Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Türk edebiyatı genel tarihi |
19. yüzyıl Osmanlı toplumunun modernleşmesi ve bu modernleşmede romanın rolü. |
2) |
Edebi metne analitik yaklaşım. |
Edebi metni çözümlemede okuma stratejileri, analiz yöntemleri. |
3) |
Modernist roman |
Tehlikeli Oyunlar, Oğuz Atay |
4) |
Doğu-Batı ikiliğinin modern alegorisi |
Saatleri Ayarlama Enstitüsü, A. H. Tanpınar |
5) |
Modern anlatıdan modernist anlatıya. |
Türk edebiyatında modernist anlatılar ve modernist anlatı teknikleri. |
6) |
Doğı-Batı ikiliğinin modern alegorisi |
Saatleri Ayarlama Enstitüsü, A. H. Tanpınar |
7) |
Modernist roman |
Tehlikeli Oyunlar, Oğuz Atay |
8) |
Nobel’e giden yol: Türk edebiyatında postmodern roman. |
Yeni Hayat, Orhan Pamuk |
9) |
Nobel’e giden yol: Türk edebiyatında postmodern roman. |
Yeni Hayat, Orhan Pamuk |
10) |
Türk Edebiyatında Politik Roman |
Yeni Şehirde Bir Öğle Vakti, Sevgi Soysal |
11) |
Türk edebiyatında kısa hikaye. |
Semaver and Dülger Balığının Ölümü, Sait Faik |
12) |
Türk edebiyatında kısa hikaye. |
Değirmen, Sabahattin Ali. |
13) |
Türk edebiyatında kısa hikaye. |
Cenk Hikayeleri, Murathan Mungan |
14) |
Türk edebiyatında kısa hikaye. |
Usta Beni Öldürsene, Bilge Karasu |
15) |
Final Sınavı |
|
16) |
Final Sınavı |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Ahmet Hamdi Tanpınar, Saatleri Ayarlama Enstitüsü, İstanbul: YKY, 2002.
Orhan Pamuk, Kara Kitap, İstanbul: İletişim, 2004.
Oğuz Atay, Tehlikeli Oyunlar, İstanbul: İletişim, 2001..
Sevgi Soysal,Yeni Şehirde Bir Öğle Vakti, İstanbul: İletişim, 2009. |
Diğer Kaynaklar: |
Berna Moran, Türk Romanına Eleştirel Bir Bakış, İstanbul: İletişim, 1997.
Rita Felski, Uses of Literature, NY: Wiley-Blackwell, 2008.
Orhan Pamuk, Saf ve Düşünceli Romancı, İstanbul: İletişim, 1997.
James Wood, Kurmaca Nasıl İşler [How Fiction Works], İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 2010. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sahne sanatları (oyunculuk, dans, müzik vs.) alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanarak alanına özgü kuramsal, tarihsel, estetik bilgiye sahip olurlar. |
5 |
2) |
Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahip olurlar ve kendi alanlarında, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlarlar. |
5 |
3) |
Sahne sanatları konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. |
3 |
4) |
Sahne sanatları konusunda soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. |
3 |
5) |
Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. |
1 |
6) |
Yerelden evrensele çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. |
3 |
7) |
Sahne sanatları alanının ilişkili olduğu disiplinler konusunda bilgi sahibi olurlar ve alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirebilirler. |
5 |
8) |
Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibi olarak çok boyutlu algılayabilme tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirirler. |
2 |
9) |
Alanı ile ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirebilirler ve kendi çalışmalarını eleştirel yöntemler kullanarak sorgulayabilirler. |
3 |
10) |
Kendi alanları ile ilgili İngiliz dilindeki kaynakları izler ve kendi alanlarında yabancı meslektaşlarıyla iletişim kurabilirler. |
1 |
11) |
Sahne sanatları alanı konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkına vararak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilirler. |
3 |
12) |
İnterdisipliner sanat anlayışı çerçevesinde özgün yapıtlar ortaya koyabilirler. |
2 |
13) |
Sahne Sanatları programı ve içinde bulunan birimler çerçevesinde, alanında evrensel platformda yer alabilecek donanıma sahip bireyler haline gelirler. |
5 |
14) |
Sahne Sanatları Programı bünyesinde, çalışılan alana göre; oyunculuk ve müzikal tiyatro alanında yetkin teknik bilgiye sahip olurlar. |
3 |
15) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|