SİNEMA VE TELEVİZYON | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | FTV2943 | ||||||||
Ders İsmi: | Film ve TV Eleştirisi | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | English | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Departmental Elective | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | |||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi FUNDA KAYA | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencileri sinema ve televizyon alanında eleştiri ile ilgili olabilecek genel kavramlarla tanıştırmayı hedeflemektedir. Farklı anlatı formları ve türleri tarihsel olarak ele alınacaktır ve farklı filmler ve güncel televizyon dizileri inceleme konusu olacaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders sinema ve televizyon eleştirisiyle ilgili temel kavramlara odaklanmaktadır. Öğrenciler ile tartışmalara örnek olabilecek önemli film izlenecek ve sinema akımları, bağımsız sinema, 3. sinema, feminist teoriler, sanat sineması, güncel televizyon estetiği gibi kavramlar üzerinden tartışmalar yürütülecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders izlencesinin incelenmesi, film eleştirisi nedir ve giriş. | |
2) | Avrupa sinema akımları | Stam, Robert. 2000. Film Theory: An Introduction. Oxford: Blackwell. |
3) | Gerçeklik, gerçeğe yakınlık, mimesis | Stam, Robert. 2000. Film Theory: An Introduction. Oxford: Blackwell. |
4) | Kültür ve toplum | Stam, Robert. 2000. Film Theory: An Introduction. Oxford: Blackwell. |
5) | Psikanaliz ve sinema | Stam, Robert. 2000. Film Theory: An Introduction. Oxford: Blackwell. |
6) | Kültürel teoriler | Stam, Robert. 2000. Film Theory: An Introduction. Oxford: Blackwell. |
7) | Toplumsal cinsiyet ve sinema | Stam, Robert. 2000. Film Theory: An Introduction. Oxford: Blackwell. |
8) | Postmodern anlatılar | Stam, Robert. 2000. Film Theory: An Introduction. Oxford: Blackwell. |
9) | Post-kolonyal karşılaşmalar | Stam, Robert. 2000. Film Theory: An Introduction. Oxford: Blackwell. |
10) | Siberpunk, bilimkurgu | Stam, Robert. 2000. Film Theory: An Introduction. Oxford: Blackwell. Bukatman, Scott. 1993. Terminal Identity. Duke Uni. Press |
11) | Bağımsız sinema | Stam, Robert. 2000. Film Theory: An Introduction. Oxford: Blackwell. |
12) | Elektronik kültür, siberalan, distopya | Stam, Robert. 2000. Film Theory: An Introduction. Oxford: Blackwell. Bukatman, Scott. 1993. Terminal Identity. Duke Uni. Press |
13) | Detektif, Neo-noir | Stam, Robert. 2000. Film Theory: An Introduction. Oxford: Blackwell. |
14) | Sunumlar |
Ders Notları / Kitaplar: | Bordwell, David. 1985. Narration in Fiction Film. University of Wisconsin Press. Stam, Robert. 2000. Film Theory: An Introduction. Oxford: Blackwell. |
Diğer Kaynaklar: | Bordwell, David. 1985. Narration in Fiction Film. University of Wisconsin Press. Stam, Robert. 2000. Film Theory: An Introduction. Oxford: Blackwell. |
Ders Öğrenme Kazanımları | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak | |||||||||||
2) Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim | |||||||||||
3) Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hâkim | |||||||||||
4) Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim | |||||||||||
5) Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen | |||||||||||
6) Çekime hazır bir senaryo yazabilen | |||||||||||
7) Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen | |||||||||||
8) Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen | |||||||||||
9) Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen | |||||||||||
10) Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen | |||||||||||
11) Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip | |||||||||||
12) Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak | 5 |
2) | Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim | 5 |
3) | Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hâkim | 3 |
4) | Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim | 4 |
5) | Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen | 3 |
6) | Çekime hazır bir senaryo yazabilen | 1 |
7) | Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen | |
8) | Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen | |
9) | Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen | |
10) | Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen | |
11) | Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip | 4 |
12) | Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip | 5 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ödev | 2 | % 30 |
Sunum | 1 | % 15 |
Final | 1 | % 45 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 55 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 45 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer | 1 | 3 | 3 |
Ödevler | 2 | 5 | 10 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 128 |