POL4428 Public Opinion and Foreign PolicyBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar OPTİSYENLİK (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
OPTİSYENLİK (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: POL4428
Ders İsmi: Kamuoyu ve Dış Politika
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ESRA ALBAYRAKOĞLU
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Demokrasilerde, dış politika tercihlerine stratejik taahhütlerde bulunulması, güçlü halk desteğini gerektirir. Geleneksel bilgelik, halk desteğini sürdürmenin modern demokrasilerde bir zorlama olduğunu, çünkü insanların çıkarlarının bir göstergesi olarak ve karar vericilerin kaçınılmaz olarak dikkate almaları gereken istekleri olarak hizmet ettiğini öne sürmektedir. Demokratik teorinin merkezi zincirine göre, vatandaşların politika tercihlerinin, hükümetin karar alma sürecinin temelini oluşturması gerekiyor. Kamuoyunu ve Soğuk Savaş sonrası dönem dış politika bağını incelemek ve anlamak için gerekli olan arka plan bilgisi ve teorik ve pratik becerileri sağlamayı amaçlamaktadır. Demokratik sistemlerde kamuoyunu incelemenin teorik ve pratik önemi göz önünde bulundurulduğunda, öğrenciler, duruma özel analizler de dâhil olmak üzere kamuoyu ve dış politika hakkındaki sorgulama mantığını öğrenirler. Ana odak, savaş ve kamuoyu üzerinedir.
Dersin İçeriği: Bu ders, kamuoyunu ve Soğuk Savaş sonrası dönem dış politika bağlantısını incelemek ve anlamak için gereken arka plan bilgisi ile teorik ve pratik becerileri sağlar. Öğrenciler, vakaya özel analizler de dâhil olmak üzere, kamuoyu ve dış politika hakkında sorgulama mantığını öğrenirler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Giriş Ve Genel Bakış
2) "Kamuoyu" Nedir? Kamuoyu Tarihi • Glynn et al (1999) ‘The meanings of public opinion’ Ch. 1 • Shiraev and Sobel (2007) “What is Public opinion?” pp: 2-6 • Glynn et al (1999) ‘The history of public opinion’ Ch. 2
3) Kamuoyu Yöntemleri • Glynn et al (1999) ‘Methods for studying public opinion’ Ch. 3 • Shiraev and Sobel (2007) “Measurement of Opinion” pp: 20 – 43 TO DO: Create thematic working groups: EU-immigration-Transatlantic relations-War (Syria)-Hard security-Soft security-media and information-environment- Russia-energy Students: Assignment 1. • Pick an article relevant to topic and learn about the methodology and content. • Following this, do a search from Pew, TTS, Gallup, Eurobarometer about the theme selected by your group. • Question and answer wording, polling organization information (20 questions each group on the themes assigned) Deadline Week 4 (Times New Roman 12, Student and Group name written).
4) Kamuoyu Ve Dış Politika • Holsti (1996) Ch 1 • Mueller, J. (1996) ‘Fifteen Propositions about American Foreign policy and public opinion in an era free of compelling threats’ National Convention of the International Studies Association, San Diego, California, April 16-20, 1996 • Philip J. Powlick; Andrew Z. Katz (1998) ‘Defining the American Public Opinion/Foreign Policy Nexus’ Mershon International Studies Review, Vol. 42, No. 1. (May, 1998), pp. 29-61. • Hinckley, R. H. (1988) ‘Public Attitudes toward Key Foreign Policy Events’ Journal of Conflict Resolution Vol. 32: 295-318. ECS: Each group will be distributed an article on the topic/theme selected. Particularly “literature review” and “method (“research design”) sections should be studied. Questionnaire Draft – 1
5) Kamuoyu Ve Dış Politika Teorileri: (A) Kamuoyu Ve Dış Politikaya Klasik Gelenekçi Yaklaşımlar • Holsti (1996) Ch. 2 • Caspary, W. R. (1970) ‘The Mood Theory: A Study of Public Opinion and Foreign Policy’ American Political Science Review Vol. 64 (2) (June): 536-547 Anket -2 Anketin sonuçlandırılması Pilot Çalışma: Hafta 5
6) Kamuoyu ve dış politika kuramları (a) Kamuoyuna ve dış politikaya klasik geleneksel yaklaşımlar • Holsti (1996) Ch 3 • Holsti, O. R. (1992) ‘Public Opinion and Foreign Policy: Challenges to the Almond-Lippmann Consensus Mershon Series: Research Programs and Debates’ International Studies Quarterly Vol. 36: 439-466. • Nincic, M. (1992a) ‘A Sensible Public: New Perspectives on Popular Opinion and Foreign Policy’ Journal of Conflict Resolution Vol. 36 (4): 772-789. ECS: Öğrencilerin teknik konularda eğitimi. Öğrenciler: Tartışma Her grup sınıfta pilot çalışmalarını tartışacak
7) Ara Sınav
8) SPSS’e Giriş SAHA ÇALIŞMASI Anketi sonlandırdıktan sonra her grup ve üye anketi yürütmek için sahaya gidecek!
9) Spss -Kamuoyu - Medya - Dış Politika • Soroka, S. (2003) ‘Media, Public Opinion, and Foreign Policy, Press and Politics, Vol. 8 (1) (Winter): 27-48. https://www.youtube.com/watch?v=nI3K9hOxYpA Kodlama Öğrenciler: eğitmen gözetiminde anketlerin toplanması, veri girişi. Öğrenciler: Her grup veri temizliğinden sorumlu olmalıdır.
10) Veri Kümesinin Tamamlanması ve Verilerin Analizi (Tanımlayıcı Ve Korelasyon) Public Opinion - Political Elite - Foreign Policy Nexus • Shiraev and Sobel (2007) “Government: Does Public opinion Matter?” pp: 12-18
11) Raporların gözden geçirilmesi ve analizlerin grup sunumlarının yapılması Öğrenciler: Her öğrenci veri setini analiz etmelidir (diğer grup üyeleriyle birlikte). Talimatlar öğretim üyesi tarafından dağıtılacaktır. (bu analizler gruplar tarafından hazırlanacak ve 12-13. Haftalarda sunulacak nihai raporlar için kullanılacaktır).
12) Raporların gözden geçirilmesi ve analizlerin grup sunumlarının yapılması Öğrenciler: Her öğrenci veri setini analiz etmelidir (diğer grup üyeleriyle birlikte). Talimatlar öğretim üyesi tarafından dağıtılacaktır. (bu analizler gruplar tarafından hazırlanacak ve 12-13. Haftalarda sunulacak nihai raporlar için kullanılacaktır).
13) Raporların gözden geçirilmesi ve analizlerin grup sunumlarının yapılması Öğrenciler: Her öğrenci veri setini analiz etmelidir (diğer grup üyeleriyle birlikte). Talimatlar öğretim üyesi tarafından dağıtılacaktır. (bu analizler gruplar tarafından hazırlanacak ve 12-13. Haftalarda sunulacak nihai raporlar için kullanılacaktır).
14) Konu Tekrarı & Soru-Cevap

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: •Holsti, O. R. (1996) Public Opinion and American Foreign Policy Ann Arbour: University of Michigan Press.
•Everts, P. and P. Isernia (eds) (2001) Public Opinion and International Use of Force London: Routledge.
•Glynn, C. J., S. Herbst, G. J. O’Keefe and R. Y. Shapiro (1999) Public Opinion Boulder, CO: Westview Press.
•Canan-Sokullu, Ebru Transatlantic Public Opinion on War Saarbrücken: Lambert (2014)
•Lacos, B., R.Y. Shapiro and P. Isernia (eds.) (2000) Decision-making in a Glass House: Mass Media, Public Opinion, and American and European Foreign Policy in the 21st Century Lanham: Rowman and Littlefield Publishers, Inc.
•Shiraev, E. and R. Sobel (2007) People and Their Opinions: Thinking Critically about Public Opinion N.Y.: Pearson
Diğer Kaynaklar: Articles in Course Package and other online resources related to topics covered.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları
Program Kazanımları
1) Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2) Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
3) Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
4) Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
5) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
6) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
7) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
8) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
9) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2) Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
3) Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
4) Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
5) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
6) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
7) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
8) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
9) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 39
Uygulama 3 15
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 91.5
Sunum / Seminer 1 0.5
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 150