Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse giriş / Avrupa Tarihine Genel Bir Bakış |
|
2) |
19. Yüzyılda ve 20. Yüzyılın İlk Yarısında Avrupa
&
Schuman Planı ve Avrupa Entegrasyon Projesinin Ortaya Çıkışı
|
Dinan, Desmond, “Introduction”, 2014.
• Dinan, Desmond, “Finding a Way Forward”, 2014.
• EU Commission, Official Website-2022, "The Schuman Declaration – 9 May 1950", available at: https://europa.eu/european-union/about-eu/symbols/europe-day/schuman-declaration_en
|
3) |
2. Dünya Savaşı’ndan Sonra Avrupa ve Avrupa Toplulukları |
Dinan, Desmond, Europe Recast: A History of European Union, s.45-82.
• EU Commission, Official Website-2022, "The history of the European Union", available at: https://europa.eu/european-union/about-eu/history_en
|
4) |
Gümrük Birliği’nin Kurulması, Ortak Tarım Politikası, Boş Sandalye Krizi, ve Lüksemburg Uzlaşması |
Dinan, Desmond, Europe Recast: A History of European Union, s.83-123. |
5) |
1970'lerde Avrupa Topluluğu'ndaki Gelişmeler |
Dinan, Desmond, Europe Recast: A History of European Union, s.125-166. |
6) |
1980'lerde Avrupa Topluluğu'ndaki gelişmeler. |
Dinan, Desmond, Europe Recast: A History of European Union,s.167-204. |
7) |
Avrupa Tek Senedi |
Dinan, Desmond, Europe Recast: A History of European Union, s.205-231. |
8) |
Avrupa Birliği Antlaşması (Maastricht Antlaşması) |
Dinan, Desmond, Europe Recast: A History of European Union, s.233-264. |
9) |
1990'larda AB'deki gelişmeler. |
Dinan, Desmond, Europe Recast: A History of European Union, s.233-264. |
10) |
Amsterdam Antlaşması'ndan Nice Antlaşması'na:Orta ve Doğu Avrıpa Genişlemesine Hazırlık Süreci |
Dinan, Desmond, Europe Recast: A History of European Union, s.265-320. |
11) |
Doğu Genişlemesi: 27 Üyeli AB |
Bache, Ian; Stephen George and Simon Bulmer, Politics in the EU, s.192-210. |
12) |
Anayasal Antlaşma'dan Lizbon Antlaşması'na. |
Bache, Ian; Stephen George and Simon Bulmer, Politics in the EU, s.211-222. |
13) |
Sunumlar. |
Her öğrenci dersle ilgili bir konuda sunum hazırlar. |
14) |
Genel değerlendirme. |
Öğrenciler dersin tüm okumalarından sorumludur. |
Ders Notları / Kitaplar: |
Books:
• Roberts, John M., Europe 1880-1945, London & New York: Routledge, 3rd Edition, 2001.
• Dinan, Desmond, Europe Recast: A History of European Union, London: Lynne Rienner Publishers, 2nd Edition, 2014.
The textbooks and article listed on the syllabus are also accessible through the BAU Library.
The PPT files will be shared on ItsLearning following each class.
---
Kitaplar:
• Roberts, John M., Europe 1880-1945, London & New York: Routledge, 3rd Edition, 2001.
• Dinan, Desmond, Europe Recast: A History of European Union, London: Lynne Rienner Publishers, 2nd Edition, 2014.
Ders izlencesinde yer alan kitaplara BAU Kütüphanesi’nden de erişilebilir.
PowerPoint dosyaları, hafta bazında ve işlenen ders sonrasında ItsLearning’e yüklenir.
|
Diğer Kaynaklar: |
İşlenen konularla ilgili Youtube videoları ve Internet linkleri |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık inşaat mühendisliği problemlerinde kullanabilme becerisi. |
|
2) |
Karmaşık inşaat mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
|
3) |
İnşaat mühendisliğinde karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. |
|
4) |
İnşaat mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
|
5) |
Karmaşık inşaat mühendisliği problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|
6) |
İnşaat mühendisliği disiplininde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
|
7) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. |
|
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
9) |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; inşaat mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. |
|
10) |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. |
|
11) |
İnşaat mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın inşaat mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; inşaat mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|