POL4721 US Foreign PolicyBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİL VE KONUŞMA TERAPİSİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİL VE KONUŞMA TERAPİSİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: POL4721
Ders İsmi: ABD Dış Politikası
Ders Yarıyılı: Bahar
Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ESRA ALBAYRAKOĞLU
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Ders öğrencilere Amerikan dış politikasının tarihi gelişimini, geleneklerini ve kurumlarını teorik ve tarihsel zeminde tanıtarak Amerikan dış politikasında güncel konu ve sorunları kavratmayı amaçlar. ABD dış politikasının başarı ve hezimetlerini karşılaştırmalı olarak inceleyen ders, politikada süreklilik ve değişim gösteren öncelikler özelinden gelecek projeksiyonlarına zemin hazırlar.
Dersin İçeriği: Amerika’nın Kuruluşu; Kongre; Başkanlık; Çıkar Grupları ve Lobiler; Dış Politika Yapım Süreci; Amerikan Dış Politikası ve Temelleri; Amerika'nın Kuruluşu'ndan II. Dünya Savaşı'na Kadar Amerikan Dış Politikası: Tek Taraflılıktan Çok Taraflılığa; Soğuk Savaş Sürecine Kadar ABD Dış Politikası; Soğuk Savaş Sürecinde ABD Dış Politikası; 11 Eylül Sonrası ABD Dış Politikası; Ulusal Güvenlik ve Savunma Politikaları; Ortadoğu'da ABD Dış Politikası; ABD-Türkiye İlişkileri; ABD Dış Politikası'nın Geleceği ve Ulusaşırı Politik Meseleler

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Amerika’nın Kuruluşu Ön Okuma
2) Kongre Ön Okuma
3) Başkanlık Ön Okuma
4) Çıkar Grupları ve Lobiler Ön Okuma
5) Dış Politika Yapım Süreci Ön Okuma
6) Amerikan Dış Politikası ve Çıkışı Ön Okuma
7) Amerika'nın Kuruluşun'dan II. Dünya Savaşı'na Kadar Amerikan Dış Politikası: Tek Taraflılıktan Çok Taraflılığa Ön Okuma
8) Soğuk Savaş Sürecine Kadar ABD Dış Politikası Ön Okuma
9) Soğuk Savaş Sürecinde ABD Dış Politikası Ön Okuma
10) 11 Eylül Sonrası ABD Dış Politikası Ön Okuma
11) Ulusal Güvenlik ve Savunma Politikaları Ön Okuma
12) Ortadoğu'da ABD Dış Politikası Ön Okuma
13) ABD-Türkiye İlişkileri Ön Okuma
14) ABD Dış Politikası'nın Geleceği ve Ulusaşırı Politik Meseleler Ön Okuma

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: - R. A. Heineman, S.A. Peterson, T. A. Rasmussen, American Government, 2nd Edition, 1995, Chapter 2: The Founding Fathers, pp.19-45.
- A. Gitelson, M.J. Dubnick, R.Dudley, American Government, 7th Edition, 2004, Chapter 2: Constitutional Foundations, pp.24-61.
- Karen O’Connor, Larry J. Sabato, American Government: Roots and Reform, 2009 Edition, Longman, New York 2009, Chapter 7: Congress, pp. 234-271
- Steven W. Hook, U.S. Foreign Policy: The Paradox of World Power,Second Edition, CQ Press, Washington D.C. 2008, Chapter 5: Congress Beyond the ‘Water’s Edge’, pp.128-161.
- James M. McCormick, American Foreign Policy & Process, Fifth Edition, Wadsworth, Boston, 2010, Chapter 8: Congressional prerogatives and the making of foreign policy, pp.307-357.
- Karen O’Connor, Larry J. Sabato, American Government: Roots and Reform, 2009 Edition, Longman, New York 2009, Chapter 8: The Presidency, pp. 272-305
- Steven W. Hook, U.S. Foreign Policy: The Paradox of World Power,Second Edition, CQ Press, Washington D.C. 2008, Chapter 4: Presidential Power, pp.98-127.
- James M. McCormick, American Foreign Policy & Process, Fifth Edition, Wadsworth, Boston, 2010, Chapter 7: The president and the making of foreign policy, pp.251-305.
- Karen O’Connor, Larry J. Sabato, American Government: Roots and Reform, 2009 Edition, Longman, New York 2009, Chapter 16: Interest Groups, pp.566-595
- Steven W. Hook, U.S. Foreign Policy: The Paradox of World Power,Second Edition, CQ Press, Washington D.C. 2008, Chapter 9: Social Movements and Interest Groups, pp.255-290.
- Joyce P. Kaufman, A Concise History of U.S. Foreign Policy, Second Edition, Rowman & Littlefield Publishers Inc., Plymounth UK, 2010, Chapter 1: Setting the stage for understanding U.S. foreign policy, pp.1-29.
- Michael Cox, Doug Stokes, US Foreign Policy, Oxford University Press, Oxford 2008, Chapter 1: Theories of US foreign relations, Chapter 2: American Exceptionalism, pp.1-42.
- Steven W. Hook, U.S. Foreign Policy: The Paradox of World Power, Second Edition, CQ Press, Washington D.C. 2008, Chapter 3:Dynamics of Decision Making, pp.64-97.
- Michael Cox, Doug Stokes, US Foreign Policy, Oxford University Press, Oxford 2008, Chapter 3: The rise to world power, 1776-1945, pp.45-62.
- James M. McCormick, American Foreign Policy & Process, Fifth Edition, Wadsworth, Boston, 2010, Chapter 1: America’s traditions in foreign policy, pp.5-33.
- Steven W. Hook, U.S. Foreign Policy: The Paradox of World Power,Second Edition, CQ Press, Washington D.C. 2008, Chapter 2:The expansion of U.S. Power (Economic and Territorial Expansion), pp.26-34.
- James M. McCormick, American Foreign Policy & Process, Fifth Edition, Wadsworth, Boston, 2010, Chapter 1: America’s traditions in foreign policy, pp.12-17.
- Joyce P. Kaufman, A Concise History of U.S. Foreign Policy, Second Edition, Rowman & Littlefield Publishers Inc., Plymounth UK, 2010, Chapter 2: Unilateralism to Engagement: The Founding to the end of World War I, pp.31-56.
- Steven W. Hook, U.S. Foreign Policy: The Paradox of World Power,Second Edition, CQ Press, Washington D.C. 2008, Chapter 2:The expansion of U.S. Power (Fighting Two World Wars), pp.34-37
- Steven H. Hook, John Spanier, American Foreign Policy since World War II, CQ Press, Washington D.C., 2010, Chapters 2-3, pp.21-72.
- James M. McCormick, American Foreign Policy & Process, Fifth Edition, Wadsworth, Boston, 2010, Chapter 2: America’s global involvement and the emergence of the Cold War, pp.35-67.
- Michael Cox, Doug Stokes, US Foreign Policy, Oxford University Press, Oxford 2008, Chapter 4: American Foreign Policy during the Cold War,, pp.63-87.
- Joyce P. Kaufman, A Concise History of U.S. Foreign Policy, Second Edition, Rowman & Littlefield Publishers Inc., Plymounth UK, 2010, Chapter 4: The Cold War, pp.77-113.
- Steven W. Hook, U.S. Foreign Policy: The Paradox of World Power,Second Edition, CQ Press, Washington D.C. 2008, Chapter 2:The expansion of U.S. Power (Global Premacy at the Cold War), pp.39-51.
- Joyce P. Kaufman, A Concise History of U.S. Foreign Policy, Second Edition, Rowman & Littlefield Publishers Inc., Plymounth UK, 2010, Chapter 5: Beyond The Cold War: Reagan Through Clinton, pp.115-137.
- Steven W. Hook, U.S. Foreign Policy: The Paradox of World Power,Second Edition, CQ Press, Washington D.C. 2008, Chapter 2:The expansion of U.S. Power (New Challenges after the Cold War), pp. 51-61.
- James M. McCormick, American Foreign Policy & Process, Fifth Edition, Wadsworth, Boston, 2010, Chapter 5: Foreign Policy after the Cold War: The Bush and Clinton Administrations, pp.153-199.
- Joyce P. Kaufman, A Concise History of U.S. Foreign Policy, Second Edition, Rowman & Littlefield Publishers Inc., Plymounth UK, 2010, Chapter 6: September 11 and After, pp.139-165.
- James M. McCormick, American Foreign Policy & Process, Fifth Edition, Wadsworth, Boston, 2010, Chapter 6: American foreign policy after September 11: The George W. Bush Administration, pp.201-249.
- Steven W. Hook, U.S. Foreign Policy: The Paradox of World Power, Second Edition, CQ Press, Washington D.C. 2008, Chapter 10:National Security and Defense Policy, pp. 291-328.
- James M. McCormick, American Foreign Policy & Process, Fifth Edition, Wadsworth, Boston, 2010, Chapter 10: The Military and Intelligence Bureaucracies: Pervasive or Accountable?, pp.411-472
- Michael Cox, Doug Stokes, US Foreign Policy, Oxford University Press, Oxford 2008, Chapter 11: U.S. foreign policy in the Middle East,, pp.213-235.
- Steven H. Hook, John Spanier, American Foreign Policy since World War II, CQ Press, Washington D.C., 2010, Chapter 9, pp.212-221.
- Nasah Uslu, The Turkish-American Relationship: Between 1947-2003 The History of a Distinctive Alliance, Nova Science Publishers, Inc., New York, 2003, Chapters: 2,4,5,6,7,8,10,11.
- Steven W. Hook, U.S. Foreign Policy: The Paradox of World Power, Second Edition, CQ Press, Washington D.C. 2008, Chapter 12: Transnational Policy Problems, pp. 364-399.
- Michael Cox, Doug Stokes, US Foreign Policy, Oxford University Press, Oxford 2008, Chapter 22: The future of U.S. foreign policy, pp.433-450.
Diğer Kaynaklar: Articles in Course Package

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları
Program Kazanımları
1) Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak.
2) Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak.
3) Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık teknolojilerini kullanmak.
4) Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak.
5) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek.
6) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak.
7) Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek.
8) Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak.
9) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak.
10) Diğer terapistlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak.
11) Terapi uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak.
2) Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak.
3) Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık teknolojilerini kullanmak.
4) Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak.
5) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek.
6) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak.
7) Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek.
8) Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak.
9) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak.
10) Diğer terapistlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak.
11) Terapi uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 20
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 102
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 148