ACL4001 Introduction to Women’s StudiesBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (İNGİLİZCE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (İNGİLİZCE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ACL4001
Ders İsmi: Kadın Çalışmalarına Giriş
Ders Yarıyılı: Bahar
Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi HATİCE ÖVGÜ TÜZÜN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı:
* öğrencilere Kadın Çalışmalarını tanıtarak , cinsiyetin yaşadığımız dünyada kadınların sosyo-ekonomik statusunu etkileyen bir değişken olarak önemini incelemek

* öğrencileri feminist düşüncenin ana akımları ve kadın çalışmalarını oluşturan ilgili alanlarla ilgili bilgilendirmek
Dersin İçeriği: İkinci Dalga Feminizm: Beauvoir, Millet, Friedan, Greer
Mit eleştirisi: Nancy Chodorow,Virginia Woolf, Mary Dally, Annis Pratt, Bettina L. Knapp

Marksist, Sosyalist, Feminist eleştiri: Tillie Olsen, Juliette Michele, Michael Barret

Psikoanalitik eleştiri :Freud and Lacan , Juliette Michele, Ellen Moers and Sandra Gilbert, Susan Gubar,Zora Neale Hurston.

Post-yapısalcılık, yapıçözümü, Post modernizm : Saussure, Foucault, Roland Barth, Hortense Spillers, Alice Jardine, Meaghan Morris,
Duplessis

Siyah Feminizm: The African Diaspora and Caribbean Feminist Criticizm: Alice Walker, Audre Lorde, Barbara Christian

Lezbiyen feminizt eleştiri: Adrienne Rich, Bonnie Zimmerman,Toni Morrison , Jane Rule , Mary Dally

Üçüncü Dünya Feminist eleştirisi: Rosario Castellanos, Chandra Mohanty, Gloria Andalzua, Rey Chow, Diane Bell

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Beauvoir-------The Second Sex pages 351- 392 ,445-500 The Feminine Mystique, pages 1-70 Germaine Greer ------The Female Eunuch Kate Millett--------Sexual Politics 60-108,157-176. Okuma
2) Beauvoir-------The Second Sex pages 351- 392 ,445-500 The Feminine Mystique, pages 1-70 Germaine Greer ------The Female Eunuch Kate Millett--------Sexual Politics 60-108,157-176. Okuma
3) Beauvoir-------The Second Sex pages 351- 392 ,445-500 The Feminine Mystique, pages 1-70 Germaine Greer ------The Female Eunuch Kate Millett--------Sexual Politics 60-108,157-176. Okuma
4) Virginia Woolf--------To The Lighthouse D.V.D Nancy Chodorow-------The Reproduction of Mothering 11-39,72-92,191-219. Annis Pratt ---------Archtypal Patterns in Women’s Fiction. 3-12,73-94 Okuma
5) Tillie Olsen-------Silences 6-21,122-152, Juliette Michele------Psychoanalysis and Feminism ,170-222. 253-273 Okuma
6) Wittig-----The Straight Mind and other Essays 9-20 Helene Cixous -------Writing The Feminine 3-50 Luce Irigaray------The Speculum of The other Woman Julia Kristeva ----- Women’s Time. 187-211 Okuma
7) Genel Tekrar Okuma
8) Sandra Gilbert and Susan Gubar-----The Madwoman in The Attic 45-70 Zora Neale Hurston ------Their Eyes Were Watching God 9-80 Okuma
9) Sandra Gilbert and Susan Gubar-----The Madwoman in The Attic 45-70 Zora Neale Hurston ------Their Eyes Were Watching God 9-80 Okuma
10) Foucoult: The Order of Things 30-50 Spivak : In Other Worlds 95-133 Okuma
11) Alice Walker ----- The Meridian Audre Lorde------ Sister Outsider 13-64,81-109 Okuma
12) Alice Walker ----- The Meridian Audre Lorde------ Sister Outsider 13-64,81-109 Okuma
13) Adrienne Rich-----Of Woman Born 21-83 Toni Morrison----- Beloved Okuma
14) Andalzua---- Borderlands, Making Face, Making Soul 75-114. Diane Bell-----Daughters of The Dreaming Okuma
15) Yarıyılsonu Sınavı Okuma
16) Yarıyılsonu Sınavı Okuma

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: The Second Sex , The Feminine Mystique, The Female Eunuch, Sexual Politics, To The Lighthouse, The Reproduction of Mothering , Archtypal Patterns in Women’s Fiction, Silences ,Psychoanalysis and Feminism , The Straight Mind and other Essays ,
Writing The Feminine , The Speculum of The other Woman, Women’s Time, The Madwoman in The Attic
Their Eyes Were Watching God, The Order of Things , The Meridian , Sister Outsider, In Other Worlds, Of Woman Born, Beloved , Borderlands, Making Face, Making Soul , Daughters of The Dreaming
Diğer Kaynaklar: none

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları
Program Kazanımları
1) Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak.
2) Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek.
3) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak.
4) Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek.
5) Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak.
6) Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak.
7) Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek.
8) Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek.
9) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak.
10) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak.
11) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek.
12) Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. 2
2) Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. 1
3) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. 4
4) Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. 1
5) Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. 1
6) Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. 1
7) Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. 1
8) Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. 5
9) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. 1
10) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. 1
11) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. 1
12) Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 3 % 20
Projeler 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100