EUR3342 Theories of European IntegrationBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar SİYASET BİLİMİ VE ULUSLARARASI İLİŞKİLERÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
SİYASET BİLİMİ VE ULUSLARARASI İLİŞKİLER
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: EUR3342
Ders İsmi: Avrupa Bütünleşmesi Kuramları
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 7
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ESRA ALBAYRAKOĞLU
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. SEMİHA ÖZGÜR ÜNAL ERİŞ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, Avrupa entegrasyonunun ana teorileri ve kavramları ile bunların 1950'lerin başından beri gelişiminin derinlemesine bir analizini sunar ve genişlemenin yanı sıra entegrasyonun daha da derinleşmesini ve daha da derinleşmesini sağlayan faktörleri ve tercihleri analiz eder.
Dersin İçeriği: Ders öğrencilere işlevselcilik, neofonksiyonelcilik, hükümetlerarasıcılık, çok düzeyli yönetişim, Avrupalılaşma gibi teorileri ve Marksizm ve feminizm gibi eleştirel yaklaşımları tanıtır. Ders, öğrencilerin bu teorileri Avrupa siyasetindeki güncel konulara açıklamalar sunmak için uygulama yeteneklerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Bunu yaparken ders, AB kurumları ve Üye Devletler arasındaki karşılıklı bağımlılıkları analiz edecek, entegrasyon sürecinin ana aktörlerini tartışacak ve entegrasyonun pratik sorunlarına ve çözüm umutlarına daha derinden inecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş
2) Avrupa bütünleşmesinin tarihsel gelişimi
3) Avrupa bütünleşme teorileri: Nefonksiyonelcilik ve hükümetlerarasıcılık Why was Neo-Functionalism the dominant theoretical approach in the early years of European integration, and in what ways is it still useful today? Okuma: R.1 (1. Bölüm)
4) AB Yönetişim Teorileri: Liberal Hükümetlerarasıcılık, Uluslarüstü yönetişim, Postfonksiyonel Avrupa entegrasyonu teorisi Okuma: R.1. (1. Bölüm), R.6.
5) AB Yönetişim Teorileri: AB siyasi sistemi nasıl işler? 1990'larda AB çalışmalarında yönetişim dönüşü Yeni kurumsalcılık Okuma: R.1 (2. Bölüm)
6) Eleştirel Perspektifler: Neo-Marksizmdeki Gelişmeler, Toplumsal Cinsiyet Perspektifleri Okuma: R.1 (3. Bölüm), R. 3
7) Ara Sınav Chapter 11 (Brian C. Schumidt), Chapter 12 (Economic statecraft)
8) Sonuçları Teorileştirme: Avrupalılaşma: Avrupalılaşma, Avrupa entegrasyonu ile aynı şey midir? İki kavram birbiriyle nasıl ilişkilidir? Okuma: R.1 (4. Bölüm).
9) Sonuçların Teorileştirilmesi: Demokrasi: Koşulluluk ilkesi nedir ve AB'nin diğer devletlerle ilişkileriyle hangi açılardan alakalıdır? Okuma: R.1 (4. Bölüm)
10) Büyük Teoriler ve 21. Yüzyıl Okuma: R.5
11) Harici Farklılaştırılmış Entegrasyon Okuma: R.7.1, R.7.2.
12) Zihin Haritası Sunumları
13) “Ekonomik Dev, Siyasi Cüce, Askeri Solucan”, Bu, AB'nin dünyadaki rolünün doğru bir değerlendirmesi mi? Okuma: R. 4 Sınıf tartışması
14) Konu Tekrarı ve toparlama

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Weekly readings will be uploaded on ItsLearning at the beginning of the semester. Please note that all book chapters and articles listed on the syllabus are also accessible through the BAU Library.
The PPT files will be shared on ItsLearning following each class.
R.1. Bache, Ian and Stephen George (2011) Politics in the European Union (3rd ed.). Oxford: Oxford University Press.
R.2. Davis Cross, Mai’a K. (2015). The Limits of Epistemic Communities: EU Security Agencies, Politics and Governance, Vol. 3, Issue. 1, 90,100.
R.3. Roberta Guerrina, Toni Haastrup, Katharine A.M. Wright, Annick Masselot, Heather MacRae & Rosalind Cavaghan (2018) Does European Union studies have a gender problem? Experiences from researching Brexit, International Feminist Journal of Politics, 20:2, 252-257.
R.4. Bossout, Fabienne (2007). An Economic Giant, Political Dwarf and Military Worm? Introducting the Concept of ‘Transnational Power Over’ in Studies of (the EU’s) Power in IR, Paper Presented at the 4th ECPR General Conference, PISA, Italy, 6-8 September 2007.
R.5. Liesbet Hooghe & Gary Marks (2019) Grand theories of European integration in the twenty-first century, Journal of European Public Policy, 26:8, 1113-1133,
R.6. Moravscik, Andrew and Schimmelfennig, Frank. (2019). Liberal Intergovernmentalism, in European Integration Theory (pp. 64- 84), edited by Antje Weiner, Tanza Börzel andThomas Risse, Oxford University Press.
R.7.1. Turhan, E. (2019). Thinking out of the accession box: The potential and limitations of internal and external differentiated integration between Turkey and the EU. Europe–Against the Tide, 43.
R.7.2. Marhold, H. (2019, January). Differentiated integration, reconsidered. In Europe-Against the Tide (pp. 35-42). Nomos Verlagsgesellschaft mbH & Co. KG.
Diğer Kaynaklar: Youtube videos on related subjects.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları
Program Kazanımları
1) Alanla ilgili temel kuramsal ve olgusal bilgiler ile bunlar arasındaki ilişkilere, uygulama seviyesinde hâkimdir.
2) Toplumların yaşadığı siyasi dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir.
3) Sosyal ve davranış bilimlerinde nicel, nitel ve karma araştırma metotlarına vakıftır.
4) Güncel siyasi ve sosyal gelişmeleri değerlendirirken tarihsel örüntüleri fark eder.
5) İç ve dış siyaseti analiz, sentez ve öngörü süreçlerinde disiplinler arası ve eleştirel bir yaklaşım sergiler.
6) Alanıyla ilgili çalışmaları gerek bağımsız gerekse ekip dâhilinde eksiksiz yürütür.
7) Araştırma-Geliştirme temelli yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir.
8) Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde bir yabancı dilde ve gerekli bilişim-iletişim teknolojilerini kullanarak, yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
9) Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri bireysel kariyerine, sürdürülebilir kalkınma amaçlarına yönelik projelere ve sosyal sorumluluk girişimlerine yansıtır.
10) İç ve dış siyaset gündemini ve uluslararası gelişmeleri takip etme alışkanlığına sahiptir.
11) Küresel çağın yeni siyasi aktör, kuram ve olgularını yorumlamada yetkinlik sahibidir.
12) İleri teknolojilerin siyaset üzerindeki etkisini hukuki ve etik çerçevede değerlendirir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanla ilgili temel kuramsal ve olgusal bilgiler ile bunlar arasındaki ilişkilere, uygulama seviyesinde hâkimdir. 5
2) Toplumların yaşadığı siyasi dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. 5
3) Sosyal ve davranış bilimlerinde nicel, nitel ve karma araştırma metotlarına vakıftır. 4
4) Güncel siyasi ve sosyal gelişmeleri değerlendirirken tarihsel örüntüleri fark eder. 5
5) İç ve dış siyaseti analiz, sentez ve öngörü süreçlerinde disiplinler arası ve eleştirel bir yaklaşım sergiler. 5
6) Alanıyla ilgili çalışmaları gerek bağımsız gerekse ekip dâhilinde eksiksiz yürütür. 4
7) Araştırma-Geliştirme temelli yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. 2
8) Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde bir yabancı dilde ve gerekli bilişim-iletişim teknolojilerini kullanarak, yazılı ve sözlü olarak ifade eder. 3
9) Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri bireysel kariyerine, sürdürülebilir kalkınma amaçlarına yönelik projelere ve sosyal sorumluluk girişimlerine yansıtır. 5
10) İç ve dış siyaset gündemini ve uluslararası gelişmeleri takip etme alışkanlığına sahiptir. 5
11) Küresel çağın yeni siyasi aktör, kuram ve olgularını yorumlamada yetkinlik sahibidir. 4
12) İleri teknolojilerin siyaset üzerindeki etkisini hukuki ve etik çerçevede değerlendirir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 15
Sunum 1 % 15
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 11 33
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 131.5
Sunum / Seminer 1 0.5
Ödevler 2 6
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 175