POL1412 Introduction to International RelationsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar SİYASET BİLİMİ VE ULUSLARARASI İLİŞKİLERÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
SİYASET BİLİMİ VE ULUSLARARASI İLİŞKİLER
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: POL1412
Ders İsmi: Uluslararası İlişkilere Giriş
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 8
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ESRA ALBAYRAKOĞLU
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. YASEMİN BİLGEL
Dr. Öğr. Üyesi ARDA CAN KUMBARACIBAŞI
Dr. Öğr. Üyesi MERVE ÖZDEMİRKIRAN
Dr. Öğr. Üyesi ZEKERİYA TÜZEN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders Uluslararası İlişkiler (Uİ) çalışmalarına genel bir giriş yapar. Uİ’nin kavramsal araçlarını, tarihsel gelişimini ve temel kuramsal yaklaşımlarını ele alır. Güç, güvenlik, egemenlik, çatışma, savaş, barış, iş birliği, küreselleşme vb. gibi merkezi kavramlar derinlemesine incelenir. Mevcut uluslararası konular, temel teorik yaklaşımların genel çerçevesi içinde ve ilgili vaka çalışmalarına dayanan empirik bilgiler üzerinden incelenir ve tartışılır.
Dersin İçeriği: Uİ’nin ortaya çıkışı ve gelişimi; kavramları ve teorik yaklaşımları; savaş ve barış konuları; değişen aktörler ve kurumlar; küreselleşme ve güncel sorunlar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş / Uİ’nin Tarihsel Süreci ve Küreselleşmesi • Joshua Goldstein, John Pevehouse, “The Globalization of International Relations”, 2021. https://www.seterra.com/
2) Uİ Teorileri – I: Realist Teoriler • Joshua Goldstein, John Pevehouse, “Realist Theories”, 2021. https://www.youtube.com/watch?v=2jy3JU-ORpo https://www.youtube.com/watch?v=dxJHecyYBno
3) Uİ Teorileri – II: Liberal ve Sosyal Teoriler • Joshua Goldstein, John Pevehouse, “Liberal and Social Theories”, 2021. https://www.youtube.com/watch?v=Q_75neOlW9I
4) Dış Politika • Joshua Goldstein, John Pevehouse, “Foreign Policy”, 2021.
5) SAVAŞ VE BARIŞ 1 • Joshua Goldstein, John Pevehouse, “International Conflict”, 2021. https://www.youtube.com/watch?v=VTiYHyKbX1E
6) SAVAŞ VE BARIŞ 2 • Joshua Goldstein, John Pevehouse, “Military Force and Terrorism”, 2021. https://www.youtube.com/watch?v=h6MNnvoD3Jg https://www.youtube.com/watch?v=5zq1J32xjiY
7) VİZE SINAVI
8) Savaş ve Barış – III • Joshua Goldstein, John Pevehouse, “International Organization, Law, and Human Rights”, 2021. https://www.un.org/ https://www.youtube.com/watch?v=E67ln5yJtyE
9) Uluslararası Politik Ekonomi • Joshua Goldstein, John Pevehouse, “International Trade”, 2021. https://www.youtube.com/watch?v=HfN8BnRJryQ
10) Uluslararası Bütünleşme • Joshua Goldstein, John Pevehouse, “International Integration”, 2021. https://www.youtube.com/watch?v=_pDVmlNrDuM
11) Küresel Sorunlar – I • Joshua Goldstein, John Pevehouse, “Environment and Population”, 2021. https://www.youtube.com/watch?v=JC7v8XKvb7Y https://www.youtube.com/watch?v=Ur77lDetI9Q
12) KÜRESEL SORUNLAR 2 • Joshua Goldstein, John Pevehouse, “The North-South Gap”, 2021. https://www.youtube.com/watch?v=D3vEcpSqsjQ https://www.youtube.com/watch?v=Tuxc8RnVLRk
13) Uluslararası Kalkınma • Joshua Goldstein, John Pevehouse, “International Development”, 2021.
14) KONU TEKRARI & SORU-CEVAP

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Joshua Goldstein & Jon Pevehouse, International Relations, 11th Edition, 2017; 12th Edition, 2021, Pearson: Boston.
The textbook written on the syllabus is also accessible through the BAU Library.
The PPT files will be shared on ItsLearning following each class.
Diğer Kaynaklar: Youtube videos and Internet links on related subjects.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları
Program Kazanımları
1) Alanla ilgili temel kuramsal ve olgusal bilgiler ile bunlar arasındaki ilişkilere, uygulama seviyesinde hâkimdir.
2) Toplumların yaşadığı siyasi dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir.
3) Sosyal ve davranış bilimlerinde nicel, nitel ve karma araştırma metotlarına vakıftır.
4) Güncel siyasi ve sosyal gelişmeleri değerlendirirken tarihsel örüntüleri fark eder.
5) İç ve dış siyaseti analiz, sentez ve öngörü süreçlerinde disiplinler arası ve eleştirel bir yaklaşım sergiler.
6) Alanıyla ilgili çalışmaları gerek bağımsız gerekse ekip dâhilinde eksiksiz yürütür.
7) Araştırma-Geliştirme temelli yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir.
8) Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde bir yabancı dilde ve gerekli bilişim-iletişim teknolojilerini kullanarak, yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
9) Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri bireysel kariyerine, sürdürülebilir kalkınma amaçlarına yönelik projelere ve sosyal sorumluluk girişimlerine yansıtır.
10) İç ve dış siyaset gündemini ve uluslararası gelişmeleri takip etme alışkanlığına sahiptir.
11) Küresel çağın yeni siyasi aktör, kuram ve olgularını yorumlamada yetkinlik sahibidir.
12) İleri teknolojilerin siyaset üzerindeki etkisini hukuki ve etik çerçevede değerlendirir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanla ilgili temel kuramsal ve olgusal bilgiler ile bunlar arasındaki ilişkilere, uygulama seviyesinde hâkimdir. 5
2) Toplumların yaşadığı siyasi dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. 5
3) Sosyal ve davranış bilimlerinde nicel, nitel ve karma araştırma metotlarına vakıftır.
4) Güncel siyasi ve sosyal gelişmeleri değerlendirirken tarihsel örüntüleri fark eder. 5
5) İç ve dış siyaseti analiz, sentez ve öngörü süreçlerinde disiplinler arası ve eleştirel bir yaklaşım sergiler. 5
6) Alanıyla ilgili çalışmaları gerek bağımsız gerekse ekip dâhilinde eksiksiz yürütür. 3
7) Araştırma-Geliştirme temelli yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. 3
8) Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde bir yabancı dilde ve gerekli bilişim-iletişim teknolojilerini kullanarak, yazılı ve sözlü olarak ifade eder. 5
9) Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri bireysel kariyerine, sürdürülebilir kalkınma amaçlarına yönelik projelere ve sosyal sorumluluk girişimlerine yansıtır. 3
10) İç ve dış siyaset gündemini ve uluslararası gelişmeleri takip etme alışkanlığına sahiptir. 5
11) Küresel çağın yeni siyasi aktör, kuram ve olgularını yorumlamada yetkinlik sahibidir. 5
12) İleri teknolojilerin siyaset üzerindeki etkisini hukuki ve etik çerçevede değerlendirir. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 158
Ara Sınavlar 1 1.5
Final 1 1.5
Toplam İş Yükü 200