Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
1. Ders Kapsamının, sınıf kurallarının ve gereksinimlerinin tartışılması.
2. Hukuk ve Diğer Toplumsal Düzen Kuralları
-Toplum ve Düzen |
Rona Aybay, An Introduction to Law ( 4. Bası. s. 1-10 ve Son Bası s. 21-25) |
2) |
Hukuk ve Diğer Sosyal Düzen Kuralları:
1. Ahlak Kuralları
2. Din Kuralları
3. Görgü Kuralları |
Rona Aybay, An Introduction to Law ( 4. Bası s. 7-24 ve Yeni Bası s. 26-46) |
3) |
1. Hukuk Kurallarını Diğer Davranış Kurallarından Ayıran Özellikler
2. Hukuk Kurallarının Uygulanması |
Rona Aybay, An Introduction to Law ( 4. Bası s. 25-48 ve Yeni Bası s. 47-73) |
4) |
Hukuk Kurallarının Uygulanması |
Rona Aybay, An Introduction to Law ( 4. Bası s. 25-48 ve Yeni Bası s. 47-73) |
5) |
Hukukun Kaynakları |
Tuğrul Ansay & Don Wallance Jr, Introduction to Turkish Law (s. 1-10, 12-18) |
6) |
Yargı Sistemi |
Öğretim Üyesince Verilen Not
Yüksek Mahkemelerin İnternet Siteleri |
7) |
Dünya Hukuk Sistemleri |
Rona Aybay, An Introduction to Law ( 4. Bası s. 53-57 ve Yeni Bası s. 77-85) |
8) |
1) Review for midterm exam 2) Public Law Private Law Separation 3) The Law of Persons |
Rona Aybay, An Introduction to Law ( 4. Bası s. 59-67 ve Son Bası s. 85-92)
Tuğrul Ansay & Don Wallance Jr, Introduction to Turkish Law (s. 92-112) |
9) |
1. Sınav sorularının incelenmesi
2. Kişiler Hukuku |
Tuğrul Ansay & Don Wallance Jr, Introduction to Turkish Law (s. 103-112 ve 116-117) |
10) |
1. Kişiler Hukuku (Devam)
2. Ticaret Hukuku |
Tuğrul Ansay & Don Wallance Jr, Introduction to Turkish Law (s. 103-112 ve 116-117)
Öğretim üyesi tarafından verilen ders notu |
11) |
1. Ticaret Hukuku
2. Ticaret Şirketleri |
Öğretim üyesince verilecek ders notları |
12) |
Ticaret Şirketleri (devam) |
Öğretim Üyesinin vereceği not. |
13) |
Borçlar Hukuku |
The Law of Obligations Tuğrul Ansay & Don Wallance Jr, Introduction to Turkish Law (s. 159-173) |
14) |
Labor Law |
Öğretim üyesince verilecek not. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. |
|
2) |
Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. |
|
3) |
Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık teknolojilerini kullanmak. |
|
4) |
Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. |
|
5) |
En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
|
6) |
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. |
|
7) |
Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. |
|
8) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. |
|
9) |
Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. |
|
10) |
Diğer terapistlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. |
|
11) |
Terapi uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. |
|