Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş |
|
2) |
Popüler Kültür ve Sinema |
|
3) |
Film Türleri: Aksiyon, Melodram, Korku |
|
4) |
2000'lerde Hollywood Sineması, Marvel & DC Comics Uyarlamaları |
|
5) |
Popüler Sinema ve Feminist Eleştiri |
|
6) |
Postfeminizm ve Güncel Gişe Filmleri: Güçlü Kadın Karakter |
|
7) |
Ara Sınav Sunumları |
|
8) |
Tarihyazımı ve Popüler Sinema |
|
9) |
Tarihyazımı ve Popüler Sinema Hollywod'da 2. Dünya Savaşının Temsili |
|
10) |
Popüler Türkiye Sineması |
|
11) |
Yakın Dönem Popüler Türkiye Sinemasında Cumhuriyet'in Kuruluş Döneminin Temsili |
|
12) |
Bağımsız Sinema ve Popüler Kültür |
|
13) |
Final Presentations Final Sunumları |
|
14) |
Final Presentations & Review Final Sunumları ve Kapanış Yorumları |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
1. Kellner, D. 2003. Media Culture: Identity and Politics Between Modern and Postmodern. Routledge. London & New York
2. Elsaesser, T. 2001. “The Blockbuster: Everything Connects, But Not Everything Goes.” In The End of Cinema as We Know It, edited by J. Lewis, 11–22. New York: New York University Press.
3.Stuart, H., 1973. Encoding and Decoding in Television Discourse. UK. University of
Birmingham
4 .Gürgen Atalay, D. 2018. Historiography of World War II in Contemporary American
Cinema. Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholars Publishing
4. Douglass Kellner and Michael Ryan Camera Politica: The politics and Ideology of Contemporary Hollywood Film (1988). 5. Mulvey, Laura (1975) ‘Visual pleasure and narrative cinema’, Screen, vol. 16, no. 3, pp. 6–18.
6. Modleski, Tania (1991), Feminism without Women: Culture and Criticism in a ‘Postfeminist’ Age,
London: Routledge. |
Diğer Kaynaklar: |
Gürgen, D., 2016. Interpreting Chronotope as a Historiographical Tool in Elevator to the Gallows in Consciousness, Theatre, Literature and Arts, edt. Dinkgrafe, D. M., Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholars Publishing
Hobsbawm, E., 2009. On History. London: Abacus.
Laine, T., 2013. Feeling Cinema: Emotional Dynamics in Film Studies. New York: Bloomsbury Publishing. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak |
3 |
2) |
Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim |
3 |
3) |
Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hâkim |
3 |
4) |
Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim |
3 |
5) |
Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen |
3 |
6) |
Çekime hazır bir senaryo yazabilen |
3 |
7) |
Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen |
3 |
8) |
Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen |
4 |
9) |
Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen |
4 |
10) |
Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen |
4 |
11) |
Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip |
3 |
12) |
Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip |
3 |