Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse Giriş Ve Genel Bakış |
|
2) |
Birinci Dünya Savaşı: Salgın ve Savaş |
Lowe, ‘The world in 1914: outbreak of the First World War Ch. 1 (pp: 1-21);
Lo we, ‘The First World War and its aftermath’ Ch.2 (pp: 21-47)
(*) Armaoğlu pp: 99-148; Woodruff pp: 196-219; Uçarol pp: 459- 518 |
3) |
Birinci Dünya Savaşı: Salgın ve Savaş |
Lowe, ‘The world in 1914: outbreak of the First World War Ch. 1 (pp: 1-21);
Lo we, ‘The First World War and its aftermath’ Ch.2 (pp: 21-47)
(*) Armaoğlu pp: 99-148; Woodruff pp: 196-219; Uçarol pp: 459- 518
|
4) |
Uluslararası İlişkiler: 1919-1939 |
Lowe, ‘Ch. 4-5 (pp: 56-86)
(*) Armaoglu pp: 151-172, 229-303; Ucarol pp: 521-553 |
5) |
Uluslararası İlişkiler: 1919-1939 |
Lowe, ‘Ch. 4-5 (pp: 56-86) (*) Armaoglu pp: 151-172, 229-303; Ucarol pp: 521-553
|
6) |
Ara Sınav |
|
7) |
İkinci Dünya Savaşı |
Lowe, ‘The Second World War 1939-1945’, Ch. 6 (pp: 92-121)
McWilliams and Piotrowski, Ch. 1 (pp: 7-30)
(*) Armaoğlu pp: 361-406; Woodruff pp: 257-277; Uçarol pp: 595-626 |
8) |
İkinci Dünya Savaşı |
Lowe, ‘The Second World War 1939-1945’, Ch. 6 (pp: 92-121)
McWilliams and Piotrowski, Ch. 1 (pp: 7-30)
(*) Armaoğlu pp: 361-406; Woodruff pp: 257-277; Uçarol pp: 595-626
7 |
9) |
Soğuk Savaş – Uluslararası İlişkilerin Sorunları |
Lowe, ‘The Cold War: problems of international relations after the Second World
War’ Ch. 7 (pp: 121-143)
McWilliams and Piotrowski, ‘The Cold War institutionalised’ Ch. 2 (pp: 30-49)
(*)Uçarol pp: 657 – 681, pp: 704-710; Armaoğlu pp: 419 – 423, 441-451, 463-483, 537-657
|
10) |
Soğuk Savaş – Uluslararası İlişkilerin Sorunları |
Lowe, ‘The Cold War: problems of international relations after the Second World War’ Ch. 7 (pp: 121-143) McWilliams and Piotrowski, ‘The Cold War institutionalised’ Ch. 2 (pp: 30-49) (*)Uçarol pp: 657 – 681, pp: 704-710; Armaoğlu pp: 419 – 423, 441-451, 463-483, 537-657 |
11) |
Komünizm Ve SSCB (1900-91) |
Lowe, ‘Russia and the revolutions, 1900-24’ Ch.16 (pp: 299-319)
Lowe, ‘Communist rule in the USSR, 1924-91’ Ch.16 (pp: 319-345)
(*) McWilliams and Piotrowski, Ch. 20 pp: 486-507; Ch. 21 pp: 507-535; Uçarol pp: 797-804; Woodruff pp: 304-324; Armaoğlu pp: 423-435; Armaoğlu (II) pp: 110-128, 229-236.
|
12) |
Amerika Birleşik Devletleri – 20. Yüzyıldan Soğuk Savaş Sonrası Döneme |
Lowe, ‘The USA before the Second World War’ Ch. 19 (pp: 371-401)
Lowe, ‘The USA since 1945’ Ch. 20 (pp: 401-421)
|
13) |
Batı ve Doğu Avrupa |
Lowe, ‘The two Europe, East and West since 1945’ Ch. 10, (pp: 184-221)
(*) McWilliams and Piotrowski, Ch. 22 (pp: 535-563); Uçarol pp: 803-822; Woodruff pp: 348-375; Armaoğlu pp: 431-435 |
14) |
Konu Tekrarı & Soru-Cevap |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Alanla ilgili temel kuramsal ve olgusal bilgiler ile bunlar arasındaki ilişkilere, uygulama seviyesinde hâkimdir. |
5 |
2) |
Toplumların yaşadığı siyasi dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. |
5 |
3) |
Sosyal ve davranış bilimlerinde nicel, nitel ve karma araştırma metotlarına vakıftır. |
|
4) |
Güncel siyasi ve sosyal gelişmeleri değerlendirirken tarihsel örüntüleri fark eder. |
5 |
5) |
İç ve dış siyaseti analiz, sentez ve öngörü süreçlerinde disiplinler arası ve eleştirel bir yaklaşım sergiler. |
4 |
6) |
Alanıyla ilgili çalışmaları gerek bağımsız gerekse ekip dâhilinde eksiksiz yürütür. |
3 |
7) |
Araştırma-Geliştirme temelli yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. |
3 |
8) |
Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde bir yabancı dilde ve gerekli bilişim-iletişim teknolojilerini kullanarak, yazılı ve sözlü olarak ifade eder. |
5 |
9) |
Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri bireysel kariyerine, sürdürülebilir kalkınma amaçlarına yönelik projelere ve sosyal sorumluluk girişimlerine yansıtır. |
5 |
10) |
İç ve dış siyaset gündemini ve uluslararası gelişmeleri takip etme alışkanlığına sahiptir. |
5 |
11) |
Küresel çağın yeni siyasi aktör, kuram ve olgularını yorumlamada yetkinlik sahibidir. |
5 |
12) |
İleri teknolojilerin siyaset üzerindeki etkisini hukuki ve etik çerçevede değerlendirir. |
3 |