FTV2941 Production Design in Film and TVBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar SİNEMA VE TELEVİZYONÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
SİNEMA VE TELEVİZYON
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: FTV2941
Ders İsmi: Film ve TV’de Yapım Tasarımı
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 5
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. NİLAY ULUSOY
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders prodüksiyon Tasarımı prensiplerine giriş dersidir.Ders, planın gerçek taslağının hazırlanması, modellerin imalatı ve setlerin inşasından önce hazırlığın tüm yönlerini ele almaktadır. Ders, konferanslar, film / TV gösterimleri, öğrenci projeleri, sektörden konuk konuşmacılar ve dış okumalardan oluşacaktır. Öğrenci projeleri öğrencilere şu konularda deneyim kazandıracaktır: senaryo dökümü, bir dizi planlama, bir bütçe hazırlama, renkli aydınlatma ve ilgili araştırmalar.
Dersin İçeriği: "Ders içeriği: Sanat Bölümü'nün yapısı ve her bir departmanın üyesinin görevleri, tasarımın temelleri, tasarım ilkelerinin film ve televizyona uygulanması, yapım tasarımı, araştırması için hazırlık ve prosedürler,
film oluşturma, özel efektler için tasarım, konum için tasarım, sınırlı bir bütçeyle çalışma."

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Yapım tasarımcısının rolü nedir? İki filmin tasarımı karşılaştırılacak
2) Derse girişi tamamlama. Tarihsel perspektif: Ay'a yolculuk ile Büyük Tren Soygunu filmini karşılaştırma
3) Cabinet of Dr. Caligari filmi Gösterimi: Tasarımcılar bu filmin dünyasını nasıl kurdular.Kompleks görsel dünya nasıl kuruldu?
4) Derinlemesine senaryo çalışması. Sahneleri, setleri tanımlamak için ilk 10 sayfada birlikte çalışacağız. karakterler, sahne, kostüm ve özel efektler.
5) Belgesel filmlerde yapım tasarımının rolü
6) Mizansen / çerçeveleme. Öğrencilere belirlenen ödevler verilir.
7) Mizansen ve grafik. Çizgi / şekil ve form / boyut / Yönlendirme ve hareket.
8) Mizansen/ ton ve renk. renk unsurları.
9) Vertigo filmi gösterimi. Yazılı ödev / tasarım kavramları
10) Kaynak materyal ve senaryo arasındaki ilişkinin tartışılması
11) Storyboard yapım süreci: sınıf içi egzersiz.
12) Bütçeleme
13) Dönem gözden geçirilecek/ Özet
14) Final Projesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Uluoğlu, B., Enşici, A., & Vatansever, A. (Eds.). (2006). Design and Cinema: Form Follows Film. Cambridge Scholars Pub., Zettl, H. (2013). Sight, sound, motion: Applied media aesthetics. Cengage Learning.
Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları
Program Kazanımları
1) Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak
2) Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim
3) Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hâkim
4) Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim
5) Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen
6) Çekime hazır bir senaryo yazabilen
7) Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen
8) Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen
9) Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen
10) Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen
11) Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip
12) Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak 2
2) Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim 2
3) Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hâkim 2
4) Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim 3
5) Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen 3
6) Çekime hazır bir senaryo yazabilen 4
7) Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen 3
8) Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen 4
9) Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen 2
10) Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen 4
11) Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip 3
12) Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 2 % 30
Projeler 2 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 42
Sunum / Seminer 2 6
Proje 2 40
Final 1 4
Toplam İş Yükü 134