Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
*Öğrencilerin dersin kapsamı, amacı ve hedefleri hakkında bilgilendirilmesi.
* “Tarih” ve “İnkılâp Tarihi”......
|
Ders kitabı ve serbest araştırma |
2) |
* Osmanlı Çağdaşlaşma Tarihine Bakış:
* Osmanlı İmparatorluğu’nda ıslâhatların gerekçesi ve ıslahat geleneği.
(II. Mahmut dönemi dahil)
|
Ders kitabı ve serbest araştırma |
3) |
* “Tanzimat-ı Hayriye” Dönemi |
Ders kitabı ve serbest araştırma |
4) |
"Meşrutiyet" dönemi. |
Ders kitabı ve serbest araştırma |
5) |
* XIX. yy sonları- XX. yy başlarında Osmanlı İmparatorluğu; siyasal- askerî- ekonomik ortam) |
Ders kitabı ve serbest araştırma |
6) |
Birinci Dünya Savaşı ve Osmanlı İmparatorluğu |
Ders kitabı ve serbest araştırma |
7) |
Mondros Mütarekesi ve yürürlüğe girişi.. |
Ders kitabı ve serbest araştırma |
8) |
* Mondros Mütarekesi sonrası dış politika gelişmeleri |
Ders kitabı ve serbest araştırma |
9) |
* Millî Mücadele’ye gidiş. |
Ders kitabı ve serbest araştırma |
10) |
* TÜRK İSTİKLÂL SAVAŞI:
A) Hazırlık Dönemi-I
(Amasya Genelgesi dahil)
|
Ders kitabı ve serbest araştırma |
11) |
TÜRK İSTİKLÂL SAVAŞI: A) Hazırlık Dönemi-II
(Anadolu’da kongreler dönemi)
|
Ders kitabı ve serbest araştırma |
12) |
* TÜRK İSTİKLÂL SAVAŞI: A) Hazırlık Dönemi-III
(Kongreler sonrası gelişmeler ve
Misak-ı Millî) |
Ders kitabı ve serbest araştırma |
13) |
* TÜRK İSTİKLÂL SAVAŞI: A) Hazırlık Dönemi-IV
(Misak-ı Millî sonrası gelişmeler,
İstanbul’un işgali ve sonrası......
|
Ders kitabı ve serbest araştırma |
14) |
TÜRK İSTİKLÂL SAVAŞI: A) Hazırlık Dönemi-V
(TBMM’nin açılışı ve ilk faaliyetleri.)
|
Ders kitabı ve serbest araştırma |
15) |
Final sınavları |
|
16) |
Final Sınavı |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Nuri Yazıcı, Millî Mücadele ve Türkiye Cumhuriyeti İnkılâp Tarihi, İstanbul. 2011, Bahçeşehir Üniversitesi Yay. |
Diğer Kaynaklar: |
*Kemal Atatürk, Nutuk 1919-1927, Bugünkü dille yayına hazırlayan: Prof. Dr. Zeynep Korkmaz, Atatürk Araştırmaları Merkezi Yay.Ankara 2004
* Ergun Aybars, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi I, İzmir 1984
* Selâhattin Tansel, Mondros’tan Mudanya’ya I, II, III, IV, İstanbul 1991, M.E.B. yay.
* Peyami Safa, Türk İnkılâbına Bakışlar, Atatürk Araştırma Merkezi Yay. Ankara 1988
* Bernard Lewis, “Modern Türkiye’nin Doğuşu” Çev: Metin Kıratlı, Ankara, 1984
* Salahi R. Sonyel, Osmanlı Ermenileri, Remzi Kitabevi, 2. Basım ,İstanbul 2009
*
* Nuri Yazıcı, Millî Mücadelede (Canik Sancak’ında) Pontosçu Faaliyetler (1918 – 1922), II. baskı, Çizgi yayınevi, Konya 2003
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sahne sanatları (oyunculuk, dans, müzik vs.) alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanarak alanına özgü kuramsal, tarihsel, estetik bilgiye sahip olurlar. |
|
2) |
Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahip olurlar ve kendi alanlarında, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlarlar. |
|
3) |
Sahne sanatları konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. |
|
4) |
Sahne sanatları konusunda soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. |
|
5) |
Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. |
|
6) |
Yerelden evrensele çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. |
|
7) |
Sahne sanatları alanının ilişkili olduğu disiplinler konusunda bilgi sahibi olurlar ve alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirebilirler. |
|
8) |
Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibi olarak çok boyutlu algılayabilme tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirirler. |
|
9) |
Alanı ile ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirebilirler ve kendi çalışmalarını eleştirel yöntemler kullanarak sorgulayabilirler. |
|
10) |
Kendi alanları ile ilgili İngiliz dilindeki kaynakları izler ve kendi alanlarında yabancı meslektaşlarıyla iletişim kurabilirler. |
|
11) |
Sahne sanatları alanı konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkına vararak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilirler. |
|
12) |
İnterdisipliner sanat anlayışı çerçevesinde özgün yapıtlar ortaya koyabilirler. |
|
13) |
Sahne Sanatları programı ve içinde bulunan birimler çerçevesinde, alanında evrensel platformda yer alabilecek donanıma sahip bireyler haline gelirler. |
1 |
14) |
Sahne Sanatları Programı bünyesinde, çalışılan alana göre; oyunculuk ve müzikal tiyatro alanında yetkin teknik bilgiye sahip olurlar. |
|
15) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|