Dersin Amacı: |
Öğrenciler, varlık-ilişki modelini kullanarak veritabanlarını analiz etme ve tasarlama becerilerine sahip olacaklardır. İlişkisel cebir ve SQL gibi veritabanı sorgulama tekniklerini tanımlama becerilerine sahip olacaklardır. Bu konuların yanı sıra, ilişkisel veritabanı tasarımı yaklaşımını, indeksleme, sorgu işleme ve sorgu optimizasyonunu konularını belirleyebilme becerilerine sahip olacaklardır. Ayrıca temel veri analizi ve veri madenciliği kavramlarını tanımlayabileceklerdir. |
Dersin İçeriği: |
Ders içeriği varlık ilişki modeli, ilişkisel veri modeli, ilişkisel cebir, SQL, ilişkisel veritabanı tasarımı, indeksleme, sorgu işleme, sorgu optimizasyonu veri analizi ve veri madenciliği ile ilgili konularından oluşmaktadır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Veritabanı Yönetim Sistemlerine Giriş |
|
2) |
Varlık İlişki Modeli |
|
3) |
İlişkisel Veri Modeline Giriş |
|
4) |
İlişkisel Cebir |
|
5) |
İlişkisel Cebir |
|
6) |
Veritabanı Tasarımı ve Uygulaması İçin İlişkisel Cebir İlkelerinin Uygulanması |
|
7) |
Yapısal Sorgulama Dili (SQL) |
|
8) |
Yapısal Sorgulama Dili (SQL) |
|
9) |
İlişkisel Veritabanı Tasarımı |
|
10) |
İlişkisel Veritabanı Tasarımı |
|
11) |
İlişkisel Veritabanı Tasarımı |
|
12) |
İndeksleme ve Sorgu İşleme |
|
13) |
Sorgu İşleme ve Sorgu Optimizasyonu |
|
14) |
Veri Analizi ve Veri Madenciliği |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sahne sanatları (oyunculuk, dans, müzik vs.) alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanarak alanına özgü kuramsal, tarihsel, estetik bilgiye sahip olurlar. |
2 |
2) |
Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahip olurlar ve kendi alanlarında, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlarlar. |
2 |
3) |
Sahne sanatları konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. |
2 |
4) |
Sahne sanatları konusunda soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. |
1 |
5) |
Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. |
3 |
6) |
Yerelden evrensele çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. |
3 |
7) |
Sahne sanatları alanının ilişkili olduğu disiplinler konusunda bilgi sahibi olurlar ve alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirebilirler. |
2 |
8) |
Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibi olarak çok boyutlu algılayabilme tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirirler. |
3 |
9) |
Alanı ile ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirebilirler ve kendi çalışmalarını eleştirel yöntemler kullanarak sorgulayabilirler. |
1 |
10) |
Kendi alanları ile ilgili İngiliz dilindeki kaynakları izler ve kendi alanlarında yabancı meslektaşlarıyla iletişim kurabilirler. |
1 |
11) |
Sahne sanatları alanı konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkına vararak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilirler. |
3 |
12) |
İnterdisipliner sanat anlayışı çerçevesinde özgün yapıtlar ortaya koyabilirler. |
2 |
13) |
Sahne Sanatları programı ve içinde bulunan birimler çerçevesinde, alanında evrensel platformda yer alabilecek donanıma sahip bireyler haline gelirler. |
3 |
14) |
Sahne Sanatları Programı bünyesinde, çalışılan alana göre; oyunculuk ve müzikal tiyatro alanında yetkin teknik bilgiye sahip olurlar. |
2 |
15) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
3 |