CMP2004 Advanced ProgrammingBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: CMP2004
Ders İsmi: İleri Programlama
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 7
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi TARKAN AYDIN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi TARKAN AYDIN
Arş.Gör. ÇİĞDEM ERİŞ
Dr. UTKU GÜLEN
Dr. Öğr. Üyesi ERKUT ARICAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilere çoklu kullanım, grafik işleme, ağ programlama ve gerçek zamanlı performans gibi orta ve büyük ölçekli uygulamalarda kullanılan karmaşık yöntemleri tanıtmak.
Dersin İçeriği: Java söz dizimi, değişken tanımlama, diziler, fonksiyonlar, ortak ad uzayları, Basit G/Ç, Hata yakalama, sınıf tanımlama, Nesne Yönelimli Programlama, miras, çok biçimlilik, sınıf soyutlamaları, Object sınıfı, arayüzler, Basit masaüstü uygulamaları, form bileşenleri, kullanıcı etkileşimi, aksiyon alma, TCP/IP Ağları üzerinden Java Socket Programlama ve İstemci/Sunucu Uygulamaları, Datagram Socket'leri kullanarak P2P dosya transferi, Çoklu kullanım, Çoklu kullanımlı istemci/sunucu uygulamaları, Runnable arayüzü ve Thread sınıfı, Senkronizasyon ve kilitler, JAVA 2D: Grafik işleme, Oyun Programlama, Gerçek zamanlı Uygulama Geliştirme, Sensör Verisini Okuma ve Görselleştirme, Çeşitli İşlemci Zamanlama Algoritmalarının Simülasyonu, Çok kullanıcılı Sohbet Uygulaması.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) C and C++ Programcıları için Java: Java söz dizimi, değişken tanımlama, diziler, fonksiyonlar, ortak ad uzayları, Basit G/Ç
2) C and C++ Programcıları için Java: Dosya G/Ç, Hata yakalama, sınıf tanımlama, Nesne Yönelimli Programlama, miras, çok biçimlilik, sınıf soyutlamaları, Object sınıfı, arayüzler.
3) C and C++ Programcıları için Java: Dosya G/Ç, Hata yakalama, sınıf tanımalama, Nesne Yönelimli Programlama, miras, çok biçimlilik, sınıf soyutlamaları, Object sınıfı, arayüzler.
4) Java Grafiksel Kullanıcı Arayüzü Bileşenleri – Basit masaüstü uygulamaları, form bileşenleri, kullanıcı etkileşimi, aksiyon alma. Dosya G/Ç.
5) Java Grafiksel Kullanıcı Arayüzü Bileşenleri – Basit masaüstü uygulamaları, form bileşenleri, kullanıcı etkileşimi, aksiyon alma. Dosya G/Ç.
6) TCP/IP Ağları üzerinden Java Socket Programlama ve İstemci/Sunucu Uygulamaları
7) Örnek Olay Çalışması: Datagram Socket'leri kullanarak P2P dosya transferi.
8) Java ile Eş zamanlılık: Çoklu kullanım. Çoklu kullanımlı istemci/sunucu uygulamaları. Runnable arayüzü ve Thread sınıfı. Senkronizasyon ve kilitler.
9) Java ile Eş zamanlılık: Çoklu kullanım. Çoklu kullanımlı istemci/sunucu uygulamaları. Runnable arayüzü ve Thread sınıfı. Senkronizasyon ve kilitler.
10) JAVA 2D: Grafik işlemenin kısa takdimi.
11) JAVA 2D: Grafik işlemenin kısa takdimi. (devam) Örnek Olay Çalışması : Grafik ve çoklu kullanım vasıtasıyla Oyun Programlama.
12) Örnek Olay Çalışması: Gerçek zamanlı Uygulama Geliştirme: Sensör Verisini Okuma ve Görselleştirme.
13) Örnek Olay Çalışması: Çeşitli İşlemci Zamanlama Algoritmalarının Simülasyonu.
14) Örnek Olay Çalışması: Çok kullanıcılı Sohbet Uygulaması.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Deitel&Deitel, Java How to Program 7/e, Prentice Hall, 2007
Diğer Kaynaklar: Deitel&Deitel, Java How to Program 7/e, Prentice Hall, 2007

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları
Program Kazanımları
1) Matematik, fen bilimleri ve bilgisayar mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4) Bilgisayar mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya bilgisayar mühendisliği araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve bilgisayar mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. 5
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. 5
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. 3
4) Bilgisayar mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. 3
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya bilgisayar mühendisliği araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. 4
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. 4
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. 4
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. 3
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. 3
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. 3
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 5 % 10
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Laboratuvar 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Proje 1 20 20
Küçük Sınavlar 5 1 5
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 173