ACL3005 American Poetry IBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DIŞ TİCARET (TÜRKÇE, UZAKTAN ÖĞRETİM)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DIŞ TİCARET (TÜRKÇE, UZAKTAN ÖĞRETİM)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ACL3005
Ders İsmi: Amerikan Şiiri I
Ders Yarıyılı: Bahar
Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi HATİCE ÖVGÜ TÜZÜN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin temel amacı başlangıcından 19. yüzyıl sonuna kadar Amerikan şiirinden örneklerin incelenmesidir. Anne Bradstreet gibi Püriten şairlerden başlayıp Freneau gibi Neo-Klasiklere kısa bir bakıştan sonra dersin büyük çoğunluğu Amerikan Rönesansı şiirine, Romantiklere (Amerikan Aşkıncı şairlerine) ayrılacaktır. Bu doğrultuda incelenecek şairlerin başında William Cullen Bryant, Edgar Allan Poe, Ralph Waldo Emerson, Walt Whitman ve Emily Dickinson gelmektedir.
Dersin İçeriği: Heath Anthology of American Literature, Vol I. Pp. 146-274,
Anne Bradstreet, “The Flesh and the Spirit” “To My Dear Loving Husband”
Edward Taylor, “Huswifery”
Neo-Klasisizm & Philip Freneau, “The Indian Student”
Romantisizm & William Cullen Bryant, “The Praries”, “Thanatopsis”, “The Yellow Violet”, “To a Waterfowl”, “The Poet”
Aşkıncılık& Ralph Waldo Emerson Essays: “Nature” & “The American Scholar”, “The Transcendentalist”, “Self-Reliance”
Ralph Waldo Emerson Poems: “The Rhodora”, “Each and All” & “The Snow-Storm”
Aşkıncılık& Henry David Thoreau Essays: “On Civil Government” (Civil Disobedience)
Selected sections from Walden (Where I Lived, and What I Lived for)
Edgar Allan Poe, The Philosophy of Composition
Edgar Allan Poe, Poetry: “A Dream Within a Dream”, “To Helen”, “Annabel Lee”, “The Raven”
Gerçekçilik & Walt Whitman “There Was a Child Went Forth” & Selections from Leaves of Grass
Gerçekçilik, Aşkıncılık &
Walt Whitman “Song of Myself”
Bilinç Şiiri & Emily Dickinson “Presentiment”, “Success is counted sweetest” “If I can stop one Heart from breaking” “Apparently with no surprise” , “Much Madness is Divinest Sense”
“I taste a liquour never brewed”, “There’s a certain slant of light”, “After great pain, a formal feeling comes”, “I heard a Fly buzz – when I died”, “I felt a Funeral, in my Brain”

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Aşkıncılık& Henry David Thoreau Denemeler: “On Civil Government” (Civil Disobedience) Selected sections from Walden (Where I Lived, and What I Lived for)
1) Giriş, Öncüler, Yeni Amerikalılar ve Püritenizm. Heath Anthology of American Literature, Vol I. Pp. 146-274
2) Anne Bradstreet, Edward Taylor “The Flesh and the Spirit” “To My Dear Loving Husband” “Huswifery”
3) Neo-Klasisizm & Philip Freneau “The Indian Student”
4) Romantisizm & William Cullen Bryant “The Praries”, “Thanatopsis”, “The Yellow Violet”, “To a Waterfowl”, “The Poet”
5) Aşkıncılık& Ralph Waldo Emerson Essays: “Nature” & “The American Scholar”, “The Transcendentalist”, “Self-Reliance”
6) Ralph Waldo Emerson Poems: “The Rhodora”, “Each and All” & “The Snow-Storm”
8) Genel Tekrar
9) Edgar Allan Poe The Philosophy of Composition
10) Edgar Allan Poe Poetry: “A Dream Within a Dream”, “To Helen”, “Annabel Lee”, “The Raven”
11) Gerçekçilik & Walt Whitman “There Was a Child Went Forth” & Selections from Leaves of Grass
12) Gerçekçilik, Aşkıncılık & Walt Whitman “Song of Myself”
13) Walt Whitman “Song of Myself”
14) Bilinç Şiiri & Emily Dickinson “Presentiment”, “Success is counted sweetest” “If I can stop one Heart from breaking” “Apparently with no surprise” , “Much Madness is Divinest Sense”
15) Yarıyılsonu Sınavı
16) Yarıyılsonu Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Çeşitli Kaynaklar, teksirler, The Penguin Book of American Verse, ed. Geoffrey Moore & handouts.
Diğer Kaynaklar: Heath Anthology of American Literature, Vol. I.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları
Program Kazanımları

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 9 % 10
Uygulama 1 % 10
Küçük Sınavlar 4 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Proje 1 5 5
Küçük Sınavlar 4 10 40
Ara Sınavlar 1 30 30
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 147