SEN1001 Introduction to Programming (Java)Bahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DIŞ TİCARET (TÜRKÇE, UZAKTAN ÖĞRETİM)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DIŞ TİCARET (TÜRKÇE, UZAKTAN ÖĞRETİM)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SEN1001
Ders İsmi: Programlamaya Giriş (Java)
Ders Yarıyılı: Bahar
Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 6
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ÖZGE YÜCEL KASAP
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Programlamada tecrübesi olan ya da olmayan öğrencilere yönelik bu derste nesne tabanlı yapıya sahip Java programlama diline giriş yapılmaktadır. Bu amaç doğrultusunda öğrenciler Java dilini kullanarak temel proglamlama becerilerini edinerek, Sun Microsystems, Inc. Java platformunda Eclipse, Netbeans gibi başka tümleşik geliştirme ortamlarında (IDE) derleyip çalıştırabileceklerdir.
Dersin İçeriği: Dersin içeriği temel programlama için gerekli ilkel ve referans tipler, atamalar, aritmetik ve mantıksal operatörler, kontrol ifadeleri (if/else, switch/case kontrolleri ve döngüler), metod ve nesneler, UML diyagramları, set/get metodları, yapıcılar, tek ve çok boyutlu diziler ve Arraylist'ler başlıklarından oluşmaktadır. Final sınavına girebilmek için en az 4 derse katılım şartı aranmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Oryantasyon Ders işleniş şekli ve karşılıklı beklentiler
2) Java uygulamarına ve programcılığa giriş Kullanılacak ortamın kurulması
3) Kontol ifadeleri: Bölüm 1 Ünite 3
4) Kontrol ifadeleri: Bölüm 2 Ünite 4
5) Metodlar Ünite 5
6) Diziler Ünite 6
7) Diziler 2 Ünite 6&7
8) Tekrar + Soru/Cevap + Ara Sınav
9) Çok boyutlu Diziler Ünite 8&9
10) Sınıf ve nesnelere giriş Ünite 10
11) Sınıf ve nesneler II Ünite 10
12) Sınıf ve metodlar: Detaylı inceleme Ünite 11
13) Sınıf ve metodlar: Detaylı inceleme 2 Ünite 13
14) String Veri Yapısı Ünite 13

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Paul Deitel, Harvey Deitel, Java: How to Program, 9th Edition, 2011, Pearson, ISBN-10: 0132575663, Edition: 10th
Diğer Kaynaklar: Liang, Introduction to Java Programming, 8e, Pearson Education, Addison Wesley, 2008, ISBN 978-0-321-50968-0

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları
Program Kazanımları

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 8 % 0
Laboratuar 2 % 20
Küçük Sınavlar 9 % 22
Ara Sınavlar 1 % 18
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Laboratuvar 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 5 3 15
Ödevler 5 10 50
Ara Sınavlar 1 15 15
Final 1 18 18
Toplam İş Yükü 154