COP4433 Yapı Kredi Bank - Use of Information Technologies in FinanceBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİL VE KONUŞMA TERAPİSİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİL VE KONUŞMA TERAPİSİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: COP4433
Ders İsmi: Yapı Kredi Bankası - Finansta Bilgi Teknolojileri Kullanımı
Ders Yarıyılı: Bahar
Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ÖVGÜ ÖZTÜRK ERGÜN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrenciler Yapı Kredi IT Yönetim ekibinin kıdemli üyelerinden ders alacaklar. Her ders farklı bir konuyu ele alacak ve öğretim üyesi kendi deneyimlerini konunun teorik temelleri ile paylaşacaktır.
Öğrenciler, bu teorik bilgilerin, yüksek erişilebilirlik ve güvenlikle bilgisayar sistemlerini tasarlamak, geliştirmek, yönetmek ve işletmek için nasıl kullanıldıklarını öğreneceklerdir.
Öğrenciler bir bilgisayar mühendisi tarafından bir BT departmanında çalışılabilecek farklı roller hakkında bilgi edinecek ve bilgi sağlayacaktır. Örnekler iş analisti, yazılım geliştiricisi, ağ mühendisi, veritabanı yöneticisi, proje yöneticisi vb. Bu bilgi başarılı bir meslek kariyerini kurmalarına yardımcı olacaktır.
Öğrenciler, bilgisayar mühendislerinin iş devamlılığını ve büyümeyi ("BT'yi etkinleştirmek" anlamına gelir) nasıl desteklediğini ve bir işletmenin teknolojik yeniliklerden ("IT sürüşü") rekabet avantajını nasıl kazanabileceğini görecektir.
Ders şimdiye kadar alınan teorik derslerle birlikte akademik araştırmanın nasıl teknolojiler yarattığını, yeni ürünlerin veya uygulamaların nasıl doğduğunu ve olgunlaştığını, gerçek hayat problemlerini ve iş ihtiyaçlarını nasıl çözdüklerini göstermek için yardımcı olacaktır.

Aynı zamanda bu derste yenilikçi teknolojilerin sektörel uygulamalarını inceleyecekler, kendi iş fikirlerini hazırlamayı, sunmayı, girişimcilik ile ilgili temel kavramları da öğreneceklerdir. Kendi projelerini, iş fikirlerini, uygulamalarını teknoloji transferi yolu ile sanayide kullanılabilecek nihai bir ürüne dönüştürürken izleyecekleri adımları, bunlarla ilgili hangi teknolojik inovasyon yaklaşımlarının ve desteklerinin olduğu hakkında bilgilendirileceklerdir. Aynı zamanda iş fikri ile ilgili pazar araştırması yapma, finansal planlama, üretim süreçlerinin planlanması ve de etkili sunum ve PR teknikleri hakkında fikir sahibi olacaklardır. Girişimcilik ve teknolojik inovasyonda fikri ve mülki hakların nasıl korunacağı, hukuki temeller hakkında da öğrenme ve tartışma fırsatı elde edeceklerdir.
Dersin İçeriği: Bilgi teknolojisinin finans alanında birçok kullanımı vardır. Ticari finansal araçlardan, bankacılık işlemlerinin kayıtlarına, müşteri bilgilerinin istatistiksel analizine kadar, bilgisayar teknolojisi her gün finansal şirketler tarafından kullanılmaktadır. Bu ders, finans ve bankacılık sektörleri ile ilgili BT alanlarına genel bir bakış sunmaktadır. Aynı zamanda, yenilikçi teknolojiler ve ürünler hakkında, teknoloji ve mühendislikte yeni iş fikri geliştirme ve iş kurma konularında temel bilgiler de aktarılacaktır. Bu sayede inovatif iş fırsatlarını belirleyip bu fırsatları çeşitli sektörlerde uygulayabilmek için gerekli konular da öğretilecek ve tecrübe paylaşımı yapılacaktır. Ders, Yapı Kredi Bankacılık Akademisi ve Yapı Kredi Bilgi Teknolojileri bölümü ile koordineli olarak verilecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Uygulama geliştirme projeleri yönetimi
2) Yapı Kredi BT Uygulama geliştirme yöntemi
3) Son kullanıcı için uygulama geliştirme standarları, SDLC
4) DWH: Büyük verileri stratejik değere çevirme
5) Bankalar için BT güvenliği
6) Teknoloji ve Inovasyon ile Ilgili Temel Kavramlar, İş Fikri ve İş Modeli Geliştirme
7) Ürün geliştirme, pazar araştırması, üretim araştırması yapma ve finansal planlama
8) Kredi kartı pazarlamasında iş zekası
9) Kurumsal performans yönetimi: kritik iş zekası uygulamarı
10) Etkili sunum ve tanıtım, iş geliştirme, tedarik zinciri
11) Teknoloji ve Inovasyon hakkında hukuki konular, Fikri ve Mülki Haklar
12) Servis Devamlılığı
13) Bankacılığın geleceği - Teknolojik Perspektif
14) Bir bankanın BT bölümünde kariyer planlaması

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: No specific textbook is required.
Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları
Program Kazanımları
1) Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak.
2) Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak.
3) Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık teknolojilerini kullanmak.
4) Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak.
5) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek.
6) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak.
7) Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek.
8) Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak.
9) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak.
10) Diğer terapistlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak.
11) Terapi uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak.
2) Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak.
3) Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık teknolojilerini kullanmak.
4) Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak.
5) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek.
6) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak.
7) Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek.
8) Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak.
9) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak.
10) Diğer terapistlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak.
11) Terapi uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 2 % 10
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 5 3 15
Proje 1 20 20
Ödevler 2 10 20
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 25 25
Toplam İş Yükü 142