POL4321 Religion and PoliticsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar OPTİSYENLİK (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
OPTİSYENLİK (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: POL4321
Ders İsmi: Din ve Politika
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ESRA ALBAYRAKOĞLU
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu derste, modernleşme ve sanayileşmenin din ve siyaset arasındaki ilişkiye etkileri irdelenir. Dersin konuları üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, din sosyolojisindeki başlıca analitik düşünürlerin yaklaşımları doğrultusunda dinin modern toplumlardaki yeri incelenir. İkinci bölümde, dünyanın farklı bölgelerinde dinin yeniden canlanmasının tezahürleri örneklerle ele alınır. Üçüncü bölümde ise belli başlı ülkelerin din ve devlet ilişkileri güncel konular da dikkate alınarak tartışılır.
Dersin İçeriği: Modern öncesi, modern ve modernite sonrası dönemlerde dinin toplumlarda değişen rolü; modernleşmenin din ve devlet ilişkilerine etkisi; belli başlı ülkelerde din-toplum ve din-devlet ilişkileri; dinin yeniden canlanması ve yeni din hareketleri.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş / Din, Modernleşme ve Küreselleşme • Esposito, John, “Introduction: Globalization / World Religions in Everyone’s Hometown”, pp.3-37, 2002.
2) Büyük Dinlerin Genel Tarihi • Esposito, John, “Introduction: Globalization / World Religions in Everyone’s Hometown”, pp.3-37, 2002. https://d3tt741pwxqwm0.cloudfront.net/WGBH/sj14/sj14-int-religmap/index.html https://www.youtube.com/watch?v=m6dCxo7t_aE
3) Din, Akıl ve Duygu / Din Sosyolojisinin Temel Düşünürleri • Fenn, Richard K., “Introduction”, pp.1-12, 2009. • Martineau, Harriet, “The Positive Philosophy of Auguste Compte”, pp.5-115., 2000. • Fenn, Richard K., “Sigmund Freud”, pp.36-54, 2009.
4) Din, İdeoloji, Dayanışma ve Akılcılık • Lobkowicz, Nicholas, "Marx's Attitude toward Religion", pp.319-352, 1964. • Fenn, Richard K., “Emile Durkheim”, pp.15-35, 2009. • Fenn, Richard K., “Max Weber”, pp.55-81, 2009.
5) Din ve Anlam / Din ve Sekülarizm • Fenn, Richard K., “Clifford Geertz”, pp.183-196, 2009. • Berger, Peter, “Secularism in Retreat”, pp.3-12, 1996/97.
6) Sekülerleşme Tartışması • Norris, Pippa and Ronald, Inglehart, “The Secularisation Debate”, 3-32, 2011. • Norris, Pippa and Ronald, Inglehart, “Secularization and Its Consequences”, 215-242, 2011.
7) Ara Sınav
8) ABD & Batı Avrupa'da Din ve Siyaset • Jelen, Ted Gerard and Wilcox, Clyde, Religion and Politics in Comparative Perspective: The One, The Few, and The Many, Chapters: 8&13, 2002.
9) Polonya ve Yunanistan'da Din ve Siyaset • Jelen, Ted Gerard and Wilcox, Clyde, Religion and Politics in Comparative Perspective: The One, The Few, and The Many, Chapter 2, 2002. • Konidaris, Ioannis M., “The Legal Parameters of Church and State Relations in Greece”, pp.223-235, 2003.
10) İsrail, Hindistan ve Çin'de Din ve Siyaset • Jelen, Ted Gerard and Wilcox, Clyde, “Religion and Politics in Comparative Perspective: The One, The Few, and The Many”, Chapter: 5&11, 2002. • Madsen, Richard, “The Upsurge Religion in China”, pp.58-71, 2010.
11) İslam ve Siyaset Teorisi • Haddad, Yvonne Y., “Sayyid Qutb: Ideologue of Islamic Revival, pp.67-98, 1983. • Ghamari-Tabrizi, Behrooz, “Contentious Public Religion: Two Conceptions of Islam in Revolutionary Iran: Ali Shari’ati and Abdolkarim Soroush”, pp.504-523, 2004.
12) Siyasal İslam • Fuller, Graham, The Future of Political Islam, Chapter 6, 2003. • Jelen, Ted Gerard and Wilcox, Clyde, Religion and Politics in Comparative Perspective: The One, The Few, and The Many, Chapter 7, 2002.
13) Türkiye’de Din ve Siyaset • Somer, Murat, “Turkish Secularism: Looking Forward and Beyond the West”, pp.37-54, 2019.
14) KONU TEKRARI & SORU-CEVAP

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Books:
• Fenn, Richard K. 2009. Key Thinkers in the Sociology of Religion, London & New York: Bloomsbury Publishing Plc.
• Jelen, Ted Gerard & Wilcox, Clyde. 2002. Religion and Politics in Comparative Perspective: The One, The Few, and The Many, Cambridge University Press.
• Martineau, Harriet. 2000-Translated. The Positive Philosophy of Auguste Comte, Vol. 3, Batoche Books, 1999.
• Esposito, John L. et. al. 2002 “Introduction: Globalization / World Religions in Everyone’s Hometown” in World Religions Today, New York – Oxford: Oxford University Press, pp. 3 – 37.
• Fuller, Graham. 2003. The Future of Political Islam, New York, Palgrave.
• Haddad, Yvonne Y. 1983. “Sayyid Qutb: Ideologue of Islamic Revival”, in John L. Esposito (ed), Voices of Resurgent Islam, New York – Oxford: Oxford University Press, pp. 67 – 98.
• Konidaris, Ioannis M. 2003. “The Legal Parameters of Church and State Relations in Greece” in Fotini Bellou, eds, Greece in the Twentieth Century, Routledge, pp. 223 – 235.
• Norris, Pippa. & Inglehart, Ronald. 2011. Sacred and Secular: Religion and Politics Worldwide, New York: Cambridge University Press.
• Somer, Murat. 2019. “Turkish Secularism: Looking Forward and Beyond the West” in Matthew Whiting and Alpaslan Özerdem, eds, Routledge Handbook on Turkish Politics, Routledge, pp. 37 – 54.

Articles:
• Berger, Peter L. 1996/97. “Secularism in Retreat”, The National Interest, No. 46, pp. 3 - 12.
• Ghamari-Tabrizi, Behrooz. 2004. "Contentious Public Religion: Two Conceptions of Islam in Revolutionary Iran: Ali Shari`ati and Abdolkarim Soroush", International Sociology, Vol. 19, No. 4, pp. 504–523.
• Lobkowicz, N. 1964. "Karl Marx's Attitude Towards Religion", The Review of Politics, Vol. 26, No. 3, pp. 319-352.
• Madsen, Richard. 2010. “The Upsurge of Religion in China”, Journal of Democracy, Vol. 21, No. 4, pp.58 – 71.

The textbooks and articles listed on the syllabus are also accessible through the BAU Library.
The PPT files will be shared on ItsLearning following each class.

-----

Kitaplar:
• Fenn, Richard K. 2009. Key Thinkers in the Sociology of Religion, London & New York: Bloomsbury Publishing Plc.
• Jelen, Ted Gerard & Wilcox, Clyde. 2002. Religion and Politics in Comparative Perspective: The One, The Few, and The Many, Cambridge University Press.
• Martineau, Harriet. 2000-Translated. The Positive Philosophy of Auguste Comte, Vol. 3, Batoche Books, 1999.
• Esposito, John L. et. al. 2002 “Introduction: Globalization / World Religions in Everyone’s Hometown” in World Religions Today, New York – Oxford: Oxford University Press, pp. 3 – 37.
• Fuller, Graham. 2003. The Future of Political Islam, New York, Palgrave.
• Haddad, Yvonne Y. 1983. “Sayyid Qutb: Ideologue of Islamic Revival”, in John L. Esposito (ed), Voices of Resurgent Islam, New York – Oxford: Oxford University Press, pp. 67 – 98.
• Konidaris, Ioannis M. 2003. “The Legal Parameters of Church and State Relations in Greece” in Fotini Bellou, eds, Greece in the Twentieth Century, Routledge, pp. 223 – 235.
• Norris, Pippa. & Inglehart Ronald. 2011. Sacred and Secular: Religion and Politics Worldwide, New York: Cambridge University Press.
• Somer, Murat. 2019. “Turkish Secularism: Looking Forward and Beyond the West” in Matthew Whiting and Alpaslan Özerdem, eds, Routledge Handbook on Turkish Politics, Routledge, pp. 37 – 54.

Makaleler:
• Berger, Peter L. 1996/97. “Secularism in Retreat”, The National Interest, No. 46, pp. 3 - 12.
• Ghamari-Tabrizi, Behrooz. 2004. "Contentious Public Religion: Two Conceptions of Islam in Revolutionary Iran: Ali Shari`ati and Abdolkarim Soroush", International Sociology, Vol. 19, No. 4, pp. 504–523.
• Lobkowicz, N. 1964. "Karl Marx's Attitude Towards Religion", The Review of Politics, Vol. 26, No. 3, pp. 319-352.
• Madsen, Richard. 2010. “The Upsurge of Religion in China”, Journal of Democracy, Vol. 21, No. 4, pp.58 – 71.

Ders izlencesinde yer alan kitaplara ve makalelere BAU Kütüphanesi’nden de erişilebilir.
PowerPoint dosyaları, hafta bazında ve işlenen ders sonrasında ItsLearning’e yüklenir.

Diğer Kaynaklar: İşlenen konularla ilgili Youtube videoları ve Internet linkleri.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları
Program Kazanımları
1) Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2) Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
3) Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
4) Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
5) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
6) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
7) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
8) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
9) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2) Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
3) Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
4) Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
5) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
6) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
7) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
8) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
9) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 4 % 15
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 45
Rapor Teslimi 1 % 15
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 55
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 45
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 104
Proje 1 3
Küçük Sınavlar 4 2
Ara Sınavlar 1 1.5
Final 1 1.5
Toplam İş Yükü 151