Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse giriş / Avrupa Tarihine Genel Bir Bakış |
|
2) |
19. Yüzyılda ve 20. Yüzyılın İlk Yarısında Avrupa
&
Schuman Planı ve Avrupa Entegrasyon Projesinin Ortaya Çıkışı
|
Dinan, Desmond, “Introduction”, 2014.
• Dinan, Desmond, “Finding a Way Forward”, 2014.
• EU Commission, Official Website-2022, "The Schuman Declaration – 9 May 1950", available at: https://europa.eu/european-union/about-eu/symbols/europe-day/schuman-declaration_en
|
3) |
2. Dünya Savaşı’ndan Sonra Avrupa ve Avrupa Toplulukları |
Dinan, Desmond, Europe Recast: A History of European Union, s.45-82.
• EU Commission, Official Website-2022, "The history of the European Union", available at: https://europa.eu/european-union/about-eu/history_en
|
4) |
Gümrük Birliği’nin Kurulması, Ortak Tarım Politikası, Boş Sandalye Krizi, ve Lüksemburg Uzlaşması |
Dinan, Desmond, Europe Recast: A History of European Union, s.83-123. |
5) |
1970'lerde Avrupa Topluluğu'ndaki Gelişmeler |
Dinan, Desmond, Europe Recast: A History of European Union, s.125-166. |
6) |
1980'lerde Avrupa Topluluğu'ndaki gelişmeler. |
Dinan, Desmond, Europe Recast: A History of European Union,s.167-204. |
7) |
Avrupa Tek Senedi |
Dinan, Desmond, Europe Recast: A History of European Union, s.205-231. |
8) |
Avrupa Birliği Antlaşması (Maastricht Antlaşması) |
Dinan, Desmond, Europe Recast: A History of European Union, s.233-264. |
9) |
1990'larda AB'deki gelişmeler. |
Dinan, Desmond, Europe Recast: A History of European Union, s.233-264. |
10) |
Amsterdam Antlaşması'ndan Nice Antlaşması'na:Orta ve Doğu Avrıpa Genişlemesine Hazırlık Süreci |
Dinan, Desmond, Europe Recast: A History of European Union, s.265-320. |
11) |
Doğu Genişlemesi: 27 Üyeli AB |
Bache, Ian; Stephen George and Simon Bulmer, Politics in the EU, s.192-210. |
12) |
Anayasal Antlaşma'dan Lizbon Antlaşması'na. |
Bache, Ian; Stephen George and Simon Bulmer, Politics in the EU, s.211-222. |
13) |
Sunumlar. |
Her öğrenci dersle ilgili bir konuda sunum hazırlar. |
14) |
Genel değerlendirme. |
Öğrenciler dersin tüm okumalarından sorumludur. |
Ders Notları / Kitaplar: |
Books:
• Roberts, John M., Europe 1880-1945, London & New York: Routledge, 3rd Edition, 2001.
• Dinan, Desmond, Europe Recast: A History of European Union, London: Lynne Rienner Publishers, 2nd Edition, 2014.
The textbooks and article listed on the syllabus are also accessible through the BAU Library.
The PPT files will be shared on ItsLearning following each class.
---
Kitaplar:
• Roberts, John M., Europe 1880-1945, London & New York: Routledge, 3rd Edition, 2001.
• Dinan, Desmond, Europe Recast: A History of European Union, London: Lynne Rienner Publishers, 2nd Edition, 2014.
Ders izlencesinde yer alan kitaplara BAU Kütüphanesi’nden de erişilebilir.
PowerPoint dosyaları, hafta bazında ve işlenen ders sonrasında ItsLearning’e yüklenir.
|
Diğer Kaynaklar: |
İşlenen konularla ilgili Youtube videoları ve Internet linkleri |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sahne sanatları (oyunculuk, dans, müzik vs.) alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanarak alanına özgü kuramsal, tarihsel, estetik bilgiye sahip olurlar. |
2 |
2) |
Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahip olurlar ve kendi alanlarında, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlarlar. |
2 |
3) |
Sahne sanatları konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. |
2 |
4) |
Sahne sanatları konusunda soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. |
1 |
5) |
Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. |
3 |
6) |
Yerelden evrensele çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. |
3 |
7) |
Sahne sanatları alanının ilişkili olduğu disiplinler konusunda bilgi sahibi olurlar ve alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirebilirler. |
2 |
8) |
Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibi olarak çok boyutlu algılayabilme tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirirler. |
3 |
9) |
Alanı ile ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirebilirler ve kendi çalışmalarını eleştirel yöntemler kullanarak sorgulayabilirler. |
1 |
10) |
Kendi alanları ile ilgili İngiliz dilindeki kaynakları izler ve kendi alanlarında yabancı meslektaşlarıyla iletişim kurabilirler. |
1 |
11) |
Sahne sanatları alanı konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkına vararak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilirler. |
3 |
12) |
İnterdisipliner sanat anlayışı çerçevesinde özgün yapıtlar ortaya koyabilirler. |
2 |
13) |
Sahne Sanatları programı ve içinde bulunan birimler çerçevesinde, alanında evrensel platformda yer alabilecek donanıma sahip bireyler haline gelirler. |
3 |
14) |
Sahne Sanatları Programı bünyesinde, çalışılan alana göre; oyunculuk ve müzikal tiyatro alanında yetkin teknik bilgiye sahip olurlar. |
2 |
15) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
3 |