POL3232 Research MethodsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar SİYASET BİLİMİ VE ULUSLARARASI İLİŞKİLERÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
SİYASET BİLİMİ VE ULUSLARARASI İLİŞKİLER
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: POL3232
Ders İsmi: Araştırma Yöntemleri
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ESRA ALBAYRAKOĞLU
Dersi Veren(ler): Dr. AHMET İLKAY CEYHAN
Prof. Dr. YILMAZ ESMER
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders öğrencilere bilimsel araştırmanın anlamı, aşamaları ve teori ile ampirik veriler arasındaki ilişki hakkında bir anlayış kazandırmak için tasarlanmıştır. Sosyal bilimler araştırmalarının temel kavramlarının tartışılmasından sonra, ders, araştırma tasarımında yer alan çeşitli konuları ele alacaktır. Ardından temel istatik analizleri ve çeşitli veri toplama yöntemleri gözden geçirilecektir.
Dersin İçeriği: Bu dersin amacı, öğrencileri genel olarak bilimsel ve özel olarak da sosyal, bilimsel mantıkla ve kavramlarla tanıştırmaktır. Dersin kapsadığı konuların gerçek veriler ve bilimsel makalelerle açıklanmasına özen gösterilecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Araştırma sürecine genel bir bakış. Bilimsel açıklamanın alternatif açıklamalarla kıyaslanması • Babbie, Earl, The Practice of Social Research, Chapter 1, 15th edition, Cengage: Boston, 2021 (although this is the latest edition, any earlier edition will also serve the purpose)
2) Temel kavramlar: değişken, hipotez, model, teori. Değişken türleri • Babbie, Earl, The Practice of Social Research, Chapter 2, 15th edition, Cengage: Boston, 2021 (although this is the latest edition, any earlier edition will also serve the purpose)
3) Temel kavramlar: değişken, hipotez, model, teori. Değişken türleri • Babbie, Earl, The Practice of Social Research, Chapter 2, 15th edition, Cengage: Boston, 2021 (although this is the latest edition, any earlier edition will also serve the purpose)
4) Ampirik araştırma türleri; betimsel, sınıflandırma, karşılaştırma, korelasyon, nedensellik • Babbie, Earl, The Practice of Social Research, Chapter 3, 15th edition, Cengage: Boston, 2021 (although this is the latest edition, any earlier edition will also serve the purpose).
5) Ölçme işlemi: Dört düzeyi; ölçümün kalitesi (güvenilirlik & geçerlilik) • Babbie, Earl, The Practice of Social Research, Chapter 5, 15th edition, Cengage: Boston, 2021 (although this is the latest edition, any earlier edition will also serve the purpose).
6) Ara Sınav
7) Temel istatistik • Babbie, Earl, The Practice of Social Research, Chapter 14, 15th edition, Cengage: Boston, 2021 (although this is the latest edition, any earlier edition will also serve the purpose).
8) Temel istatistik • Babbie, Earl, The Practice of Social Research, Chapter 14, 15th edition, Cengage: Boston, 2021 (although this is the latest edition, any earlier edition will also serve the purpose).
9) Örneklem tekniklerine giriş; olasılıksal ve olasılıksal olmayan örneklemler • Babbie, Earl, The Practice of Social Research, Chapter 7, 15th edition, Cengage: Boston, 2021 (although this is the latest edition, any earlier edition will also serve the purpose).
10) Anket yöntemi; soru formu hazırlama ve uygulama • Babbie, Earl, The Practice of Social Research, Chapter 9, 15th edition, Cengage: Boston, 2021 (although this is the latest edition, any earlier edition will also serve the purpose).
11) Anket yöntemi; soru formu hazırlama ve uygulama • Babbie, Earl, The Practice of Social Research, Chapter 9, 15th edition, Cengage: Boston, 2021 (although this is the latest edition, any earlier edition will also serve the purpose).
12) Deneysel yöntemler; laboratuvar deneyleri, saha denyleri, doğal deneyler • Babbie, Earl, The Practice of Social Research, Chapter 8, 15th edition, Cengage: Boston, 2021 (although this is the latest edition, any earlier edition will also serve the purpose).
13) Nitel Yöntemler • Babbie, Earl, The Practice of Social Research, Chapter 11, 15th edition, Cengage: Boston, 2021 (although this is the latest edition, any earlier edition will also serve the purpose).
14) Genel Değerlendirme

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Please note that all book chapters and articles listed on the syllabus are accessible through the BAU Library.

---

Ders izlencesinde yer alan tüm kitap bölümleri ve makalelere BAU Kütüphanesi’nden erişilebilir.
Diğer Kaynaklar: Weekly assigned articles-Haftalık verilecek okumalar.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları
Program Kazanımları
1) Alanla ilgili temel kuramsal ve olgusal bilgiler ile bunlar arasındaki ilişkilere, uygulama seviyesinde hâkimdir.
2) Toplumların yaşadığı siyasi dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir.
3) Sosyal ve davranış bilimlerinde nicel, nitel ve karma araştırma metotlarına vakıftır.
4) Güncel siyasi ve sosyal gelişmeleri değerlendirirken tarihsel örüntüleri fark eder.
5) İç ve dış siyaseti analiz, sentez ve öngörü süreçlerinde disiplinler arası ve eleştirel bir yaklaşım sergiler.
6) Alanıyla ilgili çalışmaları gerek bağımsız gerekse ekip dâhilinde eksiksiz yürütür.
7) Araştırma-Geliştirme temelli yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir.
8) Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde bir yabancı dilde ve gerekli bilişim-iletişim teknolojilerini kullanarak, yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
9) Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri bireysel kariyerine, sürdürülebilir kalkınma amaçlarına yönelik projelere ve sosyal sorumluluk girişimlerine yansıtır.
10) İç ve dış siyaset gündemini ve uluslararası gelişmeleri takip etme alışkanlığına sahiptir.
11) Küresel çağın yeni siyasi aktör, kuram ve olgularını yorumlamada yetkinlik sahibidir.
12) İleri teknolojilerin siyaset üzerindeki etkisini hukuki ve etik çerçevede değerlendirir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanla ilgili temel kuramsal ve olgusal bilgiler ile bunlar arasındaki ilişkilere, uygulama seviyesinde hâkimdir. 5
2) Toplumların yaşadığı siyasi dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir.
3) Sosyal ve davranış bilimlerinde nicel, nitel ve karma araştırma metotlarına vakıftır. 4
4) Güncel siyasi ve sosyal gelişmeleri değerlendirirken tarihsel örüntüleri fark eder.
5) İç ve dış siyaseti analiz, sentez ve öngörü süreçlerinde disiplinler arası ve eleştirel bir yaklaşım sergiler. 3
6) Alanıyla ilgili çalışmaları gerek bağımsız gerekse ekip dâhilinde eksiksiz yürütür. 5
7) Araştırma-Geliştirme temelli yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. 5
8) Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde bir yabancı dilde ve gerekli bilişim-iletişim teknolojilerini kullanarak, yazılı ve sözlü olarak ifade eder. 5
9) Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri bireysel kariyerine, sürdürülebilir kalkınma amaçlarına yönelik projelere ve sosyal sorumluluk girişimlerine yansıtır. 5
10) İç ve dış siyaset gündemini ve uluslararası gelişmeleri takip etme alışkanlığına sahiptir.
11) Küresel çağın yeni siyasi aktör, kuram ve olgularını yorumlamada yetkinlik sahibidir. 4
12) İleri teknolojilerin siyaset üzerindeki etkisini hukuki ve etik çerçevede değerlendirir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 35
Final 1 % 65
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 35
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 65
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 78
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 121