Dersin Amacı: |
Ders, iklim değişikliği ve etkileriyle mücadele için bilgilendirmeyi, farkındalık yaratmayı ve acil önlemler konusunda örnekler sunmayı amaçlıyor. Bu anlamda dersin katılımcılarına, izlenen küresel çevre politikaları ve ulusal iklim planlarına entegrasyonu hakkında bilgilenme, iklim eylemi kampanyalarına eleştirel bakış kazandırma, iklim değişikliğinin azaltılmasına yönelik doğa tabanlı ve doğa dostu teknolojilerle getirilen çözümleri inceleme, sürdürülebilirlik felsefesini özümseme gibi konularda bireyden topluma yaşam alışkanlıklarımızı dönüştürmenin temellerini sunmaktadır.
|
Dersin İçeriği: |
Bu ders, iklim değişikliği önlemlerinin ulusal planlara entegrasyonu, eğitimin iyileştirilmesi, iklim değişikliğinin azaltılması, uyum, etkinin azaltılması ve erken uyarılar konusunda farkındalık yaratılması konularına odaklanmaktadır.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İklim Değişikliğine Giriş |
|
2) |
Ekolojiye Genel Bakış
|
|
3) |
Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri ve İklim Eylemi
|
|
4) |
İklim Değişikliği ile İlgili Temel Kavramlar
|
|
5) |
İklim Değişikliğine Uyum
|
|
6) |
İklim Değişikliği ve İnsan Sağlığı
|
|
7) |
Sürdürülebilir Beslenme, Tarım ve Gezegen Üzerindeki Etkileri
|
|
8) |
Doğa Tabanlı ve Doğa Dostu Teknolojilerle Çözümler
|
|
9) |
Devam Eden Uluslararası İklim Değişikliği Müzakerelerinde Kilit Konular
|
|
10) |
İklim Eylemlerinde Eğitim Kurumlarının Rolleri
|
|
11) |
Çalışma Örneği: İklim Eylemi ve Şehir: Bir Belediyenin Sürdürülebilir Çevre Projeleri
|
|
12) |
Dünyadaki İklim Eylemi Kampanyaları ve Türkiye'deki İklim Eylemlerine Genel Bakış
|
|
12) |
Dünyadaki İklim Eylemi Kampanyaları ve Türkiye'deki İklim Eylemlerine Genel Bakış
|
|
13) |
İklim Değişikliği Eylemi için Başlıca Zorluklar ve Fırsatlar
|
|
14) |
Genel Bakış |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak |
4 |
2) |
Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim |
3 |
3) |
Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hâkim |
1 |
4) |
Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim |
1 |
5) |
Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen |
2 |
6) |
Çekime hazır bir senaryo yazabilen |
2 |
7) |
Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen |
|
8) |
Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen |
|
9) |
Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen |
|
10) |
Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen |
|
11) |
Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip |
3 |
12) |
Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip |
5 |