FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (İNGİLİZCE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ACL4001 | ||||||||
Ders İsmi: | Kadın Çalışmalarına Giriş | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | English | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi HATİCE ÖVGÜ TÜZÜN | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı: * öğrencilere Kadın Çalışmalarını tanıtarak , cinsiyetin yaşadığımız dünyada kadınların sosyo-ekonomik statusunu etkileyen bir değişken olarak önemini incelemek * öğrencileri feminist düşüncenin ana akımları ve kadın çalışmalarını oluşturan ilgili alanlarla ilgili bilgilendirmek |
Dersin İçeriği: | İkinci Dalga Feminizm: Beauvoir, Millet, Friedan, Greer Mit eleştirisi: Nancy Chodorow,Virginia Woolf, Mary Dally, Annis Pratt, Bettina L. Knapp Marksist, Sosyalist, Feminist eleştiri: Tillie Olsen, Juliette Michele, Michael Barret Psikoanalitik eleştiri :Freud and Lacan , Juliette Michele, Ellen Moers and Sandra Gilbert, Susan Gubar,Zora Neale Hurston. Post-yapısalcılık, yapıçözümü, Post modernizm : Saussure, Foucault, Roland Barth, Hortense Spillers, Alice Jardine, Meaghan Morris, Duplessis Siyah Feminizm: The African Diaspora and Caribbean Feminist Criticizm: Alice Walker, Audre Lorde, Barbara Christian Lezbiyen feminizt eleştiri: Adrienne Rich, Bonnie Zimmerman,Toni Morrison , Jane Rule , Mary Dally Üçüncü Dünya Feminist eleştirisi: Rosario Castellanos, Chandra Mohanty, Gloria Andalzua, Rey Chow, Diane Bell |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Beauvoir-------The Second Sex pages 351- 392 ,445-500 The Feminine Mystique, pages 1-70 Germaine Greer ------The Female Eunuch Kate Millett--------Sexual Politics 60-108,157-176. | Okuma |
2) | Beauvoir-------The Second Sex pages 351- 392 ,445-500 The Feminine Mystique, pages 1-70 Germaine Greer ------The Female Eunuch Kate Millett--------Sexual Politics 60-108,157-176. | Okuma |
3) | Beauvoir-------The Second Sex pages 351- 392 ,445-500 The Feminine Mystique, pages 1-70 Germaine Greer ------The Female Eunuch Kate Millett--------Sexual Politics 60-108,157-176. | Okuma |
4) | Virginia Woolf--------To The Lighthouse D.V.D Nancy Chodorow-------The Reproduction of Mothering 11-39,72-92,191-219. Annis Pratt ---------Archtypal Patterns in Women’s Fiction. 3-12,73-94 | Okuma |
5) | Tillie Olsen-------Silences 6-21,122-152, Juliette Michele------Psychoanalysis and Feminism ,170-222. 253-273 | Okuma |
6) | Wittig-----The Straight Mind and other Essays 9-20 Helene Cixous -------Writing The Feminine 3-50 Luce Irigaray------The Speculum of The other Woman Julia Kristeva ----- Women’s Time. 187-211 | Okuma |
7) | Genel Tekrar | Okuma |
8) | Sandra Gilbert and Susan Gubar-----The Madwoman in The Attic 45-70 Zora Neale Hurston ------Their Eyes Were Watching God 9-80 | Okuma |
9) | Sandra Gilbert and Susan Gubar-----The Madwoman in The Attic 45-70 Zora Neale Hurston ------Their Eyes Were Watching God 9-80 | Okuma |
10) | Foucoult: The Order of Things 30-50 Spivak : In Other Worlds 95-133 | Okuma |
11) | Alice Walker ----- The Meridian Audre Lorde------ Sister Outsider 13-64,81-109 | Okuma |
12) | Alice Walker ----- The Meridian Audre Lorde------ Sister Outsider 13-64,81-109 | Okuma |
13) | Adrienne Rich-----Of Woman Born 21-83 Toni Morrison----- Beloved | Okuma |
14) | Andalzua---- Borderlands, Making Face, Making Soul 75-114. Diane Bell-----Daughters of The Dreaming | Okuma |
15) | Yarıyılsonu Sınavı | Okuma |
16) | Yarıyılsonu Sınavı | Okuma |
Ders Notları / Kitaplar: | The Second Sex , The Feminine Mystique, The Female Eunuch, Sexual Politics, To The Lighthouse, The Reproduction of Mothering , Archtypal Patterns in Women’s Fiction, Silences ,Psychoanalysis and Feminism , The Straight Mind and other Essays , Writing The Feminine , The Speculum of The other Woman, Women’s Time, The Madwoman in The Attic Their Eyes Were Watching God, The Order of Things , The Meridian , Sister Outsider, In Other Worlds, Of Woman Born, Beloved , Borderlands, Making Face, Making Soul , Daughters of The Dreaming |
Diğer Kaynaklar: | none |
Ders Öğrenme Kazanımları | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. | |||||||||||
2) Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | |||||||||||
3) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | |||||||||||
4) Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. | |||||||||||
5) Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | |||||||||||
6) Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | |||||||||||
7) Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | |||||||||||
8) Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. | |||||||||||
9) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. | |||||||||||
10) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | |||||||||||
11) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | |||||||||||
12) Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. | 2 |
2) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | 1 |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 4 |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. | 1 |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 1 |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | 1 |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | 1 |
8) | Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. | 5 |
9) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. | 1 |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 1 |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 1 |
12) | Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. | 5 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 3 | % 20 |
Projeler | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |