, ve Özkaynaklar, Net İşletme Sermayesi,Borç-Özkaynaklar, Gelir Tablosu
3) Bazı Önemli Kavramlar: Piyasa Değeri, Defter Değeri, Nominal Değer, Aktif Değer, Net Aktif Değer. Finansal Kaldıraç, İşletme Kaldıracı.
4) Kısa Vadeli Finansal Yönetim ve İşletme Sermayesi Yönetimi: Kısa Vadeli Finansal Planlama, Kısa Vadeli Finansal Planlamanın Bazı Yönleri
5) Kısa Dönemli Borçlanma, Nakit Yönetimi, Kredi ve Alacaklar, Envanter Yönetimi: İktisadi Sipariş Miktarı Modeli
6) Paranın Zaman Değeri, Cari Değer, Gelecekteki Değer, Yıllık Ödenek, Daimi Gelir. Risk Kavramları
7) Değerlemeye Giriş: Bonolar ve Tahviller. Bonolar ve Tahviller Arasındaki Farklar. Bono ve Tahvilleri Fiyatlama. Bono Fiyatları ve Faiz Oranları Arasındaki İlişki. Alım-Satım Stratejileri.
8) Değerlemeye Giriş: Bonolar ve Tahviller. Bonolar ve Tahviller Arasındaki Farklar. Bono ve Tahvilleri Fiyatlama. Bono Fiyatları ve Faiz Oranları Arasındaki İlişki. Alım-Satım Stratejileri.
9) Hisse Senetleri Değerlemesi: Hisse Senetlerinin Temel Karakteristik Özellikleri, Kapitalizasyon Oranı, Hisse Senedi Değerlemelerindeki Temel Sorunlar.
10) Sermaye Maliyeti: Borç Maliyeti, Özsermaye Maliyeti, Ağırlıklı Ortalama Sermaye Maliyeti
11) Sermaye Bütçelemesi: Proje Değerlendirme Esasları, Vergilendirilmemiş Kazanç, Kurumsal Vergi, Amortisman, Sermaye Giderleri
12) Sermaye Bütçeleme Projelerini Değerlendirme Süreci: Muhasebe Karlılık Oranı, İç Karlılık Oranı, Net Bugünkü Değer, Karlılık Endeksi, Net Bugünkü Değer ve İç Karlılık Oranı arasındaki çelişkiler ve bu çelişkilerin çözümünü ilişkin öneriler.
13) Sermaye Bütçeleme Projelerini Değerlendirme Süreci: Muhasebe Karlılık Oranı, İç Karlılık Oranı, Net Bugünkü Değer, Karlılık Endeksi, Net Bugünkü Değer ve İç Karlılık Oranı arasındaki çelişkiler ve bu çelişkilerin çözümünü ilişkin öneriler.
14) Nakit-Akışı Analizi: Nakit-Akışı Tablosu Hazırlamak, Proje Fizibilite Analizi (DCF ile), Hassasiyet Analizi.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Principles of Corporate Finance by Brealey and Myres, 7th Edition.

Essentials of Corporate Finance by Ross, Westerfield and Jordan, 6th Edition.

Diğer Kaynaklar: Mevcut Değil

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları
Program Kazanımları
1) - Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma
2) - Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. - Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
3) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. -Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
4) - Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, - Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. -Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
5) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
6) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) - Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma 2
2) - Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. - Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 4
3) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. -Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 5
4) - Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, - Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. -Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. 3
5) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 3
6) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Ödevler 1 10 10
Ara Sınavlar 1 25 25
Final 1 35 35
Toplam İş Yükü 112