Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse giriş / Avrupa Tarihine Genel Bir Bakış |
|
2) |
19. Yüzyılda ve 20. Yüzyılın İlk Yarısında Avrupa
&
Schuman Planı ve Avrupa Entegrasyon Projesinin Ortaya Çıkışı
|
Dinan, Desmond, “Introduction”, 2014.
• Dinan, Desmond, “Finding a Way Forward”, 2014.
• EU Commission, Official Website-2022, "The Schuman Declaration – 9 May 1950", available at: https://europa.eu/european-union/about-eu/symbols/europe-day/schuman-declaration_en
|
3) |
2. Dünya Savaşı’ndan Sonra Avrupa ve Avrupa Toplulukları |
Dinan, Desmond, Europe Recast: A History of European Union, s.45-82.
• EU Commission, Official Website-2022, "The history of the European Union", available at: https://europa.eu/european-union/about-eu/history_en
|
4) |
Gümrük Birliği’nin Kurulması, Ortak Tarım Politikası, Boş Sandalye Krizi, ve Lüksemburg Uzlaşması |
Dinan, Desmond, Europe Recast: A History of European Union, s.83-123. |
5) |
1970'lerde Avrupa Topluluğu'ndaki Gelişmeler |
Dinan, Desmond, Europe Recast: A History of European Union, s.125-166. |
6) |
1980'lerde Avrupa Topluluğu'ndaki gelişmeler. |
Dinan, Desmond, Europe Recast: A History of European Union,s.167-204. |
7) |
Avrupa Tek Senedi |
Dinan, Desmond, Europe Recast: A History of European Union, s.205-231. |
8) |
Avrupa Birliği Antlaşması (Maastricht Antlaşması) |
Dinan, Desmond, Europe Recast: A History of European Union, s.233-264. |
9) |
1990'larda AB'deki gelişmeler. |
Dinan, Desmond, Europe Recast: A History of European Union, s.233-264. |
10) |
Amsterdam Antlaşması'ndan Nice Antlaşması'na:Orta ve Doğu Avrıpa Genişlemesine Hazırlık Süreci |
Dinan, Desmond, Europe Recast: A History of European Union, s.265-320. |
11) |
Doğu Genişlemesi: 27 Üyeli AB |
Bache, Ian; Stephen George and Simon Bulmer, Politics in the EU, s.192-210. |
12) |
Anayasal Antlaşma'dan Lizbon Antlaşması'na. |
Bache, Ian; Stephen George and Simon Bulmer, Politics in the EU, s.211-222. |
13) |
Sunumlar. |
Her öğrenci dersle ilgili bir konuda sunum hazırlar. |
14) |
Genel değerlendirme. |
Öğrenciler dersin tüm okumalarından sorumludur. |
Ders Notları / Kitaplar: |
Books:
• Roberts, John M., Europe 1880-1945, London & New York: Routledge, 3rd Edition, 2001.
• Dinan, Desmond, Europe Recast: A History of European Union, London: Lynne Rienner Publishers, 2nd Edition, 2014.
The textbooks and article listed on the syllabus are also accessible through the BAU Library.
The PPT files will be shared on ItsLearning following each class.
---
Kitaplar:
• Roberts, John M., Europe 1880-1945, London & New York: Routledge, 3rd Edition, 2001.
• Dinan, Desmond, Europe Recast: A History of European Union, London: Lynne Rienner Publishers, 2nd Edition, 2014.
Ders izlencesinde yer alan kitaplara BAU Kütüphanesi’nden de erişilebilir.
PowerPoint dosyaları, hafta bazında ve işlenen ders sonrasında ItsLearning’e yüklenir.
|
Diğer Kaynaklar: |
İşlenen konularla ilgili Youtube videoları ve Internet linkleri |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. |
|
2) |
Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. |
|
3) |
Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık teknolojilerini kullanmak. |
|
4) |
Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. |
|
5) |
En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
|
6) |
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. |
|
7) |
Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. |
|
8) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. |
|
9) |
Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. |
|
10) |
Diğer terapistlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. |
|
11) |
Terapi uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. |
|