DİL VE KONUŞMA TERAPİSİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | POL1351 | ||||||||
Ders İsmi: | Siyaset Bilimine Giriş | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | English | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ESRA ALBAYRAKOĞLU | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders siyaset biliminin temel kavramlarını ve teorilerini anlamak için analitik bilgi ve pratik becerileri sağlamayı hedefler. Siyaset ile ilgili çok çeşitli konulara, teorilere ve paradigmalara değinmektedir. İnsan doğasından başlayarak, toplumu, devleti, siyasi sistemleri ve siyasal yapıları inceleyerek analiz eder. İç ve dış politikaların önemli unsurlarını, siyasi ekonomik yapıları, uluslararası ilişkilerde temel kavramları da bu analizlere eklemeyi hedefler. Bu ders, (i) siyasetin doğasını (ii) devlet kurma süreçleri ve rejim türlerinin sınıflandırılması, (iii) politik kurumların yapıları, (iv) politik aktörlerin rolü ve (v) yönetim süreçlerinde performans dengelerini de analiz eder. Her konuda teorik kavramları ve ampirik literatürü anlamak için önde gelen araştırmaları inceler. Bu ders: toplum, devlet, halk, meşruiyet, egemenlik, otorite, güç, hükümet, liderlik, anayasa, siyasi rejim, siyasi kültür, sivil toplum, kamuoyu, yasama, yürütme, yargı, gelişim, siyasi partiler, seçimler, seçim sistemleri, baskı ve çıkar grupları, medya gibi pek çok önemli kavramı da inceler. |
Dersin İçeriği: | • Siyasi İdeolojiler ve Düşünürler • Teoriler • Demokrasi Kavramı • Hükümetler, Rejimler ve Devlet Kurumları • Seçimler ve Seçim Sistemleri • Siyasi Aktörler • Siyasi partiler • Parti Sistemleri • Ulusal Hükümetler • Siyasi Gruplar, Sivil Toplum, Siyasi Kültür, Medya • Yasama, Yürütme, Yargı Organları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | Andrew Heywood, Politics. Macmillan,2013 4th edition. Ch.1 |
2) | Siyaset Biliminde Teoriler ve Kavramlar | Andrew Heywood, Politics. Macmillan,2013 4th edition. Ch.2 |
3) | Siyasi İdeolojiler | Andrew Heywood, Politics. Macmillan,2013 4th edition. Ch.3 |
4) | Hükümetler, Siyasi Sistemler ve Rejimler | Andrew Heywood, Politics. Macmillan,2013 4th edition. Ch.12 |
5) | Demokrasi ve Meşruiyet | Andrew Heywood, Politics. Macmillan,2013 4th edition. Ch.4 |
6) | Devlet ve Devlet-altı Siyaset | Andrew Heywood, Politics. Macmillan,2013 4th edition. Ch.5 |
7) | ARA SINAV | |
8) | Millet Kavramı ve Milliyetçilik | |
9) | Küreselleşme, Siyasi Kültür ve Medya | Andrew Heywood, Politics. Macmillan,2013 4th edition. Ch.9 |
10) | Temsil, Seçmenler ve Seçimler | Andrew Heywood, Politics. Macmillan,2013 4th edition. Ch.10 |
11) | Siyasi Partiler ve Parti Sistemleri | Andrew Heywood, Politics. Macmillan,2013 4th edition. Ch.11 |
12) | Yasama, Yürütme ve Yargı Organları | Andrew Heywood, Politics. Macmillan,2013 4th edition. Ch.13, 14, 15 |
13) | Çıkar Grupları, Sivil Toplum ve Toplumsal Hareketler | Andrew Heywood, Politics. Macmillan,2013 4th edition. Ch.16 |
14) | Genel Değerlendirme |
Ders Notları / Kitaplar: | Andrew Heywood, Politics. Macmillan, 2013 4th edition. Michael G. Roskin, Robert L. Cord, James A. Medeiros, and Walter S. Jones, Political Science: An Introduction, Perason, 12th edition, 2012William Hale, Turkish Foreign Policy since 1774, 3rd Ed., London: Routledge, 2012. |
Diğer Kaynaklar: | Articles in Course Package |
Ders Öğrenme Kazanımları | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. | ||||||||||
2) Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. | ||||||||||
3) Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık teknolojilerini kullanmak. | ||||||||||
4) Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. | ||||||||||
5) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | ||||||||||
6) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | ||||||||||
7) Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | ||||||||||
8) Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | ||||||||||
9) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | ||||||||||
10) Diğer terapistlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. | ||||||||||
11) Terapi uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. | |
2) | Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
3) | Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık teknolojilerini kullanmak. | |
4) | Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. | |
5) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | |
6) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | |
7) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | |
8) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | |
9) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | |
10) | Diğer terapistlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. | |
11) | Terapi uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 157 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 200 |