DİL VE KONUŞMA TERAPİSİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | CET3052 | ||||||||
Ders İsmi: | Eğitim Biliminde Seçilmiş Konular | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | English | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi YAVUZ SAMUR | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | * Öğrencilerin eğitim alanındaki özel konularda daha derinlikli çalışmalarını sağlamak * Eğitim ve politika ilişkisini ortaya koymak ve etkileşimlerini incelemek |
Dersin İçeriği: | Bu ders öğrencilere eğitimdeki bir kısım özel konular hakkında derinlikli bir bakış açısı kazandırmayı amaçlamaktadır. Dersin içeriği, derse atanan öğretim elemanının uzmanlık alanına göre değişse de, bu izlencede odak eğitim politikaları konusu olacaktır. Eğitim politikaları eğitim alanındaki birçok konunun incelenebileceği geniş ve kapsayıcı bir alandır. Eğitim sosyolojisi, eğitim ekonomisi, sınıf-toplumsal cinsiyet-ırk-etnik köken ve din hususlarının yanı sıra gündelik yaşamdaki politik süreçler ve olaylar da bu başlık altında incelenecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma ve derse kısa bir giriş yapma | Ders izlencesi |
2) | Sosyal sınıf ve eğitim | Orta Sınıf ve Eğitimde Neoliberal Yeniden Yapılanma / Canan Aratemur Çimen |
3) | Sermayenin türleri ve meritokrasi | Forms of Capital / Pierre Bourdieu |
4) | Yakın dönem politik dönüşümler ve eğitime yansıması (devam) | Cumhuriyet Dönemi Eğitim Tartışmaları / Osman Kafadar |
5) | Köy enstitüleri: amaç, kuruluş, kapanış | • The Village Institutes Experience in Turkey / Asım Karaömerlioğlu |
6) | Türkiye'de kadın hakları, hareketleri, feminizm ve eğitsel yansımaları | * Yeni Adam ve Yeni Kadın: 1930’ler ve 40’larda Kadın, Cinsiyet ve Ulus / Duygu Köksal * Kız Enstitüleri: Ev Kadını Yetiştiren Asri Bir Müessese / Fatma Gök |
7) | Türkiye'de kadın hakları, hareketleri, feminizm ve eğitsel yansımaları (devam) | • From Emancipation to Liberation: The Changing Role of Women in Turkey’s Public Realm / Yeşim Arat |
8) | Toplumsal cinsiyet ve eğitim | Toplumsal Cinsiyet, Eğitim ve Dönüştürücü Bilginin Olanaklılığı / Peggy Stromquist |
9) | Toplumsal cinsiyet ve eğitim (devam) | Okumaz yazmaz Türk kadınların perspektifinden okuryazarlık ve okumaz yazmazlık / Yıldız, Ateş, Yıldırım, Rasinsky The historical and political context of adult literacy in Turkey / Fevziye Sayılan & Ahmet Yıldız |
10) | Yakın dönem politik dönüşümler ve eğitime yansıması | • 1980'lerde Eğitim Sisteminin Yeniden Yapılandırılması: Küreselleşme ve Neoliberal Eğitim Politikaları / Fuat Ercan |
11) | Yakın dönem politik dönüşümler ve eğitime yansıması (devam) | • The Privatization of Education in Turkey / Fatma Gök • Küresel aktörler: (Dünya Bankası ve GATS) ve Eğitimde Neoliberal Dönüşüm / Fevziye Sayılan |
12) | Devlet, hegamoni, demokrasi, özgürlük | 1984 / George Orwell (kitap) |
13) | Devlet, hegamoni, demokrasi, özgürlük | • 1984 / George Orwell (book) |
14) | Kapanış ve son tartışmalar | |
15) | Finaller | - |
16) | Finaller | - |
Ders Notları / Kitaplar: | - Books / Kitaplar: • 1984 / George Orwell • Brave New World / Aldous Huxley - A reading pack, consisted of following articles and more: • The Village Institutes Experience in Turkey / Asım Karaömerlioğlu • From Emancipation to Liberation: The Changing Role of Women in Turkey’s Public Realm / Yeşim Arat • The Privatization of Education in Turkey / Fatma Gök • The historical and political context of adult literacy in Turkey / Fevziye Sayılan & Ahmet Yıldız • Forms of Capital / Pierre Bourdieu * Gender, education and the possibility of transformative knowledge / Peggy Stromquist • Cumhuriyet Dönemi Eğitim Tartışmaları / Osman Kafadar • 1980’lerde Eğitim Sisteminin Yeniden Yapılanması: Küreselleşme ve Neoliberal Eğitim Politikaları / Fuat Ercan • Yeni Adam ve Yeni Kadın: 1930’ler ve 40’larda Kadın, Cinsiyet ve Ulus / Duygu Köksal • Kız Enstitüleri: Ev Kadını Yetiştiren Asri Bir Müessese / Fatma Gök • Küresel aktörler: (Dünya Bankası ve GATS) ve Eğitimde Neoliberal Dönüşüm / Fevziye Sayılan • Orta Sınıf ve Eğitimde Neoliberal Yeniden Yapılanma / Canan Aratemur Çimen Movies/ Filmler - Documentaries/ Belgeseller: • Bowling for Columbine • Mona Lisa Smile • Iron Jawed Angels • The Corporation • 3 Saat: Bir ÖYS Belgeseli • Capitalism: A Love Story • Dead Poets Society • Two Million Minutes * War On Kids |
Diğer Kaynaklar: | - Books / Kitaplar: • Kadınsız İnkilap: Nezihe Muhiddin, Kadınlar Halk Fırkası, Kadın Birliği / Yaprak Zihnioğlu • Kızların Sessizliği: Kız Enstitülerinin Uzun Tarihi/ Elif Ekin Akşit Readings / Makaleler: • Neoliberal Küreselleşme ve Eğitim / Naciye Yıldız • Türkiye Kamu Eğitiminde Gizli Ticarileşme: Kurumsal Sosyal Sorumluluğun İşleyiş Biçimleri ve Eğitimi Ticarileştirme İşlevleri / Naciye Aksoy |
Ders Öğrenme Kazanımları | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. | ||||||||||
2) Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. | ||||||||||
3) Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık teknolojilerini kullanmak. | ||||||||||
4) Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. | ||||||||||
5) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | ||||||||||
6) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | ||||||||||
7) Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | ||||||||||
8) Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | ||||||||||
9) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | ||||||||||
10) Diğer terapistlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. | ||||||||||
11) Terapi uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. | |
2) | Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
3) | Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık teknolojilerini kullanmak. | |
4) | Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. | |
5) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | |
6) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | |
7) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | |
8) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | |
9) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | |
10) | Diğer terapistlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. | |
11) | Terapi uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 20 |
Ödev | 1 | % 25 |
Sunum | 1 | % 15 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Sunum / Seminer | 1 | 15 | 15 |
Ödevler | 1 | 40 | 40 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 151 |