PHY1001 Physics IBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PHY1001
Ders İsmi: Fizik I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 2 4 7
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. LÜTFİ ARDA
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bilimsel Yaklaşımın Temellerini, Newton Yasalarını ve Hareketli Cisimlerin Fiziki Tanımlamasını Tanıtmak.
Dersin İçeriği: Bu derste, standartlar ve birimler, vektörler ve koordinat sistemleri, kinematik, dinamik, iş, güç, enerji; enerjinin korunumu, parçacık sisteminin dinamikleri, çarpışmalar, döngüsel kinematik ve dinamik, cisimlerin denge hali öğretilecek.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Fizik ve Ölçümler, Blm. 1, Girişi Standartlar, Kütle, Zaman, Uzunluk, Yoğunluk, atomik Kütle, Boyutsal analiz, birim değişimi.
2) Vektörler, Blm. 3, Vektör ve Skalar Büyüklükler, Vektör Toplamı, Vektör Çıkartması, Vektör Çarpımı, Vektör Bileşenleri, Birim Vektör, Analitik Metod
3) Tek Boyutta Hareket, Blm. 2, Giriş, sürat, hız, konum vektörü, yer değiştirme vektörü, ortalama hız, anlık hız, ivmelenme, sabit ivmeli tek boyutta hareket, serbest düşen objeler
4) İki Boyutta Hareket, Blm. 4, Yer değiştirme, Hız vektörü, sabit ivmeli iki boyutta hareket.
5) İki boyutlu hareket, Blm 4,Eğik atış, düzgün dairesel hareket, bağıl hız ve ivme.
6) Hareket Yasaları Blm. 5, Giriş, Newton’ın Birinci Yasası ve Eylem Çerçeve, Newton’ın İkinci Yasası, Kuvvet ve Kütle, Ağırlık, Newton’ın Üçüncü Yasası
7) Hareket Yasaları Blm. 5, Sürtünme Kuvvetleri, Newton Yasalarının Uygulamaları.
8) Dairesel Hareket, Blm. 6, Newton’ın İkinci Yasasının Dairesel harekete uygulanması, Düzgün Olmayan Dairesel Hareket
9) Dairesel Hareket, Blm. 6, Dönen Sistemlerde Sanal Kuvveteler, Direnç Kuvvetleri ile Hareket
10) İş ve Enerji, Blm. 7, Sabit kuvvet tarafından yapılan iş, Değişen Kuvvet tarafından yapılan iş, kinetik enerji
11) İş ve Enerji, Blm. 7, İş-Enerji Teoremi, Güç, Göreceli Kinetik Enerji
12) Potensiyel Enerji ve Enerjinin Korunumu, Blm. 8, Potensiyel Enerji, Koruyan ve Korumayan Kuvvetler ve Potensiyel Enerji
13) Potensiyel Enerji ve Enerjinin Korunumu, Blm. 8, Enerjinin Korunumu, Mekanik Enerjide değişimler, Koruyan Kuvvetler ile Potensiyel Enerji arasındaki ilişki, Kütle-Enerji Denkliği
14) Doğrusal Momentum ve Çarpışmalar, Blm. 9, Doğrusal Momentum ve Korunumu, Etki ve Momentum, Tek ve iki boyutta Çarpışma, Kütle Merkezi, Parçacık Sistemininin Hareketi,Roket itme

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1) Physics for Scientists and Engineers, 9th Edition (2014) by John W. Jewett, Jr. and Raymond A. SERWAY, BROOKS/COLE CENGACE learning.
2) Young & Freedman’s University Physics 14th edition
Diğer Kaynaklar: 1) Physics, Principles with applications, 5th edition (1998) by Douglas C. GIANCOLI, Prentice Hall, Upper Saddle River, New Jersey 07458
2) Fundamentals of Physics, 5th edition (1997) by David HALLIDAY, Robert RESNICK and Jearl WALKER, John Wiley &Sons. Inc. New York.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları
Program Kazanımları
1) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık inşaat mühendisliği problemlerinde kullanabilme becerisi.
2) Karmaşık inşaat mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) İnşaat mühendisliğinde karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4) İnşaat mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Karmaşık inşaat mühendisliği problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) İnşaat mühendisliği disiplininde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; inşaat mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11) İnşaat mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın inşaat mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; inşaat mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık inşaat mühendisliği problemlerinde kullanabilme becerisi. 5
2) Karmaşık inşaat mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. 2
3) İnşaat mühendisliğinde karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4) İnşaat mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Karmaşık inşaat mühendisliği problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. 5
6) İnşaat mühendisliği disiplininde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. 4
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; inşaat mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11) İnşaat mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın inşaat mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; inşaat mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Laboratuar 7 % 15
Küçük Sınavlar 5 % 20
Ara Sınavlar 2 % 20
Final 1 % 45
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 55
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 45
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Laboratuvar 7 3 21
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 6 84
Küçük Sınavlar 5 1 5
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 170