POL3353 Environmental PoliticsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar OPTİSYENLİK (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
OPTİSYENLİK (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: POL3353
Ders İsmi: Çevre Politikaları
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ESRA ALBAYRAKOĞLU
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Çevresel politikalar, çevresel bozulma konusundaki tartışmaların yoğunlaştığı gibi oldukça yeni fakat hızla büyüyen bir alandır. Çevreciler, gezegenimizi ve dünyadaki gelecekteki yaşamı tehdit eden kirlilik, koruma, ekosistem yıkımı, doğal kaynakların tükenmesi ve küresel ısınma konusunda endişeli. Devlet yapıları, kapitalist dünya ekonomisi, çevre örgütleri ve sosyal hareketler ve küresel coğrafyadaki etkileşimlerinin tümü çevre politikasını etkiliyor. Başka bir deyişle, küresel sahnedeki bu aktörler, sorunun ne olduğu ve ne yapılması gerektiği konusunda farklı ve sıklıkla çelişkili görüşlere sahiptir. Bu nedenle, çevre politikaları hayati olduğu kadar tartışmalıdır. Çevre sorunları ulusal sınırların olmadığını kabul ettiği için doğada da küreseldir. Bu ders, öğrencilere ortak alanların trajedisi, küresel ortak alan, sürdürülebilir kalkınma, ekolojik modernleşme, risk toplumu, derin ekoloji, Kuzey-Güney sorunları ve doğa ve ilerleme fikirleri gibi ilgili kavram ve tartışmaları tanıtırken tüm bu konuları ele alacaktır.
Dersin İçeriği:

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Tarihsel bir çerçeve *Introduction, Green Planet Blues (Conca, Alberty and Dabelko ed.s, 1995), p. 3-12. Visual material: Planet Earth
3) Ekonomik büyüme, sınırlar ve müşterekler *Meadows, Meadows, Randers and Behrens III. 1998.‘The Nature of Exponential Growth’, in Debating the Earth, The Environmental Politics Reader, Dryzec and Schlosberg eds. p. 9-22. *Hardin. 1995 (1968).‘The Tragedy of the Commons’, in Conca, Alberty and Dabelko (eds.), Green Planet Blues, p. 38-45. Feeny, Berkes, McCay, Acheson. 1995 (1990).‘The Tragedy of the Commons: Twenty-Two Years Later’, in Conca, Alberty and Dabelko (eds.), Green Planet Blues: p. 53-62. *Ostrom, E. 1994. ‘Neither market nor state: Governance of common-pool resources in the twenty-first century’, Lecture series 2, International Food Policy Research Institute. **choice of project actor due**
4) Çevre ve kalkınma: sürdürülebilirlik tartışması-I *World Commission on Environment and Development. 2004. ‘From One Earth to One World’, in F. J. Lechner and J. Boli (eds.), The Globalization Reader, Blackwell: p.366-372. UN Conference on Environment and Development, ‘Rio Declaration on Environment and Development’, in F. J. Lechner and J. Boli (eds.), The Globalization Reader, Blackwell: p. 373-376. *Daly, H. E. 1998 (1990). ‘Sustainable Growth: An Impossibility Theorem’, in Debating the Earth, Environmental Politics Reader, J. Dryzec and D. Schlosberg (eds.), Oxford University Press: p. 285-289.
5) Çevre ve kalkınma: sürdürülebilirlik tartışması-II **Carruthers, D. 2005 (2000). ‘From Opposition to Orthodoxy’: the Remaking of Sustainable Development’ in Debating the Earth, Environmental Politics Reader, J. Dryzec and D. Schlosberg (eds.), Oxford University Press: p. 285-300. Baker, S. 2007, ‘Sustainable development as symbolic commitment: Declaratory politics and the seductive appeal of ecological modernization in the European Union’, Environmental Politics, 16:2, 297-317. Meadowcroft, J. 2005 (2000). ‘Sustainable Development: A New(ish) Idea for a New Century?’, in Debating the Earth, Environmental Politics Reader, J. Dryzec and D. Schlosberg (eds.), Oxford University Press: p. 265-284. Visual material: Learning from Ladakh
6) Çevre ve modernite: ekolojik modernleşme *Barry, J. 2005 (2003). ‘Ecological Modernization’ in Debating the Earth, Environmental Politics Reader, J. Dryzec and D. Schlosberg (eds.), Oxford University Press: p. 303-321. York, R., E. A. Rosa, and T. Dietz. 2003. “Footprints on the Earth: the Environmental Consequences of Modernity”, American Sociological Review, 68, 2: 279-300. Mol, A. P. J. 2002. ‘Ecological Modernization and the Global Economy’, Global Environmental Politics, 2 (February): 92-115. *Beck, U. 1998 (1992). ‘From Industrial Society to the Risk Society: Questions of Survival, Social Structure, and Ecological Enlightment’, in Debating the Earth, Environmental Politics Reader, J. Dryzec and D. Schlosberg (eds.), Oxford University Press: p. 327-346.
7) Çevre ve modenite: risk toplumu ve derin ekoloji *Dobson, A., 2003, ‘Ch.3: Ecological Citizenship’ in Citizenship and the Environment, Oxford University Press: p. 92-102, 105-108, 111-115. ‘Green political economy and the promise of the social economy’, J. Barry and G. Smith in Handbook of Global Environmental Politics, P. Dauverge (ed.), 2005, UK and USA: Edward Elgar. Bakker, K. 2007. ‘The ‘Commons’ Versus’ the ‘Commodity’: Alter-globalization, Anti-privatization and the Human Right to Water in the Global South’, Antipode. Arsel, M, B. Akbulut, ve F. Adaman. 2016. ‘Türkiye’de Kalkınmacılığı Yeniden Okumak: Hes’ler ve dönüşen Devlet-Toplum-Doğa İlişkileri’, İletişim. Paker, H. 2017. ‘The politics of serving’ and neoliberal developmentalism: the megaprojects of the AKP as tools of hegemony building’, in Adaman, Akbulut and Arsel (ed.), Neoliberal Turkey and its discontents: Economic policy and the environment under Erdoğan’, I. B. Tauris.
8) Sorunu belirlemek: çevre hareketi *Agyeman, J. et al. 2016. ‘Trends and Directions in Environmental Justice: From Inequity to Everyday Life, Community, and Just Sustainabilities’, Annual Review of Environment and Resources *Doherty, B. and T. Doyle, 2006, ‘Beyond Borders: Transnational politics, social movements and modern environmentalisms’, Environmental Politics, 15, 5: 697-712. Keck, M. and K. Sikkink. 1998. Activists Beyond Borders: Advocacy Networks in International Politics. Ithaca: Cornell University Press.
9) Acil konular: İklim değişimi *Genovese, F., 2014, ‘States’ interests at international climate negotiations: new measures of bargaining positions’, Environmental Politics, 23, 4: 610-631. *Bäckstrand, Karin, Jonathan W. Kuyper, Björn-Ola Linnér & Eva Lövbrand, 2017, Non-state actors in global climate governance: from Copenhagen to Paris and beyond, Environmental Politics, 26:4, 561-579. *Vanderheiden, S., 2011, ‘The Politics of Energy: An introduction’, Environmental Politics, 20, 5:607-616. Visual material: Age of Stupid **Assignment 1 due** https://juliesbicycle.com/resource_hub/climate-literacy-101/ **Presentation outline due**
10) Küresel müşterekler: ulusal siyasetin sınırları ve yönetişim sorunları Newell. 2005. ‘Towards a political economy of global environmental governance’ in P. Dauverge (eds.), Handbook of Global Environmental Politics, Edward Elgar: 187-201. *Soroos. 2005. ‘Garret Hardin and tragedies of global commons’, in P. Dauverge (eds.), Handbook of Global Environmental Politics, Edward Elgar. *Downie, C., 2014, ‘Transnational actors in environmental politics: strategies and influence in long negotiations’, Environmental Politics, 23, 3: 376-394.
11) Sunumlar
12) Sunumlar
13) Türkiye'de çevre siyaseti *Arsel, M., B. Akbulut, and F. Adaman. 2015. ‘Environmentalism of the malcontent: anatomy of an anti-coal power plant struggle’, Journal of Peasant Studies, 42, 2: 371- 395. *Paker, H., F. Adaman, Z. Kadirbeyoglu, and B Ozkaynak, 2013, ‘Environmental organizations in Turkey: engaging the state and finance capital’, Environmental Politics, 22, 5: 760-778. Kadirbeyoglu, Z. 2005. ‘Assessing the Efficacy of Transnational Advocacy Networks’ in Environmentalism in Turkey: Between Democracy and Development,F. Adaman and M. Arsel (eds.), Ashgate: p. 101-116. .
14) Genel değerlendirme

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Weekly readings will be uploaded on Teams at the beginning of the semester. Please note that all book chapters and articles listed on the syllabus are also accessible through the BAU Library.
The PPT files will be shared on Teams following each class.
Diğer Kaynaklar: Mevcut Değil

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları
Program Kazanımları
1) Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2) Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
3) Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
4) Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
5) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
6) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
7) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
8) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
9) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2) Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
3) Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
4) Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
5) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
6) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
7) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
8) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
9) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 20
Projeler 3 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 58
Proje 3 48
Final 1 2
Toplam İş Yükü 150