EUR2325 Institutions of European UnionBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar SİYASET BİLİMİ VE ULUSLARARASI İLİŞKİLERÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
SİYASET BİLİMİ VE ULUSLARARASI İLİŞKİLER
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: EUR2325
Ders İsmi: Avrupa Birliği Kurumları
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 4
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ESRA ALBAYRAKOĞLU
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders öğrencilere AB karar alma sürecindeki kilit oyuncuları ve AB yasalarının nasıl yapıldığını tanıtmayı amaçlamaktadır. AB'nin temel kurumlarını, bu kurumlarda üyelik ve temsil konularını tanıtır.
Dersin İçeriği: Bu ders öğrencilere AB karar alma sürecindeki kilit oyuncuları ve AB yasalarının nasıl yapıldığını tanıtmayı amaçlamaktadır. AB'nin temel kurumlarını, bu kurumlarda üyelik ve temsil konularını tanıtır. Öğrencilere Avrupa Komisyonu, Avrupa Parlamentosu, AB Konseyi, Adalet Divanı gibi kilit oyunculara ve Bölgeler Komitesi ve Avrupa Ekonomik ve Sosyal Komitesi gibi danışma kurumlarına hakkında bilgi verir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders izlencesinin ve zihin haritası tekniğinin tanıtılması Dersten beklentiler
2) Avrupa bütünleşmesinin tarihi Itslearning kaynakları
3) Avrupa Bütünleşmesinin Büyük Teorileri: Uluslarüstülük ve Hükümetlerarasıcılık Itslearning kaynakları
4) Kurumlar ve Aktörler: Avrupa Komisyonu Itslearning kaynakları (Cini, p.42-59, in Warleigh, Cini et al., Chapter 8)
5) Kurumlar ve Aktörler: Avrupa Birliği Konseyi Itslearning kaynakları (Sherington, p. 25-39, in Warleigh, Cini et al., Chapter 9)
6) Kurumlar ve Aktörler: Avrupa Parlamentosu Itslearning kaynakları (Burns, p. 62-79, in Warleigh, Cini et al., Chapter 10)
7) Kurumlar ve Aktörler: Avrupa Birliği Mahkemeleri (ECJ ve Asliye Mahkemesi) Itslearning kaynakları (Hunt, p.103-120, in Warleigh)
8) Kurumlar ve Aktörler: Avrupa Birliği Mahkemeleri (Sayıştay ve AB Ombudsmanı) Itslearning kaynakları (Giddings et al., 123-160 in Warleigh) Ödev 1: 1. Zihin Haritası teslimi
9) Ara Sınav
10) Kurumlar ve Aktörler: Çıkar Grupları ve Avrupa Birliği Itslearning kaynakları ( Cini et al., Chapter 12)
11) Avrupa Merkez Bankası Itslearning kaynakları (Howart, p. 82-98, in Warleigh)
12) Danışma Organları: Ekonomik ve Sosyal Komite Itslearning kaynakları (Alex Warleight, p. 163-175 in Warleigh)
13) Danışma Organları: Bölgeler Komitesi Itslearning kaynakları (Alex Warleight, p. 177-189 in Warleigh)
14) Zihin haritası sunumları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Weekly readings will be uploaded on ItsLearning at the beginning of the semester. Please note that all book chapters and articles listed on the syllabus are also accessible through the BAU Library.
The PPT files will be shared on ItsLearning following each class.

-----

Haftalık ders okumalarının tamamı, dönem başında ItsLearning’e yüklenir. Ders izlencesinde yer alan tüm kitap bölümleri ve makalelere BAU Kütüphanesi’nden de erişilebilir.
PowerPoint dosyaları, hafta bazında ve işlenen ders sonrasında ItsLearning’e yüklenir.
Diğer Kaynaklar: Articles in Course Package
---

İşlenen konularla ilgili Youtube videoları.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları
Program Kazanımları
1) Alanla ilgili temel kuramsal ve olgusal bilgiler ile bunlar arasındaki ilişkilere, uygulama seviyesinde hâkimdir.
2) Toplumların yaşadığı siyasi dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir.
3) Sosyal ve davranış bilimlerinde nicel, nitel ve karma araştırma metotlarına vakıftır.
4) Güncel siyasi ve sosyal gelişmeleri değerlendirirken tarihsel örüntüleri fark eder.
5) İç ve dış siyaseti analiz, sentez ve öngörü süreçlerinde disiplinler arası ve eleştirel bir yaklaşım sergiler.
6) Alanıyla ilgili çalışmaları gerek bağımsız gerekse ekip dâhilinde eksiksiz yürütür.
7) Araştırma-Geliştirme temelli yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir.
8) Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde bir yabancı dilde ve gerekli bilişim-iletişim teknolojilerini kullanarak, yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
9) Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri bireysel kariyerine, sürdürülebilir kalkınma amaçlarına yönelik projelere ve sosyal sorumluluk girişimlerine yansıtır.
10) İç ve dış siyaset gündemini ve uluslararası gelişmeleri takip etme alışkanlığına sahiptir.
11) Küresel çağın yeni siyasi aktör, kuram ve olgularını yorumlamada yetkinlik sahibidir.
12) İleri teknolojilerin siyaset üzerindeki etkisini hukuki ve etik çerçevede değerlendirir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanla ilgili temel kuramsal ve olgusal bilgiler ile bunlar arasındaki ilişkilere, uygulama seviyesinde hâkimdir. 3
2) Toplumların yaşadığı siyasi dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. 4
3) Sosyal ve davranış bilimlerinde nicel, nitel ve karma araştırma metotlarına vakıftır. 2
4) Güncel siyasi ve sosyal gelişmeleri değerlendirirken tarihsel örüntüleri fark eder. 5
5) İç ve dış siyaseti analiz, sentez ve öngörü süreçlerinde disiplinler arası ve eleştirel bir yaklaşım sergiler. 2
6) Alanıyla ilgili çalışmaları gerek bağımsız gerekse ekip dâhilinde eksiksiz yürütür. 3
7) Araştırma-Geliştirme temelli yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. 1
8) Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde bir yabancı dilde ve gerekli bilişim-iletişim teknolojilerini kullanarak, yazılı ve sözlü olarak ifade eder. 1
9) Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri bireysel kariyerine, sürdürülebilir kalkınma amaçlarına yönelik projelere ve sosyal sorumluluk girişimlerine yansıtır. 1
10) İç ve dış siyaset gündemini ve uluslararası gelişmeleri takip etme alışkanlığına sahiptir. 3
11) Küresel çağın yeni siyasi aktör, kuram ve olgularını yorumlamada yetkinlik sahibidir. 4
12) İleri teknolojilerin siyaset üzerindeki etkisini hukuki ve etik çerçevede değerlendirir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 2 % 30
Sunum 1 % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 11 33
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 62
Ödevler 2 6
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 105