Dersin Amacı: |
Öğrenciler, birkaç programlama dilinin karşılaştırmalı incelenmesi sayesinde programlama dillerinin yazım ve anlamsal yapılarının temel kavramları hakkında genel bilgi sahibi olacaklar. Öğrenciler, yeni programlama dilleri ve derleyici tasarımının genel kavramsal dilbilimsel konularını çalışabilmek için beceri kazanmak üzere birkaç yeni programlama dilinin özellikleri ve örneklemeleri hakkında farkındalık kazanacaklar. |
Dersin İçeriği: |
Dersin içeriği yazım ve semantiklerin tanımı, değişken isimleri, bağlayıcılar, veri türü kontrolü, veri türleri,
gösterimler ve atama komutları, kontrol yapıları, altprogramlar, soyut veri türleri, nesne tabanlı programlama, fonksiyonel programlama, mantık programlama, exception ve event handling konularından oluşmaktadır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş |
Syllabus ve Chapter#1 & 2 ders notlarını okumak |
2) |
Sintaks ve Semantiklerin Tanımı I
|
Chapter#3 ders notlarını okumak |
3) |
Sintaks ve Semantiklerin Tanımı II |
Chapter#4 ders notlarını okumak |
4) |
İsimler, Bağlamalar, Tür Kontrolü ve Kapsamlar |
Chapter#5 ders notlarını okumak |
5) |
Veri Türleri |
Chapter#6 ders notlarını okumak |
6) |
Gösterimler ve Atama Komutları
|
Chapter#7 ders notlarını okumak |
7) |
Kontrol Yapıları
|
Chapter#8 ders notlarını okumak |
8) |
Altprogramlar
|
Chapter#9 ders notlarını okumak |
9) |
Altprogramlar II |
Chapter#10 ders notlarını okumak |
10) |
Soyut Veri Türleri
|
Chapter#11 ders notlarını okumak |
11) |
Nesne-Tabanlı Programlama
|
Chapter#12 ders notlarını okumak |
12) |
Exception ve Event Handling
|
Chapter#13 & 14 ders notlarını okumak |
13) |
Fonksiyonel Programlama
|
Chapter#15 ders notlarını okumak |
14) |
Mantık Programlama
|
Chapter#16 ders notlarını okumak |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. |
2 |
2) |
Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. |
1 |
3) |
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. |
4 |
4) |
Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. |
1 |
5) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. |
1 |
6) |
Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. |
1 |
7) |
Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. |
1 |
8) |
Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. |
5 |
9) |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. |
1 |
10) |
Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. |
1 |
11) |
En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
1 |
12) |
Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. |
5 |