Dersin Amacı: |
Bu ders öğrencilere fotoğraf aracının ekipmanlarını ve uygulamasını tanıtmak için tasarlanmıştır. Öğrenciler bu ders kapsamında fotoğraf ekipmanının, kompozisyonun, ışığın ve diğer görsel öğelerin temel bilgileri ile tanışacaklardır. |
Dersin İçeriği: |
Fotoğrafın kısa tarihi; fotoğraf makineleri; 35 mm, orta ve büyük format makineler; objektifler, standart, geniş ve dar açılı (tele) ve zoom objektifler; pozlama kontrol mekanizmaları, diyafram, örtücü, stop-motion, alan derinliği kontrolü, film türleri; ışık ölçümü; pozlama modları, filtreler ve ilgili aksesuarları; görüntü tasarımı; siyah/beyaz filmlerde film geliştirme ve kart baskı. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş: Ders yapısını ve hedeflerini gözden geçirme |
|
2) |
Fotoğrafçılık nedir? Çağdaş fotoğrafçılık uygulamalarını anlamak |
|
3) |
Kamera türleri ve Formatları ve temel kamera mod ve uygulamaları |
|
4) |
Pozlama Kontrolü I:
(Alan Derinliği, Diyafram) |
|
5) |
Pozlama Kontrolü II:
(Enstantane, Hareket, Sensör Duyarlılığı)
|
|
6) |
Objektifler
(Farkı Objektif Çeşitlerinin kullanımı, Odak Uzuluğu)
|
|
7) |
Görsel Kompozisyonun Temelleri
(Birlik, Çeşitlilik, Vurgu, Hareket, Perspektif, Denge, Çeçeve Oranı) |
|
8) |
Görsel Kompoziyonun Öğeleri
(Uzam, Çizgi, Renk, Boyut, Şekil, Ton/Değer) |
|
9) |
Sayısal Fotoğraf kavram ve uygulamaları |
|
10) |
Görsel Öykü Anlatımı I:
(Konu, Konsept, Gösterge, İşaret ve semboller, Metinsellik, Anlatı) |
|
11) |
Görsel Öykü Anlatımı II: Fotoğrafçının Gözü
(Detay, Çerçeve, Bakış Noktası, Zaman) |
|
12) |
Fotoğraf Türleri ve Uygulamaları:
Portre, Manzara, Natürmort, Özporte |
|
13) |
Fotoğraf Türleri ve Uygulamarı:
Belgesel, Basın Fotoğrafı, Moda, Beden, İşlenmiş Görüntü |
|
14) |
Çağdaş Fotoğraf Uygulamaları: Günümüz Görsel Kültüründe Fotoğrafı Anlamak |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak |
2 |
2) |
Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim |
3 |
3) |
Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hâkim |
|
4) |
Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim |
|
5) |
Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen |
|
6) |
Çekime hazır bir senaryo yazabilen |
1 |
7) |
Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen |
|
8) |
Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen |
|
9) |
Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen |
|
10) |
Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen |
|
11) |
Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip |
1 |
12) |
Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip |
3 |