Dersin Amacı: |
Ders, iklim değişikliği ve etkileriyle mücadele için bilgilendirmeyi, farkındalık yaratmayı ve acil önlemler konusunda örnekler sunmayı amaçlıyor. Bu anlamda dersin katılımcılarına, izlenen küresel çevre politikaları ve ulusal iklim planlarına entegrasyonu hakkında bilgilenme, iklim eylemi kampanyalarına eleştirel bakış kazandırma, iklim değişikliğinin azaltılmasına yönelik doğa tabanlı ve doğa dostu teknolojilerle getirilen çözümleri inceleme, sürdürülebilirlik felsefesini özümseme gibi konularda bireyden topluma yaşam alışkanlıklarımızı dönüştürmenin temellerini sunmaktadır.
|
Dersin İçeriği: |
Bu ders, iklim değişikliği önlemlerinin ulusal planlara entegrasyonu, eğitimin iyileştirilmesi, iklim değişikliğinin azaltılması, uyum, etkinin azaltılması ve erken uyarılar konusunda farkındalık yaratılması konularına odaklanmaktadır.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İklim Değişikliğine Giriş |
|
2) |
Ekolojiye Genel Bakış
|
|
3) |
Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri ve İklim Eylemi
|
|
4) |
İklim Değişikliği ile İlgili Temel Kavramlar
|
|
5) |
İklim Değişikliğine Uyum
|
|
6) |
İklim Değişikliği ve İnsan Sağlığı
|
|
7) |
Sürdürülebilir Beslenme, Tarım ve Gezegen Üzerindeki Etkileri
|
|
8) |
Doğa Tabanlı ve Doğa Dostu Teknolojilerle Çözümler
|
|
9) |
Devam Eden Uluslararası İklim Değişikliği Müzakerelerinde Kilit Konular
|
|
10) |
İklim Eylemlerinde Eğitim Kurumlarının Rolleri
|
|
11) |
Çalışma Örneği: İklim Eylemi ve Şehir: Bir Belediyenin Sürdürülebilir Çevre Projeleri
|
|
12) |
Dünyadaki İklim Eylemi Kampanyaları ve Türkiye'deki İklim Eylemlerine Genel Bakış
|
|
12) |
Dünyadaki İklim Eylemi Kampanyaları ve Türkiye'deki İklim Eylemlerine Genel Bakış
|
|
13) |
İklim Değişikliği Eylemi için Başlıca Zorluklar ve Fırsatlar
|
|
14) |
Genel Bakış |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik ile ilgili yönetim, işletme, ticaret, ekonomi, girişimcilik, inovasyon, sürdürülebilir kalkınma konularında teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir ve bu bilgileri kullanabilir |
|
2) |
Küresel iş dünyasındaki farklı kaynaklardan veri toplayabilir ve araştırma tekniklerini başarılı bir şekilde uygulayabilir, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. |
|
3) |
Sürekli değişen küresel iş dünyasındaki farklı kaynak ve kanalları kullanarak fırsat ve tehditleri, stratejik düşünebilme yeteneğiyle analiz edebilir. |
|
4) |
İyi bir İngilizce dil bilgisi ile yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. |
|
5) |
Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilir ve eleştirel olarak değerlendirebilir. |
|
6) |
Mesleki sorumluluk bilinciyle iş etiği ilkelerini benimser ve bu ilkeleri küresel ticaret ve işletme alanında hukuki kaideler çerçevesinde uygulayabilir. |
|
7) |
Alan içi ve alan dışı ekip çalışmalarında işbirliği yapabilir, sorumluluk alabilir, kültürel farklılıklara saygılı ve etik değerlere sahiptir. |
|
8) |
Sosyal haklar, adalet, kültürel değerler, çevreye duyarlılık, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
|
9) |
Kazandığı yaşam boyu öğrenme becerisi ile öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir ve kendisini geliştirebilir |
|