FTV2946 Contemporary Film and MediaBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar SİNEMA VE TELEVİZYONÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
SİNEMA VE TELEVİZYON
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: FTV2946
Ders İsmi: Günümüz Sineması ve Medya
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. NİLAY ULUSOY
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. AYKUT ALP ERSOY
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Yeni medya teknolojileri ile günümüz sinemasının değişimi
Dersin İçeriği: Bu ders, geleneksel sinematik temsilden etkileşimli, icracı ve ağa bağlı medyanın sınırlarını araştıran çalışmalara geçişini inceler. Film teorisi, iletişim çalışmaları, kültürel çalışmalar ve yeni medya teorisi de dahil olmak üzere geniş bir çalışma yelpazesine dayanan ders, dijital teknolojilerin çağdaş görsel kültürün semiyotik dokusunu nasıl dönüştürdüğünü ele alacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dijital Medyaya Giriş, Kavramlar ve Örnekler
2) Medya sanatları nedir?
3) Sinema neydi? Rodowick, The Virtual Life of Film/ 1-87
4) Dijital Çağda Sinema Lev Manovich. “What is Digital Cinema”
5) DEV EKRANLAR / Üç Boyutlu Bakış: 3D / IMAX / Google Earth "Leon Gurevitch and Miriam Ross “STEREOSCOPIC MEDIA: Scholarship beyond Booms and Busts,” 3D Cinema and Beyond, eds. Dan Adler, Janine Marchessault and Sanja Obradovic (Intellect Books, 2013) pp 72-82. Anna Munster, “Welcome to Google Earth” in Arthur and Marilouise Kroker (eds), Critical Digital Studies Reader (Toronto: University of Toronto Press, 2008, pp 397-416. Susan Stewart, “The Gigantic,” On Longing: Narratives of the Minature, the Gigantic, the Souvenir, the Collection (Baltimore and London: John Hopkins University Press, 1984, pp. 70-102.)."
6) Transmedia Hikaye Anlatıcılığı Mittell, Complex TV, “Transmedia Storytelling”
7) Video Oyunları ve Deneysel Anlatım Yolları Henry Jenkins, “Game Design as Narrative Architecture” Gonzalo Frasca, “Ludologists Love Stories Too” Scott Higgins, “Seriality’s Ludic Promise”
8) Mekan Tabanlı Medya
9) VOD Sistemleri
10) Covid-19 Pandemi ve Online Film Festivalleri
11) İnterneti ve yeni teknolojileri (vine, 360 derece, bumerang) içeren müzik videoları
12) Sanal Gerçeklik
13) Bio- Sanat Cary Wolfe, “From Dead Meat to Glow-in-the-Dark Bunnies: The Animal Question in Contemporary Art.” in What is Posthumanism? (2010), 145-168. Optional: Gregory Sholette, “The Unnameable” in Dark Matter: Art and Politics in the Age of Enterprise Culture pp 135-151. Christina Agapakis and Sissel Tolaas, “The Inside-Out Body” in Synthetic Aesthetics: Investigating Synthetic Biology’s Designs on Nature (Cambridge: MIT Press, 2014), 271-282.
14) Sinema ve Yapay Zekanın Bir Araya Gelmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Lev Manovich. “What is Digital Cinema”
Rodowick, The Virtual Life of Film
Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları
Program Kazanımları
1) Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak
2) Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim
3) Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hâkim
4) Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim
5) Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen
6) Çekime hazır bir senaryo yazabilen
7) Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen
8) Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen
9) Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen
10) Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen
11) Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip
12) Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak 3
2) Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim 2
3) Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hâkim 2
4) Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim 3
5) Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen 3
6) Çekime hazır bir senaryo yazabilen 3
7) Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen 4
8) Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen 4
9) Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen 3
10) Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen 4
11) Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip 3
12) Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 2 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 74
Sunum / Seminer 2 6
Ara Sınavlar 1 3
Final 1 3
Toplam İş Yükü 128