OPTİSYENLİK (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | INT1013 | ||||||||
Ders İsmi: | Tasarım ve Mimarlığa Giriş | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi EFSUN EKENYAZICI GÜNEY | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
ELİF DEVRİM TOPSAKAL Öğ.Gör. ŞEVKİYE MERVE TAŞOZ Dr. Öğr. Üyesi EFSUN EKENYAZICI GÜNEY |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; Öğrenciye, - Mimar/İç Mimar olma farkındalığını vermek, - “Mimari Yaşam Biçimi” kavramı ile tanışmasını ve irdelemesini sağlamak, - Yapılı çevre ile ilişki kurma ve ayırt etme özelliklerini geliştirmek ve - Eleştirel mimari düşünce biçimi kazanmasına olanak vermektir. |
Dersin İçeriği: | 1.Bölüm: Mimarlık’a Doğru / 3 saat 2.Bölüm: Teori, Köken, Davranış ve Bağlam / TEORİ / 2 saat Mimari Terminoloji-I / 1 saat Teori, Köken, Davranış ve Bağlam / KÖKEN / 2 saat Mimari Terminoloji-II / 1 saat Teori, Köken, Davranış ve Bağlam / DAVRANIŞ/2 saat Mimari Terminoloji –III / 1 saat Teori, Köken, Davranış ve Bağlam / BAĞLAM / 2 saat Mimari Terminoloji –VI / 1 saat 3.Bölüm: Mimari Boyutlar / 2 saat Mimari Terminoloji –V / 1 saat 4.Bölüm: Mimarlikta Konseptler / 1 saat Sunumlar / 2 saat ARASINAV / 3 saat 5.Bölüm: Mimarlıkta Algısal Temeller / 1 saat Sunumlar / 2 saat 6.Bölüm: Tasarım ve Teknoloji / 2 saat Sunumlar / 1 saat 7.Bölüm: Yapı ve Teknoloji / 1saat Sunumlar / 2 saat 8.Bölüm: Mimarlıkta Araştırma Yöntemleri / 2 saat Sunumlar / 1 saat Sunumlar / 3 saat Özet/Değerlendirme / 3 saat |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Mimarlığa Doğru | Ders hakkında genel tanımlamalar. Aşağıdaki konu ve sorular hakkında tartışma ortamının yaratılması: - Mimarlık nedir? - Mimarlık ve ilişkili olduğu disiplinler - Mimar kimdir? |
2) | Teori, Köken, Davranış ve Bağlam / TEORİ Mimari Terminoloji - I | Vitrivius: (Firmitas-Utilitas-Venustas,) Mimari Akımlara ait Tarihi Çizelgenin İrdelenmesi, Temel Mimari Kuramların Değerlendirilmesi |
3) | Teori, Köken, Davranış ve Bağlam / KÖKEN Mimari Terminoloji-II | Mimarlığa ait kültürel kökenlerin araştırılması |
4) | Teori, Köken, Davranış ve Bağlam / DAVRANIŞ Mimari Terminoloji –III | Çevre ve Davranış Kavramlarının irdelenmesi, |
5) | Teori, Köken, Davranış ve Bağlam / BAĞLAM Mimari Terminoloji –VI | Mimarlıkta "Bağlam" kavramının irdelenmesi, örnekler üzerinden tartışılması |
6) | Mimari Boyutlar Mimari Terminoloji –V | Mekansal üç fiziksel boyut ile, psikolojik boyutların (zaman ve yaşam) tanımlanması. Mimari boyutların örnekler üzerinden yorumlanması. |
7) | Mimarlikta Konseptler Öğrenci Sunumları | Mimari tasarım süreçlerindeki mimari konseptlerin tanımlanması, Mimari yapıtların konsept verilerinin okunması. |
8) | ARA SINAV | |
9) | Mimarlıkta Algısal Temeller Öğrenci Sunumları | Aşağıdaki kavramların tanımlanması: - İmge İletişimi, - Görsel gruplama teknikleri, - Gestalt Teorisi. |
10) | Tasarım ve Teknoloji Öğrenci Sunumları | Aşağıdaki kavramların açıklanması: -Sanal Gerçeklik, -Sanal Mekanlar, -Tasarım sürecinde bilgisayar tabanlı araç ve teknikler. |
11) | Yapı ve Teknoloji Öğrenci Sunumlar | "yüzey", "barınak-mekan" ve "strüktür" kavramlarının teknolojik girdiler bağlamında tanımlanması, Enerji ve yapılar, yapısal kod kavramlarının teknoloji çerçevesinde tartışılması. |
12) | Mimarlık alanında araştırma yöntemleri - I Öğrenci sunumları | Mimari kuram ve literatür alanlarında araştırma yöntemleri. |
13) | Mimarlık alanında araştırma yöntemleri - II Öğrenci sunumları | Mimari uygulama alanındaki araştırma yöntemleri. |
14) | Öğrenci sunumları | |
15) | Öğrenci Sunumları | |
16) | Özet ve Genel dönem değerlendirmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | none - yok |
Diğer Kaynaklar: | Arnheim, R., 1977, Dynamics of Architectural Form, University of California Press. Ching, F., 1996, Architecture, Form Space and Order, New York Van Nostrand Reinhold Company. Corbusier, Le., 1927, Towards a New Architecture, New York, Dover Publications. Giedion, Sigfied., 1941, Space, Time and Architecture, Harvard University Press. Groat, L., Wang, D., 2002, Architectural Research Methods, John Wiley & Sons Inc, New york. Laborit, H., 1990, İnsan ve Kent,Çeviri: Bertan Onaran, Payel Yayınları, İstanbul. Nuttgens, Patrick., 1997, The Story of Architecture, Phaidon Press. Rasmussen, S. E., 1982, Experiencing Architecture, Cambrdige, MIT Press. Silver, Pete and Mclean, Will., 2008, Introduction to Architectural Technology, Laurence King. Snyder, James C.,1988, Introduction to Architecture, MIT Press. |
Ders Öğrenme Kazanımları | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||||
2) Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | ||||||||
3) Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | ||||||||
4) Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | ||||||||
5) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | ||||||||
6) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||||
7) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | ||||||||
8) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | ||||||||
9) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |
2) | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | |
3) | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | |
4) | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | |
5) | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | |
6) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
7) | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | |
8) | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | |
9) | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 16 | % 10 |
Sunum | 16 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 3 | 48 |
Sunum / Seminer | 8 | 7 | 56 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 110 |