Dersin Amacı: |
Başarılı yönetici ve örgütlerin sahip olduğu özellikleri inceleyerek günümüzün hızlı değişim gösteren örgütlerinin ihtiyaç duyduğu bireylerin yönetsel rollerinin, sorumluluklarının ve yeteneklerinin geliştirilmesi dersin temel amacını oluşturmaktadır. Bu süreç, aynı zamanda günümüz yönetici ve örgütlerinin karşı karşıya kaldığı çevresel şartların, baskı ve zorlukların anlaşılmasına yardımcı olur. Başka bir deyişle katılımcılar, işletmeciliğin terminolojisi veya sözlüğüyle tanışacak, işletme yönetimi ve organizasyon ile ilgili temel kavram ve teorilerin gerçek iş yaşamına uyarlaması hakkında ön bilgiye sahip olacaklardır. |
Dersin İçeriği: |
Dersin içerdiği temel konular arasında, yönetim ve yönetim fonksiyonları ile ilgili temel kavramlar, yönetim ve organizasyon düşüncesinin gelişimi, işletmenin faaliyette bulunduğu yerel ve küresel çevre, etik, yönetsel karar verme ve planlama, örgütsel yapı ve kültür ile liderlik ve motivasyon sayılabilir. Bununla birlikte, yönetim bilişim sistemleri/teknolojiler, üretim yönetimi, pazarlama ve finans ile ilgili temel kavramlar, yenilikçilik/girişimcilik gibi konulara da dönem boyunca ders içinde yer verilecektir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse giriş |
|
2) |
İşletme Çevresi |
Ebert & Griffin, Ch.1 |
3) |
İş Etiği ve Sosyal Sorumluluk |
Ebert & Griffin, Ch.2 |
4) |
Girişimcilik ve İşletme Sahipliği |
Ebert & Griffin Ch.3 |
5) |
İşletmenin Küresel Bağlamı |
Ebert & Griffin, Ch.4 |
6) |
İşletme Yönetimi |
Ebert & Griffin, Ch.5 |
7) |
İşletmelerin Yapısı |
Ebert & Griffin, Ch.6 |
8) |
Ara sınav |
|
9) |
Operasyon Yönetimi ve Kalite |
Ebert & Griffin, Ch.7 |
10) |
Çalışan Davranışı ve Motivasyonu |
Ebert & Griffin, Ch.8 |
11) |
Liderlik ve Karar Verme |
Ebert & Griffin, Ch.9 |
12) |
Pazarlama Süreçleri ve Tüketici Davranışı |
Ebert & Griffin, Ch.11 |
13) |
Ürünlerin pazarlanması, dağıtımı ve promosyonu |
Ebert & Griffin, Chs.12 & 13 |
14) |
İşletmede Finansal Konular |
Ebert & Griffin, Chs. 16 & 17 |
Ders Notları / Kitaplar: |
Business Essentials (2017, 11th Global Edition) by Ebert, R. & Griffin, R., Pearson Education.
|
Diğer Kaynaklar: |
Contemporary Management (2019, 11th Edition) by Gareth R. Jones & Jennifer M. George, McGraw-Hill Education.
İşletme Yöneticiliği (2018), Tamer Koçel, 17. Baskı, Beta Yayıncılık.
The Financial Times, New York Times, Fortune, Business Week, The Economist, Harvard Business Review, Business Strategy Review and other business periodicals. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak |
4 |
2) |
Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim |
3 |
3) |
Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hâkim |
1 |
4) |
Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim |
1 |
5) |
Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen |
2 |
6) |
Çekime hazır bir senaryo yazabilen |
2 |
7) |
Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen |
|
8) |
Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen |
|
9) |
Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen |
|
10) |
Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen |
|
11) |
Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip |
3 |
12) |
Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip |
5 |