SAHNE SANATLARI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | SOC3005 | ||||||||
Ders İsmi: | Aile ve Sosyal Cinsiyet Sosyolojisi | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | English | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. AYŞE NİLÜFER NARLI | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Ders çağdaş toplumlarda sosyal cinsiyet, aynı zamanda aile düzenlemeleri ve pratiklerilerini analiz etmek için çeşitli sosyolojik yaklaşımı uygular. Ayrıca, aile ve diğer kurumlar arasındaki ilişkileri sosyal cinsiyet perspektifinden analiz eder. Öğrencilerin, karmaşık bir kurum olan aile kurumunu anlamak için kendi aile deneyimleri ve dünyadaki aileleri karşılaştırmalı olarak inceleyerek anlamalarını hedefler. |
Dersin İçeriği: | Bu disiplinlerarasi derste cinsiyetin önemli bir analiz kategorisi olduğu cesitli ailel yapilarini ele alacagiz. Konular cinsiyet kimliğinin olusturlmasi, cinsellik ve cinsiyet ilişkilerinin geçmiş ve simdiki sosyal ve kültürel kurumlar ve aile arasindaki ilsikilerini kapsamaktadır. Dersin sonuna doğru, aileleri arasindaki sosyal, kültürel ve tariksel cesitliligin anlasilmasi geliştirilecek, güncel ailevi konulari analiz edecek sosyal teori konseptleri kullanılacak, ve onlarin soyal ve politik etkileri tartisilabilir hale gelinecek. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giris | Ders planının sunumu ve beklentiler üzerine konuşma/tartışma |
2) | Aile nedir? | Kısa biyografi yazma, aile hakkındaki genel fikirlerimizi ve önyargılarımızı tartışma |
3) | Gecmiste ve gunumuzde aileler | Okuma 1: Ailenin teorik önemi Okuma 2:Aile ve kişisel yaşamda küresel devrim |
4) | Kamusal tartismalar ve ozel hayatlar | Okuma 5: Anne savaşları Okuma 6:Aile tartışmalarının azalması |
5) | Cinsiyet rollerinin degisimi | Okuma 7:Buzdan çatlaklar Okuma 8:B planına geri dönme |
6) | Cinsiyet ve toplum | Okuma 9:Cinsel devrim Okuma 10:İlişki kurma ve buluşma |
7) | Vize sınavı | Vize sınavı |
8) | Flort ve evlilik | Diverse families ödevinin teslimi Kültürler arası evlilikler üzerine tartışma ve karşılaştırma |
9) | Bosanma ve yeniden evlenme Proje ödevi tartışması | Farklı ülkelerden boşanma istatistiklerini inceleme Okuma 18:Modern Amerikan üvey-aileler Projenin temel fikirleri ve metodoloji konuları hazırlığı yapma |
10) | Ebeveynlik | Okuma 19:Yeni aileler Okuma 20:Sağlıklı babalar ve sağlıklı çocuklar |
11) | Cocukluk ve genclik | Okuma 21:Duyarlılığın ötesinde Okuma 24:Birleştiren bağlar |
12) | Is ve aile hayati | Okuma 25:İkinci değişim |
13) | Aile ve ekonomi | Okuma 28: Hiç uyumayan ekonomi Okuma 30:Orta sınıf anne ve babalar neden ayrılıyor |
14) | Buyuk ailelerle yasamak | Dünyadaki geniş aileler üzerine tartışma |
Ders Notları / Kitaplar: | Course reader |
Diğer Kaynaklar: | Available at the bookstore /Kitapcilarda bulunabilir Arlene S. Skolnick & Jerome H. Skolnick, Family in Transition (Pearson, 2011) - 16th edition. ALSO Families across Cultures (PDF file) Doing Better for Families (PDF file) Additional materials, articles, films will be make available during the semester. / Ilave makale ve filmlere donem boyunca erişilebilir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | ||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Sahne sanatları (oyunculuk, dans, müzik vs.) alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanarak alanına özgü kuramsal, tarihsel, estetik bilgiye sahip olurlar. | ||||||||||||||
2) Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahip olurlar ve kendi alanlarında, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlarlar. | ||||||||||||||
3) Sahne sanatları konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. | ||||||||||||||
4) Sahne sanatları konusunda soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. | ||||||||||||||
5) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. | ||||||||||||||
6) Yerelden evrensele çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. | ||||||||||||||
7) Sahne sanatları alanının ilişkili olduğu disiplinler konusunda bilgi sahibi olurlar ve alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirebilirler. | ||||||||||||||
8) Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibi olarak çok boyutlu algılayabilme tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirirler. | ||||||||||||||
9) Alanı ile ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirebilirler ve kendi çalışmalarını eleştirel yöntemler kullanarak sorgulayabilirler. | ||||||||||||||
10) Kendi alanları ile ilgili İngiliz dilindeki kaynakları izler ve kendi alanlarında yabancı meslektaşlarıyla iletişim kurabilirler. | ||||||||||||||
11) Sahne sanatları alanı konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkına vararak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilirler. | ||||||||||||||
12) İnterdisipliner sanat anlayışı çerçevesinde özgün yapıtlar ortaya koyabilirler. | ||||||||||||||
13) Sahne Sanatları programı ve içinde bulunan birimler çerçevesinde, alanında evrensel platformda yer alabilecek donanıma sahip bireyler haline gelirler. | ||||||||||||||
14) Sahne Sanatları Programı bünyesinde, çalışılan alana göre; oyunculuk ve müzikal tiyatro alanında yetkin teknik bilgiye sahip olurlar. | ||||||||||||||
15) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sahne sanatları (oyunculuk, dans, müzik vs.) alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanarak alanına özgü kuramsal, tarihsel, estetik bilgiye sahip olurlar. | 2 |
2) | Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahip olurlar ve kendi alanlarında, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlarlar. | 2 |
3) | Sahne sanatları konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. | 2 |
4) | Sahne sanatları konusunda soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. | 1 |
5) | Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. | 3 |
6) | Yerelden evrensele çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. | 3 |
7) | Sahne sanatları alanının ilişkili olduğu disiplinler konusunda bilgi sahibi olurlar ve alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirebilirler. | 2 |
8) | Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibi olarak çok boyutlu algılayabilme tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirirler. | 3 |
9) | Alanı ile ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirebilirler ve kendi çalışmalarını eleştirel yöntemler kullanarak sorgulayabilirler. | 1 |
10) | Kendi alanları ile ilgili İngiliz dilindeki kaynakları izler ve kendi alanlarında yabancı meslektaşlarıyla iletişim kurabilirler. | 1 |
11) | Sahne sanatları alanı konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkına vararak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilirler. | 3 |
12) | İnterdisipliner sanat anlayışı çerçevesinde özgün yapıtlar ortaya koyabilirler. | 2 |
13) | Sahne Sanatları programı ve içinde bulunan birimler çerçevesinde, alanında evrensel platformda yer alabilecek donanıma sahip bireyler haline gelirler. | 3 |
14) | Sahne Sanatları Programı bünyesinde, çalışılan alana göre; oyunculuk ve müzikal tiyatro alanında yetkin teknik bilgiye sahip olurlar. | 2 |
15) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 15 |
Projeler | 1 | % 25 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Proje | 1 | 30 | 30 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 118 |