POL3316 Political Thought IIBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar SİYASET BİLİMİ VE ULUSLARARASI İLİŞKİLERÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
SİYASET BİLİMİ VE ULUSLARARASI İLİŞKİLER
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: POL3316
Ders İsmi: Siyasi Düşünce II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 7
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ESRA ALBAYRAKOĞLU
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, siyasal düşünce tarihi araştırmasının ikinci bölümüdür. Sokrates'ten bu yana filozoflar adaletin doğası, iyi yaşam, devletin rolü, siyasi rejimler, yurttaşlık, özgürlük, hukuk ve bu kavramlar arasındaki ilişki hakkında temel sorular sormuşlardır. Dersin bu ikinci bölümünde devlet, ulus, bireysel haklar, sivil toplum vb. modern siyasal kavramların ortaya çıkışı incelenecektir. Bu siyasi kavramların anlaşılması ve algılanmasındaki tartışmalar ve değişimler, modern siyaset felsefesinin ufuk açıcı metinlerinin yakından okunmasıyla tartışılacaktır. Ders ayrıca öğrencilerin yazılı ve sözlü iletişim becerilerinin yanı sıra analitik akıl yürütme ve yaratıcılığı desteklemeyi de amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: Aydınlanma siyasal kuramı, temel kavramları ve eserleri, modern Avrupa siyasi düşünürleri (Jeremy Bentham, John Stuart Mill, Mary Wollstonecraft, Alexis de Tocqueville, Immanuel Kant, Georg Willhelm Friedrich Hegel Karl Marx) ve 20. Yüzyıl siyasal düşüncesi (Max Weber, Hannah Arendt, Michel Foucault, Edward Said, John Rawls & Jürgen Habermas).

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Alexis de Tocqeuville De Tocqueville, A. (1840) “The Author’s Preface” & “Unlimited Power of the Majority in the United States, and its Consequences” in Democracy in America. Available at https://www.marxists.org/reference/archive/de-tocqueville/democracy-america/
3) Jeremy Bentham & John Stuart Mill Bentham, J. (1789) “Of the Principle of Utility”, in An Introduction to the Principles of Morals and Legislation. Mill, J. S. (1859) Selection from On Liberty.
4) Mary Wollstonecraft Mill, J. S. (1869) “Chapter I: The question can be raised”, in The Subjection of Women. Available at: https://www.earlymoderntexts.com/assets/pdfs/mill1869.pdf. Wollstonecraft, M. (1792) "Some Instances of the Folly Which the Ignorance of Women Generates…", in A Vindication of the Rights of Woman.
5) Immanuel Kant Kant, I. (1784) “Answering the Question: What is Enlightenment?” Kant, I. (1795) “Perpetual Peace: A Philosophical Sketch”.
6) Georg Willhelm Friedrich Hegel Hegel, G.W.F. (1820) “Introduction” in Philosophy of Right. Available at https://www.marxists.org/reference/archive/hegel/works/pr/printrod.htm
7) Karl Marx Marx, K. (1875) “Critique of the Gotha Programme”. Marx, K. & Engels, F. (1848) “Manifesto of the Communist Party”.
8) ARA SINAV
9) Max Weber Weber, M. (1905) “Religious affiliation and social stratification”, in The Protestant Ethic and the Spirit of Capitalism”. Weber, M. (1919) “Politics as a Vocation”.
10) Hannah Arendt Arendt, H. (1958) “Vita Activa and the Human Condition” in The Human Condition. Arendt, H. (1951) “Ideology and Terror. A Novel Form of Government” in The Origins of Totalitarianism.
11) Michel Foucault Foucault, M. (1975) “Docile Bodies” in Discipline and Punish. Foucault, M. (1984) “Governmentality”.
12) Edward Said Said, E. (1978) “The Scope of Orientalism” in Orientalism. Available at: https://sites.evergreen.edu/politicalshakespeares/wp-content/uploads/sites/33/2014/12/Said_full.pdf
13) Çağdaş düşünürler: John Rawls ve Jürgen Habermas Rawls, J. (1971). “The main idea of the theory of justice” in A Theory of Justice. Habermas, J. (1991). “Introduction: Preliminary Demarcation of a Type of Bourgeois Public Sphere” in Structural Transformation of the Public Sphere.
14) Genel değerlendirme

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Weekly readings will be uploaded on ItsLearning at the beginning of the semester. Please note that all book chapters and articles listed on the syllabus are also accessible through the BAU Library.
The PPT files will be shared on ItsLearning following each class

-----

Haftalık ders okumalarının tamamı, dönem başında ItsLearning’e yüklenir. Ders izlencesinde yer alan tüm kitap bölümleri ve makalelere BAU Kütüphanesi’nden de erişilebilir.
PowerPoint dosyaları, hafta bazında ve işlenen ders sonrasında ItsLearning’e yüklenir
Diğer Kaynaklar: Guidelines on assignments will be uploaded on Itslearning at the beginning of the semester.

-----

Ödevlere dair kılavuzlar dönem başında Itslearning’e yüklenir.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları
Program Kazanımları
1) Alanla ilgili temel kuramsal ve olgusal bilgiler ile bunlar arasındaki ilişkilere, uygulama seviyesinde hâkimdir.
2) Toplumların yaşadığı siyasi dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir.
3) Sosyal ve davranış bilimlerinde nicel, nitel ve karma araştırma metotlarına vakıftır.
4) Güncel siyasi ve sosyal gelişmeleri değerlendirirken tarihsel örüntüleri fark eder.
5) İç ve dış siyaseti analiz, sentez ve öngörü süreçlerinde disiplinler arası ve eleştirel bir yaklaşım sergiler.
6) Alanıyla ilgili çalışmaları gerek bağımsız gerekse ekip dâhilinde eksiksiz yürütür.
7) Araştırma-Geliştirme temelli yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir.
8) Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde bir yabancı dilde ve gerekli bilişim-iletişim teknolojilerini kullanarak, yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
9) Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri bireysel kariyerine, sürdürülebilir kalkınma amaçlarına yönelik projelere ve sosyal sorumluluk girişimlerine yansıtır.
10) İç ve dış siyaset gündemini ve uluslararası gelişmeleri takip etme alışkanlığına sahiptir.
11) Küresel çağın yeni siyasi aktör, kuram ve olgularını yorumlamada yetkinlik sahibidir.
12) İleri teknolojilerin siyaset üzerindeki etkisini hukuki ve etik çerçevede değerlendirir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanla ilgili temel kuramsal ve olgusal bilgiler ile bunlar arasındaki ilişkilere, uygulama seviyesinde hâkimdir. 5
2) Toplumların yaşadığı siyasi dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. 5
3) Sosyal ve davranış bilimlerinde nicel, nitel ve karma araştırma metotlarına vakıftır.
4) Güncel siyasi ve sosyal gelişmeleri değerlendirirken tarihsel örüntüleri fark eder. 5
5) İç ve dış siyaseti analiz, sentez ve öngörü süreçlerinde disiplinler arası ve eleştirel bir yaklaşım sergiler. 2
6) Alanıyla ilgili çalışmaları gerek bağımsız gerekse ekip dâhilinde eksiksiz yürütür. 3
7) Araştırma-Geliştirme temelli yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. 3
8) Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde bir yabancı dilde ve gerekli bilişim-iletişim teknolojilerini kullanarak, yazılı ve sözlü olarak ifade eder. 5
9) Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri bireysel kariyerine, sürdürülebilir kalkınma amaçlarına yönelik projelere ve sosyal sorumluluk girişimlerine yansıtır. 2
10) İç ve dış siyaset gündemini ve uluslararası gelişmeleri takip etme alışkanlığına sahiptir. 3
11) Küresel çağın yeni siyasi aktör, kuram ve olgularını yorumlamada yetkinlik sahibidir. 5
12) İleri teknolojilerin siyaset üzerindeki etkisini hukuki ve etik çerçevede değerlendirir. 4

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 13 % 10
Küçük Sınavlar 4 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 111
Ödevler 4 18
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 172