DİL VE KONUŞMA TERAPİSİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | BA4311 | ||||||||
Ders İsmi: | Stratejik Yönetim | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | English | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. AHMET ERKUŞ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. HAVVA PINAR İMER Prof. Dr. AHMET ERKUŞ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Stratejik Yönetim dersi, bütünleştirici bir ders olarak katılımcılara tepe yönetimin karşılaşacağı karmaşık problemleri doğru bir şekilde tanımlayabilmelerine ve çözüm üretebilmelerine yönelik bilgi ve becerileri kazandırmayı amaçlar. Derste, iş yaşamına ait gerçek örnek olay analizleri üzerinde durularak katılımcıların bugüne kadar diğer derslerden (muhasebe, finans, pazarlama, vb.) elde ettikleri tüm fonksiyonel yeteneklerini bir araya getirebilmeleri ve gerçek iş yaşamına ait örgütsel sorunlara çözümler üretebilmeleri hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği: | 1. Konu: Stratejik Yönetim Sürecine Genel Bir Bakış 2. Konu: Stratejik Vizyon, Misyon ve Amaçların Belirlenmesi. 3. Konu: Küresel ve Ulusal Çevre Faktörlerinin Analizi: PEST Analizi. 4. Konu: İş (Rekabet) Çevresi Faktörlerinin Analizi: Beşli Güç Analizi ve Stratejik Gruplar. 5. Konu: İşletme ve Dış Çevre Etkileşimi: FÜTZ Analizi. 6. Konu: İşletme ve Dış Çevre Etkileşimi: Stratejik Maliyet Analizi ve Değer Zincirleri. 7. Konu: Sektör ve Rekabet Analizine İlişkin Uygulamalar. 8. Konu: Generic Rekabet Stratejileri, Dikey Bütünleşme Stratejileri ve Saldırgan/Savunmacı Stratejiler. 9. Konu: Pazarın Yapısına ve İşletmenin Durumuna Göre Stratejiler. 10. Konu: Çeşitlendirme Stratejileri ve Çok Yönlü Çeşitlenmiş İşletmelerde Stratejilerin Değerlendirilmesi. 11. Konu: Strateji Uygulama Süreci: Örgüt Yapısı, Örgüt Kültürü ve Liderlik. 12. Konu: Stratejik Sonuçların Değerlendirilmesi ve Kontrol. 13. Genel Tekrar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Stratejik Yönetimin Temel Kavramları | |
3) | Stratejik vizyon geliştirme, hedefleri belirleme | |
4) | İşletme Çevresinin İncelenmesi:Makro Çevre Analizi | |
5) | İşletme Çevresinin Analizi: Rakip Çevre Analizi | |
6) | İç çevre analizi :Örgütsel Analiz | |
7) | Strateji Geliştirme:Durum Analizi | |
8) | Tekrar | |
9) | SWOT matrisi kullanarak alternatif stratejiler oluşturma | |
10) | Jenerik rekabet stratejileri ve kooperatif stratejiler | |
11) | Kurumsal Stratejiler | |
12) | Uluslararası pazarlara giriş, denge ve tasarruf stratejileri. | |
13) | Portföy Analizi | |
14) | Genel tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | Required Texts: Crafting & Executing Strategy: The Quest for Competitive Advantage (2011, 18th edition) Arthur A. Thompson, J.E. Gamble ve A.J. Strictland, McGraw-Hill. Strategic Management and Business Policy (2008, 11th edition) by Thomas L. Wheelen and J. David Hunger, Prentice Hall. |
Diğer Kaynaklar: | İşletmelerde Stratejik Yönetim (2004) by Hayri Ülgen and S. Kadri Mirze, Literatür Yayıncılık, İstanbul. Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası (2003, 6. Baskı) by Ömer Dinçer, Beta Yayıncılık. Financial Times, Fortune, Bloomberg Business Week, The Economist, Harvard Business Review, Business Strategy Review dergilerinin son sayıları ile Capital ve Infomag gibi Türkçe dergiler ile günlük gazetelerin ekonomi ve iş dünyası ile ilgili kısımları. |
Ders Öğrenme Kazanımları | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. | ||||||||||
2) Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. | ||||||||||
3) Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık teknolojilerini kullanmak. | ||||||||||
4) Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. | ||||||||||
5) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | ||||||||||
6) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | ||||||||||
7) Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | ||||||||||
8) Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | ||||||||||
9) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | ||||||||||
10) Diğer terapistlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. | ||||||||||
11) Terapi uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. | |
2) | Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
3) | Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık teknolojilerini kullanmak. | |
4) | Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. | |
5) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | |
6) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | |
7) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | |
8) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | |
9) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | |
10) | Diğer terapistlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. | |
11) | Terapi uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Küçük Sınavlar | 5 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 45 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 55 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 45 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 40 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 108 |
Küçük Sınavlar | 5 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 162 |