EUR4351 European Union Competition Policy and State AidsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar GASTRONOMİ VE MUTFAK SANATLARIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
GASTRONOMİ VE MUTFAK SANATLARI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: EUR4351
Ders İsmi: Avrupa Birliği'nin Rekabet Politikası ve Devlet Yardımları
Ders Yarıyılı: Bahar
Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 7
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ESRA ALBAYRAKOĞLU
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders öğrencilere, en önemli Topluluk politikalarından biri olan AB rekabet politikasının temellerini tanıtır. Bu sadece Adalet Divanı nezdinde davaların çok büyük bir oranına sahip olmasından dolayı önemli değil, aynı zamanda ekonomik, finansal ve entelektüel çıkarları içerdiği için de önemlidir. Ders, politikanın teorik arka planının yanı sıra yasal dayanaklarından oluşacaktır. İlk olarak, mükemmel rekabet ve uygulanabilir rekabet gibi kavramlar, rekabet politikasına neden ihtiyaç duyulduğunun açıklaması ile birlikte tanıtılacaktır. Ardından, rekabetin düzenlenmesine ilişkin AB Antlaşmasının 101. ve 102. Maddeleri derinlemesine incelenecektir. Devlet yardımları olan bu dersin önemli bir kısmını teşkil etmektedir.
Dersin İçeriği: Rekabet kavramı; AB rekabet politikasının nedeni ve niteliği; 101. Madde “Karteller ve Kısıtlayıcı Uygulamalar” - Maddenin kapsamı ve niteliği; Yasaklamanın Niteliği; Madde 101 (3) Muafiyet; Blok Muafiyetleri; Madde 102 “Hakim Durumun Kötüye Kullanımı” kapsamı ve Maddenin niteliği; İlgili Pazarın Belirlenmesi; Baskınlığı Değerlendirme; Kötüye Kullanımı Değerlendirme; Devlet Yardımları; Devlet yardımları alanındaki vaka örnekleri; AB Rekabet Hukuku ve Devlet yardımları çeşitli konular.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Rekabet kavramı Required Reading: D.G. Goyder, “EC Competition Law”, Oxford University Press, 4th ed., 2003 (ISBN: 0199257884) Recommended Readings: Richard Whish, “Competition Law”, Butterworths, 4th ed., 2001 ( ISBN: 9780406959508) Renato Nazzini, “The Foundations of European Union Competition Law” Oxford University Press, 2011 (ISBN: 9780199226153) Apart from the main textbooks, essential readings or articles, when there is relevance, will be distributed in advance of the topics.
2) AB rekabet politikasının nedeni ve niteliği Required Reading: D.G. Goyder, “EC Competition Law”, Oxford University Press, 4th ed., 2003 (ISBN: 0199257884) Recommended Readings: Richard Whish, “Competition Law”, Butterworths, 4th ed., 2001 ( ISBN: 9780406959508) Renato Nazzini, “The Foundations of European Union Competition Law” Oxford University Press, 2011 (ISBN: 9780199226153) Apart from the main textbooks, essential readings or articles, when there is relevance, will be distributed in advance of the topics.
3) 101. Madde “Karteller ve Kısıtlayıcı Uygulamalar” - Maddenin kapsamı ve niteliği Required Reading: D.G. Goyder, “EC Competition Law”, Oxford University Press, 4th ed., 2003 (ISBN: 0199257884) Recommended Readings: Richard Whish, “Competition Law”, Butterworths, 4th ed., 2001 ( ISBN: 9780406959508) Renato Nazzini, “The Foundations of European Union Competition Law” Oxford University Press, 2011 (ISBN: 9780199226153) Apart from the main textbooks, essential readings or articles, when there is relevance, will be distributed in advance of the topics.
4) Yasaklamanın Niteliği Required Reading: D.G. Goyder, “EC Competition Law”, Oxford University Press, 4th ed., 2003 (ISBN: 0199257884) Recommended Readings: Richard Whish, “Competition Law”, Butterworths, 4th ed., 2001 ( ISBN: 9780406959508) Renato Nazzini, “The Foundations of European Union Competition Law” Oxford University Press, 2011 (ISBN: 9780199226153) Apart from the main textbooks, essential readings or articles, when there is relevance, will be distributed in advance of the topics.
5) Madde 101 (3) Muafiyet Required Reading: D.G. Goyder, “EC Competition Law”, Oxford University Press, 4th ed., 2003 (ISBN: 0199257884) Recommended Readings: Richard Whish, “Competition Law”, Butterworths, 4th ed., 2001 ( ISBN: 9780406959508) Renato Nazzini, “The Foundations of European Union Competition Law” Oxford University Press, 2011 (ISBN: 9780199226153) Apart from the main textbooks, essential readings or articles, when there is relevance, will be distributed in advance of the topics.
6) Blok Muafiyetleri Required Reading: D.G. Goyder, “EC Competition Law”, Oxford University Press, 4th ed., 2003 (ISBN: 0199257884) Recommended Readings: Richard Whish, “Competition Law”, Butterworths, 4th ed., 2001 ( ISBN: 9780406959508) Renato Nazzini, “The Foundations of European Union Competition Law” Oxford University Press, 2011 (ISBN: 9780199226153) Apart from the main textbooks, essential readings or articles, when there is relevance, will be distributed in advance of the topics.
7) Madde 102 “Hakim Durumun Kötüye Kullanımı” kapsamı ve Maddenin niteliği Required Reading: D.G. Goyder, “EC Competition Law”, Oxford University Press, 4th ed., 2003 (ISBN: 0199257884) Recommended Readings: Richard Whish, “Competition Law”, Butterworths, 4th ed., 2001 ( ISBN: 9780406959508) Renato Nazzini, “The Foundations of European Union Competition Law” Oxford University Press, 2011 (ISBN: 9780199226153) Apart from the main textbooks, essential readings or articles, when there is relevance, will be distributed in advance of the topics.
8) İlgili Pazarın Belirlenmesi Required Reading: D.G. Goyder, “EC Competition Law”, Oxford University Press, 4th ed., 2003 (ISBN: 0199257884) Recommended Readings: Richard Whish, “Competition Law”, Butterworths, 4th ed., 2001 ( ISBN: 9780406959508) Renato Nazzini, “The Foundations of European Union Competition Law” Oxford University Press, 2011 (ISBN: 9780199226153) Apart from the main textbooks, essential readings or articles, when there is relevance, will be distributed in advance of the topics.
9) Baskınlığı Değerlendirme Required Reading: D.G. Goyder, “EC Competition Law”, Oxford University Press, 4th ed., 2003 (ISBN: 0199257884) Recommended Readings: Richard Whish, “Competition Law”, Butterworths, 4th ed., 2001 ( ISBN: 9780406959508) Renato Nazzini, “The Foundations of European Union Competition Law” Oxford University Press, 2011 (ISBN: 9780199226153) Apart from the main textbooks, essential readings or articles, when there is relevance, will be distributed in advance of the topics.
10) Kötüye Kullanımı Değerlendirme Required Reading: D.G. Goyder, “EC Competition Law”, Oxford University Press, 4th ed., 2003 (ISBN: 0199257884) Recommended Readings: Richard Whish, “Competition Law”, Butterworths, 4th ed., 2001 ( ISBN: 9780406959508) Renato Nazzini, “The Foundations of European Union Competition Law” Oxford University Press, 2011 (ISBN: 9780199226153) Apart from the main textbooks, essential readings or articles, when there is relevance, will be distributed in advance of the topics.
11) Devlet Yardımları Required Reading: D.G. Goyder, “EC Competition Law”, Oxford University Press, 4th ed., 2003 (ISBN: 0199257884) Recommended Readings: Richard Whish, “Competition Law”, Butterworths, 4th ed., 2001 ( ISBN: 9780406959508) Renato Nazzini, “The Foundations of European Union Competition Law” Oxford University Press, 2011 (ISBN: 9780199226153) Apart from the main textbooks, essential readings or articles, when there is relevance, will be distributed in advance of the topics.
12) Devlet yardımları alanındaki vaka örnekleri Required Reading: D.G. Goyder, “EC Competition Law”, Oxford University Press, 4th ed., 2003 (ISBN: 0199257884) Recommended Readings: Richard Whish, “Competition Law”, Butterworths, 4th ed., 2001 ( ISBN: 9780406959508) Renato Nazzini, “The Foundations of European Union Competition Law” Oxford University Press, 2011 (ISBN: 9780199226153) Apart from the main textbooks, essential readings or articles, when there is relevance, will be distributed in advance of the topics.
13) Öğrenci Sunumları
14) AB Rekabet Hukuku ve Devlet yardımları çeşitli konular Required Reading: D.G. Goyder, “EC Competition Law”, Oxford University Press, 4th ed., 2003 (ISBN: 0199257884) Recommended Readings: Richard Whish, “Competition Law”, Butterworths, 4th ed., 2001 ( ISBN: 9780406959508) Renato Nazzini, “The Foundations of European Union Competition Law” Oxford University Press, 2011 (ISBN: 9780199226153) Apart from the main textbooks, essential readings or articles, when there is relevance, will be distributed in advance of the topics.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Required Reading:
D.G. Goyder, “EC Competition Law”, Oxford University Press, 4th ed., 2003 (ISBN: 0199257884)

Recommended Readings:
Richard Whish, “Competition Law”, Butterworths, 4th ed., 2001 ( ISBN: 9780406959508)
Renato Nazzini, “The Foundations of European Union Competition Law” Oxford University Press, 2011 (ISBN: 9780199226153)
Apart from the main textbooks, essential readings or articles, when there is relevance, will be distributed in advance of the topics.
Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları
Program Kazanımları
1) - Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma
2) - Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. - Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
3) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. -Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
4) - Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, - Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. -Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
5) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
6) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) - Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma 2
2) - Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. - Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 4
3) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. -Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 5
4) - Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, - Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. -Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. 3
5) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 3
6) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 129
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 175