SİNEMA VE TELEVİZYON | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | COP4330 | ||||||||
Ders İsmi: | Cinema8: İnteraktif Kısa Film Yapımı | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | English | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Departmental Elective | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ERKAN BÜKER | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ERKAN BÜKER |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | İnteraktif videonun sanat ve iş hayatında kullanım alanlarının kavranması ve Cinema8 ile interaktif kısa film yapımı |
Dersin İçeriği: | Bu derste sanat ve iş hayatında interaktif video kullanımının artmasıyla birlikte öğrencilerin interaktif kısa film üretimi hedeflenmektedir. Dönem boyunca kullanılacak olan Cinema8 interaktif video üretim platformu anlatılırken, bir yandan da teorik olarak video içerik trendleri, gelir modelleri, oyunlaştırma, satış ve interaktif senaryo üretimi konuları işlenecektir. Öğrencilerden dönem boyunca projelerine yönelik adımları tamamlamaları beklenmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş ve tanıtımı İnteraktif videonun anlatılması ve örneklerin verilmesi ve Cinema8 tanıtımı | |
2) | Konuk Eğitmen İnteraktif video bağlamında Video içerik trendleri & Gelir modelleri | |
3) | Konuk Eğitmen İnteraktif video bağlamında Gamification & Satış | |
4) | Senaryo sınırlılıklar verilir, proje grupları belirlenir. Stickerlar ve storyflow materyaller ile Cinema8 elementlerini öğreten workshop yapılması | |
5) | Konuk Eğitmen İnteraktif senaryo yazımı | |
6) | Her grup kendi storyflow'unu oluşturur. İnteraktif film çekiminden önce bilinmesi gerekenler Sınıfta örnek video çekimi (Bir sonraki haftaya hazırlık) | |
7) | Örneklerle Cinema8 Creative Studio anlatılması Final projesi kısa filmin çekim planlarının hazırlanması | |
8) | Final projesi kısa filmin çekimlerinin yapılması | |
9) | Final projesi kısa filmin çekimlerinin yapılması | |
10) | Final projesi kısa filmin montaj ve kurgusunun yapılması | |
11) | Final Projesinin Cinema8 Creative Studio'da interaktivitesinin yapımı | |
12) | Final Projesinin Cinema8 Creative Studio'da interaktivitesinin yapımı | |
13) | Final Projesi Kısa Filmin Tartışılması, testleri ve geri bildirim verme | |
14) | Final Projesi Kısa Filmin Sunulması |
Ders Notları / Kitaplar: | - |
Diğer Kaynaklar: | - |
Ders Öğrenme Kazanımları | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak | |||||||||||
2) Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim | |||||||||||
3) Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hâkim | |||||||||||
4) Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim | |||||||||||
5) Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen | |||||||||||
6) Çekime hazır bir senaryo yazabilen | |||||||||||
7) Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen | |||||||||||
8) Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen | |||||||||||
9) Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen | |||||||||||
10) Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen | |||||||||||
11) Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip | |||||||||||
12) Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak | 2 |
2) | Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim | 3 |
3) | Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hâkim | 1 |
4) | Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim | 4 |
5) | Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen | 5 |
6) | Çekime hazır bir senaryo yazabilen | 2 |
7) | Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen | 1 |
8) | Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen | 3 |
9) | Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen | 2 |
10) | Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen | 4 |
11) | Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip | 3 |
12) | Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip | 1 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 55 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 45 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 55 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 55 | 55 |
Toplam İş Yükü | 127 |