EUR3211 Justice Freedom and Security in European Union IBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: EUR3211
Ders İsmi: Avrupa Birliği'nde Adalet, Özgürlük ve Güvenlik I
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ESRA ALBAYRAKOĞLU
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: AB'nin adalet, özgürlük ve güvenlik politikasının tarihi arka planını analiz etmek, Lizbon Antlaşması ile yapılan son değişiklikleri, kurumsal çerçeveyi, Schengen kurallarını, AB'nin vize, göç ve iltica politikalarını incelemek. Türkiye-AB ilişkilerinde özellikle göç krizi sonrası artan göç alanında işbirliğinin, özellikle vize serbestisi, mülteci anlaşması, değerlendirilmesi.
Dersin İçeriği: Bu derste AB'nin adalet, özgürlük ve güvenlik politikasının tarihi arka planı, vize, Schengen kuralları, iltica politikası ve yasal göç incelenmektedir. Ayrıca Türkiye-AB ilişkilerinin özellikle göç krizi sonrasında artan göç politikasında işbirliği boyutu da analiz edilmektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş. Ders programının öğrencilerle birlikte incelenmesi
2) AB'nin Adalet Özgürlük ve Güvenlik Politikasının tarihi arka planı ve kurumsal çerçevesi. Öğrencilerle birlikte tartışarak her öğrenci için sunum konularının belirlenmesi. Bache, Ian; Stephen George, Simon Bulmer, Politics in the European Union, Oxford University Press, 2011.pp.466-487. UNHCR refugee statistics *http://www.unhcr.org/figures-at-a-glance.html *How the Schengen Area was Created https://www.youtube.com/watch?v=hPNLgZ8RMYI *History of the Schengen Area https://www.youtube.com/watch?v=xffvPWmoWsQ *Schengen Treaty historical background-EPP group https://www.youtube.com/watch?v=4UXjsajT_EU     
3) AB'nin Adalet Özgürlük ve Güvenlik Politikası'nın gelişim süreci, kurumsal çerçevesi. Öğrencilerle birlikte tartışarak her öğrenci için sunum konularının belirlenmesi Bache, Ian; Stephen George, Simon Bulmer, Politics in the European Union, Oxford University Press, 2011, pp.466-487. *World migration IOM https://www.youtube.com/watch?v=dVvsKx7R73M
4) Yasal Göç ve AB’nin Mülteci Politikası “Migration and Asylum”, Luxembourg: Publications Office of the European Union, 2013. *EURODAC https://www.youtube.com/watch?v=1drxATimqGw *Migration from Libya to EU https://www.youtube.com/watch?v=92iEL6k5E6o
5) Yasal Göç ve AB’nin Mülteci Politikası Erika Feller, “Asylum, Migration and Refugee Protection: Realities, Myths and the Promise of Things to Come”, 2006. *EUROPOL https://www.youtube.com/watch?v=Xzh-hDyY1uA *Frontex https://www.youtube.com/watch?v=ju0rI-yevP4
6) Schengen Düzenlemeleri Elspeth Guild, et.al., “What is Happening to Schengen Borders?”, CEPS Paper in Liberty and Security in Europe, No. 86, December 2015. * Schengen Information System II https://www.youtube.com/watch?v=h6Hhy_enZmU *Schengen Information System II https://www.youtube.com/watch?v=9pv4STLFiI8
7) AB'de vize sorunları. Steve Peers, EU Justice and Home Affairs Law, Oxford Unv. Press, 2011.
8) Ara Sınav Above readings in the previous weeks
9) Türkiye’de Göç ve İltica Politikaları İçduygu, Ahmet, “Europe, Turkey and International Migration: An Uneasy Negotiation”, http://www.eui.eu/Documents/RSCAS/Research/MWG/201011/01-26-Icduygu.pdf, 2011.
10) AB ve Türk vatandaşlarına yönelik vize serbestisi Seçil Paçacı Elitok, “ A Step Backward for Turkey?: The Readmission Agreement and the Hope of Visa Free Europe”, IPC Mercator Policy Brief, December 2015.     
11) AB ve Mülteci Krizi Sergio Carrera, et.al., “EU’s Response to the Refugee Crisis”, CEPS Essay, No.20/ 16 December 2015. *Europe`s migrant crisis Wall Street Journal https://www.youtube.com/watch?v=12FT7cOLaZ4 * Europe`s Migrant Crisis-Five Years on-Deutsche Welle https://www.youtube.com/watch?v=CKjE6hKaLsI *Refugees in Europe- The Guardian https://www.youtube.com/watch?v=0ooecJWPcAY *Dublin Regulation https://www.youtube.com/watch?v=uQqmRkhuMWU *EU`s new Migration Pact https://www.youtube.com/watch?v=DBeVdy7bU-M
12) Türkiye-AB Göç Alanında İşbirliği Benvenuti, Bianca, “The Migration Paradox and EU-Turkey Relations”, IAI Working Papers, 2017. *EU-Turkey refugee deal https://www.youtube.com/watch?v=TE3XgedX-hs https://www.youtube.com/watch?v=0U2bAFzATN0
13) Göç Krizi ve Türkiye-AB İlişkileri Öner, S., “Turkey as a Strategic Partner of the EU during the Refugee Crisis: The Challenges and Prospects”, Timofey Agarin and Nevena Nancheva (Eds.), A European Crisis: Perspectives on Refugees, Solidarity and Europe, Stuttgart: ibidem-Verlag Pub., 2018. Öner, Selcen, “The Influence of the Economic Crisis and Refugee Crisis on EU Politics: The Challenges and Prospects for Turkey-EU Relations”, Marmara Journal of European Studies, Vol. 24, No. 2, 2016.
14) Öğrenci sunumları ve dersin genel değerlendirilmesi.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Weekly readings will be uploaded on ItsLearning. Please note that all book chapters and articles listed on the syllabus are also accessible through the BAU Library.
The articles or book chapters related with the topics of each week are mentioned in the weekly programme.

----

Haftalık ders okumaları ItsLearning’e yüklenir. Ders izlencesinde yer alan tüm kitap bölümleri ve makalelere BAU Kütüphanesi’nden de erişilebilir.
Her hafta için ilgili kaynak programda belirtilmiştir.

Diğer Kaynaklar: Youtube videos on related subjects:
*World migration IOM
https://www.youtube.com/watch?v=dVvsKx7R73M
* Schengen Information System II
https://www.youtube.com/watch?v=h6Hhy_enZmU
*Schengen Information System II
https://www.youtube.com/watch?v=9pv4STLFiI8
*EUROPOL
https://www.youtube.com/watch?v=Xzh-hDyY1uA
*Frontex
https://www.youtube.com/watch?v=ju0rI-yevP4
*Europe`s migrant crisis Wall Street Journal
https://www.youtube.com/watch?v=12FT7cOLaZ4
* Europe`s Migrant Crisis-Five Years on-Deutsche Welle
https://www.youtube.com/watch?v=CKjE6hKaLsI
*Refugees in Europe- The Guardian
https://www.youtube.com/watch?v=0ooecJWPcAY
*Dublin Regulation
https://www.youtube.com/watch?v=uQqmRkhuMWU
*EURODAC
https://www.youtube.com/watch?v=1drxATimqGw
*Migration from Libya to EU
https://www.youtube.com/watch?v=92iEL6k5E6o
*EU-Turkey refugee deal
https://www.youtube.com/watch?v=TE3XgedX-hs
https://www.youtube.com/watch?v=0U2bAFzATN0
*EU`s new Migration Pact
https://www.youtube.com/watch?v=DBeVdy7bU-M

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları
Program Kazanımları
1) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık inşaat mühendisliği problemlerinde kullanabilme becerisi.
2) Karmaşık inşaat mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) İnşaat mühendisliğinde karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4) İnşaat mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Karmaşık inşaat mühendisliği problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) İnşaat mühendisliği disiplininde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; inşaat mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11) İnşaat mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın inşaat mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; inşaat mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık inşaat mühendisliği problemlerinde kullanabilme becerisi.
2) Karmaşık inşaat mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) İnşaat mühendisliğinde karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4) İnşaat mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Karmaşık inşaat mühendisliği problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) İnşaat mühendisliği disiplininde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; inşaat mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11) İnşaat mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın inşaat mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; inşaat mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 13 % 15
Sunum 1 % 25
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 95
Sunum / Seminer 1 8
Ara Sınavlar 1 1.5
Final 1 1.5
Toplam İş Yükü 145