POL4311 Political IdeologiesBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar SİYASET BİLİMİ VE ULUSLARARASI İLİŞKİLERÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
SİYASET BİLİMİ VE ULUSLARARASI İLİŞKİLER
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: POL4311
Ders İsmi: Siyasi İdeolojiler
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 7
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ESRA ALBAYRAKOĞLU
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, günümüzde toplumlarımızı ve siyasetimizi etkileyen geniş bir ideoloji yelpazesinin (Liberalizmlerden Faşizmlere, İslamcılıklardan Yeşil ideolojilere) kökenlerine ve çeşitlerine ışık tutmaktır. Ders ayrıca öğrencilerin yazılı ve sözlü iletişim becerilerinin yanı sıra analitik akıl yürütme ve yaratıcılığı desteklemeyi de amaçlamaktadır. Bu nedenle dersin gereklilikleri, öğrencilerin kendi akıl yürütmelerini bir araya getirmeyi ve aynı zamanda tartışma becerilerini geliştirmelerini desteklemeyi amaçlayan aktiviteler sunulur.
Dersin İçeriği: İdeolojinin çalışma tanımı, ideolojinin tarihçesi, ideolojileri kategorize etme, ana ideolojilerin araştırılması: Liberalizm, muhafazakârlık, sosyalizm, milliyetçilik, faşizm, özgürleşme ideolojileri, siyasi İslam, feminizm ve yeşil ideolojiler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Ideolojiler: Kökenleri “Chapter 1: Political Ideologies and Why They Matter”, in Heywood, A. (2017). Political ideologies: An introduction. Macmillan International Higher Education.
3) Liberalizm “Adam Smith – Private Profit, Public Good”, “Declaration of the Rights of Man and Citizens”, “TH Green – Liberalism and Positive Freedom”, In Ball, T., Dagger, R., & O'Neill, D. I. (2016). Ideals and ideologies: A reader. Routledge. “Chapter 2: Liberalism”, in Heywood, A. (2017). Political ideologies: An introduction. Macmillan International Higher Education.
4) Muhafazakarlık “Edmund Burke - Society, Reverance and the ‘True Natural Aristocracy’” and “Ronald Reagan – Modern American Conservatism”, In Ball, T., Dagger, R., & O'Neill, D. I. (2016). Ideals and ideologies: A reader. Routledge. “Chapter 3: Conservatism”, in Heywood, A. (2017). Political ideologies: An introduction. Macmillan International Higher Education.
5) Sosyalizm “Karl Marx and Friedrich Engels – The Communist Manifesto” and “Mao Zedong – On the People’s Democratic Dictatorship”, In Ball, T., Dagger, R., & O'Neill, D. I. (2016). Ideals and ideologies: A reader. Routledge. “Chapter 4: Socialism”, in Heywood, A. (2017). Political ideologies: An introduction. Macmillan International Higher Education.
6) Milliyetçilik “Introduction”, in Hobsbawm, E., & Ranger, T. (Eds.). (2012). The invention of tradition. Cambridge University Press. “The Ideal of Nationalism”, in Gökalp, Z. (1959). Turkish Nationalism and Western Civilization, trans. and ed. by Niyazi Berkes. New York. “Chapter 6: Nationalism”, in Heywood, A. (2017). Political ideologies: An introduction. Macmillan International Higher Education.
7) Faşizm “J.A. de Gobineau – Civilization and Race”, “Adolf Hitler – Nation and Race” and “Benito Mussolini – The Doctrine of Fascism”, In Ball, T., Dagger, R., & O'Neill, D. I. (2016). Ideals and ideologies: A reader. Routledge. “Chapter 7: Fascism”, in Heywood, A. (2017). Political ideologies: An introduction. Macmillan International Higher Education.
8) Münazara
9) Özgürleşme ideolojileri ve postkolonyal teoriler “The ‘Quit India’ Resolution”, In Gandhi, M. K. (1973). My non-violence. Prabhat Prakashan. “Conclusion” in Fanon, F., Sartre, J. P., & Farrington, C. (1963). The wretched of the earth (Vol. 36). New York: Grove Press.
10) Siyasi İslam “Sayyid Qutb – Signposts Along the Road” and “A.R. Khomeini – The Necessity for Islamic Government”, In Ball, T., Dagger, R., & O'Neill, D. I. (2016). Ideals and ideologies: A reader. Routledge. “Chapter 11: Islamism”, in Heywood, A. (2017). Political ideologies: An introduction. Macmillan International Higher Education.
11) Feminizm “Introduction” in De Beauvoir, S. (1989). The second sex. 1952. Trans. HM Parshley. New York: Vintage Books. “bell hooks – Feminism is for Everybody” In Ball, T., Dagger, R., & O'Neill, D. I. (2016). Ideals and ideologies: A reader. Routledge. “Chapter 8: Feminism”, in Heywood, A. (2017). Political ideologies: An introduction. Macmillan International Higher Education.
12) Yeşil ideolojiler “The Obligation to Endure” in Carson, R. (2002). Silent spring. Houghton Mifflin Harcourt. Naess, A. (1973). The shallow and the deep, long‐range ecology movement. A summary. Inquiry, 16(1-4), 95-100. “Chapter 9: Green ideology”, in Heywood, A. (2017). Political ideologies: An introduction. Macmillan International Higher Education.
13) Münazara
14) KONU TEKRARI & SORU-CEVAP

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Weekly readings will be uploaded on ItsLearning at the beginning of the semester. Please note that all book chapters and articles listed on the syllabus are also accessible through the BAU Library.
The PPT files will be shared on ItsLearning following each class.
Diğer Kaynaklar: Guidelines on assignments will be uploaded on Itslearning at the beginning of the semester.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları
Program Kazanımları
1) Alanla ilgili temel kuramsal ve olgusal bilgiler ile bunlar arasındaki ilişkilere, uygulama seviyesinde hâkimdir.
2) Toplumların yaşadığı siyasi dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir.
3) Sosyal ve davranış bilimlerinde nicel, nitel ve karma araştırma metotlarına vakıftır.
4) Güncel siyasi ve sosyal gelişmeleri değerlendirirken tarihsel örüntüleri fark eder.
5) İç ve dış siyaseti analiz, sentez ve öngörü süreçlerinde disiplinler arası ve eleştirel bir yaklaşım sergiler.
6) Alanıyla ilgili çalışmaları gerek bağımsız gerekse ekip dâhilinde eksiksiz yürütür.
7) Araştırma-Geliştirme temelli yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir.
8) Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde bir yabancı dilde ve gerekli bilişim-iletişim teknolojilerini kullanarak, yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
9) Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri bireysel kariyerine, sürdürülebilir kalkınma amaçlarına yönelik projelere ve sosyal sorumluluk girişimlerine yansıtır.
10) İç ve dış siyaset gündemini ve uluslararası gelişmeleri takip etme alışkanlığına sahiptir.
11) Küresel çağın yeni siyasi aktör, kuram ve olgularını yorumlamada yetkinlik sahibidir.
12) İleri teknolojilerin siyaset üzerindeki etkisini hukuki ve etik çerçevede değerlendirir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanla ilgili temel kuramsal ve olgusal bilgiler ile bunlar arasındaki ilişkilere, uygulama seviyesinde hâkimdir. 5
2) Toplumların yaşadığı siyasi dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. 5
3) Sosyal ve davranış bilimlerinde nicel, nitel ve karma araştırma metotlarına vakıftır.
4) Güncel siyasi ve sosyal gelişmeleri değerlendirirken tarihsel örüntüleri fark eder. 5
5) İç ve dış siyaseti analiz, sentez ve öngörü süreçlerinde disiplinler arası ve eleştirel bir yaklaşım sergiler. 2
6) Alanıyla ilgili çalışmaları gerek bağımsız gerekse ekip dâhilinde eksiksiz yürütür. 3
7) Araştırma-Geliştirme temelli yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. 3
8) Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde bir yabancı dilde ve gerekli bilişim-iletişim teknolojilerini kullanarak, yazılı ve sözlü olarak ifade eder. 5
9) Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri bireysel kariyerine, sürdürülebilir kalkınma amaçlarına yönelik projelere ve sosyal sorumluluk girişimlerine yansıtır. 2
10) İç ve dış siyaset gündemini ve uluslararası gelişmeleri takip etme alışkanlığına sahiptir. 5
11) Küresel çağın yeni siyasi aktör, kuram ve olgularını yorumlamada yetkinlik sahibidir. 5
12) İleri teknolojilerin siyaset üzerindeki etkisini hukuki ve etik çerçevede değerlendirir. 4

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 2 % 20
Sunum 2 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 12 36
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 113
Sunum / Seminer 2 6
Ödevler 4 18
Final 1 2
Toplam İş Yükü 175