SİNEMA VE TELEVİZYON | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ACL2052 | ||||||||
Ders İsmi: | Film Çalışmalarına Giriş | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | English | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ELİF BAŞ | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, uzun metrajlı filmlerin başlangıcından 1990’lere kadar dünya sinemasındaki başlıca gelişmeleri izlemektir.İzlenen filmler, tarihsel, politik ve düşünsel bağlamları ve gelişimleri içinde incelenecektir. |
Dersin İçeriği: | Filmler vasıtasıyla dünya sinema tarihine genel bir bakış. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Genel bir giriş. | |
2) | Sinemanın doğuşu D.W. Griffith – Birth of a Nation 1915 | Okuma. |
3) | Sovyetler ve sessiz sinema, montaj teorisi Eisenstein: Battleship Potemkin 1925 (The Odessa Steps) | Okuma. |
4) | Alman sineması: Weimar Dönemi Robert Weine – Das Kabinet des Dr. Caligari 1920 | Okuma. |
5) | Hollywood’un altın çağı Charlie Chaplin Modern Times 1936 | |
6) | Hollywood sineması stüdyo dönemi Casablanca 1942 | |
7) | Stüdyo döneminin önemli isimleri: Hitchcock The Birds 1963/and Psycho | |
8) | Genel tekrar. | |
9) | Italyan neo-realizm - De Sica– The Bicycle Thieves 1948 | Okuma. |
10) | Federico Fellini - La Dolce Vita | Okuma. |
11) | Woody Allen – Annie Hall 1977 | |
12) | 2. vize. | |
13) | Alman Sineması- Das Experiment - Oliver Hirschbiegel 2001 | |
14) | Türk sineması (güncel bir film seçilip tartışılacaktır) | |
15) | Yarıyıl sonu sınavı. | |
16) | Yarıyıl sonu sınavı. |
Ders Notları / Kitaplar: | History of Film / C. Ellis and Virginia Wright Wexman A History of Narrative Film / David A. Cook |
Diğer Kaynaklar: |
Ders Öğrenme Kazanımları | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak | |||||||||||
2) Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim | |||||||||||
3) Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hâkim | |||||||||||
4) Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim | |||||||||||
5) Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen | |||||||||||
6) Çekime hazır bir senaryo yazabilen | |||||||||||
7) Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen | |||||||||||
8) Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen | |||||||||||
9) Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen | |||||||||||
10) Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen | |||||||||||
11) Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip | |||||||||||
12) Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak | 4 |
2) | Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim | 3 |
3) | Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hâkim | 1 |
4) | Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim | 1 |
5) | Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen | 2 |
6) | Çekime hazır bir senaryo yazabilen | 2 |
7) | Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen | |
8) | Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen | |
9) | Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen | |
10) | Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen | |
11) | Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip | 3 |
12) | Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip | 5 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 16 | % 10 |
Sunum | 1 | % 15 |
Ara Sınavlar | 2 | % 40 |
Final | 1 | % 35 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 65 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 35 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 50 |
Ara Sınavlar | 2 | 40 |
Final | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü | 158 |