Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İktisadın on prensibi:Değiş tokuş, maliyetler, rasyonellik, fırsat maliyeti, piyasa ekonomileri, hükümet müdahalesi, enflasyon |
|
2) |
Iktisatçı gibi düşünmek: Bir bilim olarak iktisat, varsayımlar ve modeller, mikro ve makro iktisat, pozitif ve normatif analiz |
|
3) |
Bağımsızlık ve ticaretten elde edilen kazançlar: Üretim olanakları, mutlak ve karşılaştırmalı avantaj |
|
4) |
Talep ve arzın piyasa kuralları: Rekabetçi bir piyasanın doğası, bireysel talep ve piyasa talebi, bireysel arz ve piyasa arzı, denge, dengede değişmeler |
|
5) |
Elastikiyet ve uygulamaları: Talebin fiyat elastikiyeti ve hesaplanması, toplam gelir ve talep elastikiyeti, arzın fiyat elastikiyeti ve hesaplanması |
|
6) |
Arz, talep hükümet politikası: Fiyat kontrolleri, fiyat taban ve tavanları, vergiler |
|
7) |
Ders Tekrarı |
|
8) |
Tüketiciler, üreticiler ve etkinlik: Tüketici ve üretici artığı, piyasa etkinliği |
|
9) |
Vergilemenin maliyeti: Vergilemenin dara kaybı, dara kaybının bileşenleri, vergi geliri, Laffer eğrisi |
|
10) |
Uluslarası ticaret: Ticaretin bileşenleri, Tarife ve kotanın etkileri |
|
11) |
Dışsallıklar ve kamusal mallar:Dışsallık, Dışsallığı içselleştirmek, işlem maliyetleri, kamusal mallar, özel mallar, ortak kaynaklar, beleşçi |
|
12) |
Üretim maliyetleri: Toplam gelir, toplam maliyet ve kar, üretim fonksiyonu, sabit ve değişken maliyetler, ortalama ve marjinal maliyetler, maliyet eğrileri, kısa ve uzun dönemde maliyetler |
|
13) |
Rekabetçi piyasalarda firmalar: Kar maksimizasyonu ve firma arzı |
|
14) |
Monopol: Monopollerin üretim ve fiyatlama kararları, kar maksimizasyonu, monopollerin karı, monopolün refah maliyeti, monopollere karşı kamusal politika, fiyat ayrımcılığı
Oligopol: Goyun teorisi ve işbirliği, oligopollere karşı kamusal politika |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sahne sanatları (oyunculuk, dans, müzik vs.) alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanarak alanına özgü kuramsal, tarihsel, estetik bilgiye sahip olurlar. |
2 |
2) |
Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahip olurlar ve kendi alanlarında, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlarlar. |
2 |
3) |
Sahne sanatları konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. |
2 |
4) |
Sahne sanatları konusunda soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. |
1 |
5) |
Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. |
3 |
6) |
Yerelden evrensele çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. |
3 |
7) |
Sahne sanatları alanının ilişkili olduğu disiplinler konusunda bilgi sahibi olurlar ve alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirebilirler. |
2 |
8) |
Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibi olarak çok boyutlu algılayabilme tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirirler. |
3 |
9) |
Alanı ile ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirebilirler ve kendi çalışmalarını eleştirel yöntemler kullanarak sorgulayabilirler. |
1 |
10) |
Kendi alanları ile ilgili İngiliz dilindeki kaynakları izler ve kendi alanlarında yabancı meslektaşlarıyla iletişim kurabilirler. |
1 |
11) |
Sahne sanatları alanı konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkına vararak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilirler. |
3 |
12) |
İnterdisipliner sanat anlayışı çerçevesinde özgün yapıtlar ortaya koyabilirler. |
2 |
13) |
Sahne Sanatları programı ve içinde bulunan birimler çerçevesinde, alanında evrensel platformda yer alabilecek donanıma sahip bireyler haline gelirler. |
3 |
14) |
Sahne Sanatları Programı bünyesinde, çalışılan alana göre; oyunculuk ve müzikal tiyatro alanında yetkin teknik bilgiye sahip olurlar. |
2 |
15) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
3 |