COP4225 Japonya'da Siyaset, Diplomasi, KalkınmaBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar SİYASET BİLİMİ VE ULUSLARARASI İLİŞKİLERÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
SİYASET BİLİMİ VE ULUSLARARASI İLİŞKİLER
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: COP4225
Ders İsmi: Japonya'da Siyaset, Diplomasi ve Kalkınma
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. EBRU ŞULE CANAN SOKULLU
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders Japonya hakkında kapsamlı bir anlayış geliştirmeyi hedefler. Japon politik yapısı, İkinci Dünya Savaşı sonrası uluslararası toplumdaki yeri, Japon başbakanlarının çizgisi, Japon ekonomisindeki iniş ve çıkışlar ve Japon iş kültürü, dersin temel alt başlıkları olacaktır.
Dersin İçeriği: Japon kültürü; politik system, ekonomi ve kalkınma meseleleri; Japon iş kültürü; dünya siyasetinde Japonya.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders tanıtımı
2) Japon tarihi, siyaseti ve ekonomisine giriş
3) BriSA fabrika ziyareti
4) Toyota Türkiye (Sakarya) fabrika ziyareti
5) Japonya-Türkiye ilişkileri
6) KONU TEKRARI & SORU-CEVAP
7) Japon ekonomisi; nüfus azalması ve Abenomi
8) Japon ekonomik mucizesi
9) Türkiye’de Japonya çalışmaları
10) Balon ekonomisinin sonu ve Japonya’da kayıp on yıl
11) Panasonic firmasına ziyaret
12) Savaş sonrası Japon siyaseti
13) Savaş sonrası Japon siyaseti ve Japonya-ABD ilişkileri
14) Japonya ve Asya-Pasifik Bölgesi’ne yönelik güncel tehditler

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: B. Gao. (2009). “The Postwar Japanese Economy.” A companion to Japanese history. W. M. Tsutsui eds. Malden, MA, Blackwell Pub.: 299-314.
Takeo Hoshi and Anil K Kashyap. (2004). “Japan’s Financial Crisis and Economic Stagnation.” Journal of Economic Perspectives, 18 (1): 3-26.
Fumio Hayashi and Edward C. Prescott. (2002). “The 1990s in Japan: A Lost Decade.” Review of Economic Dynamics, 5 (1): 206–235.
Sébastien Lechevalier and Brieuc Monfort. (2018). “Abenomics: has it worked? Will it ultimately fail?” Japan Forum, 30(2):277-302, DOI: 10.1080/09555803.2017.1394352
Gerald L. Curtis. (2013). “Japan’s Cautious Hawks: Why Tokyo Is Unlikely to Pursue an Aggressive Foreign Policy,” Foreign Affairs 92(2):77–86.
Phillip Y. Lipscy. (2008). “Japan’s Shifting Role in International Organizations.” in Masaru Kohno and Frances Rosenbluth, eds. Japan and the World: Japan’s Contemporary Geopolitical Challenges. New Haven: Yale Council on East Asian Studies.
Bernard K. Gordon. (2012). “Trading Up in Asia: Why the United States Needs the Trans-Pacific Partnership.” Foreign Affairs, 91(4): 17–22.
Andrew L. Oros. (2014). “Japan's Strategic Culture: Security Identity in a Fourth Modern Incarnation?” Contemporary Security Policy, 35(2):227-248.
Fukunari Kimura. (2013). “How Have Production Networks Changed Development Strategies in Asia?” in Deborah K. Elms and Patrick Low, eds. Global Value Chains in a Changing World. Geneva: WTO Publications: 361–383.

Diğer Kaynaklar: -

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları
Program Kazanımları
1) Alanla ilgili temel kuramsal ve olgusal bilgiler ile bunlar arasındaki ilişkilere, uygulama seviyesinde hâkimdir.
2) Toplumların yaşadığı siyasi dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir.
3) Sosyal ve davranış bilimlerinde nicel, nitel ve karma araştırma metotlarına vakıftır.
4) Güncel siyasi ve sosyal gelişmeleri değerlendirirken tarihsel örüntüleri fark eder.
5) İç ve dış siyaseti analiz, sentez ve öngörü süreçlerinde disiplinler arası ve eleştirel bir yaklaşım sergiler.
6) Alanıyla ilgili çalışmaları gerek bağımsız gerekse ekip dâhilinde eksiksiz yürütür.
7) Araştırma-Geliştirme temelli yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir.
8) Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde bir yabancı dilde ve gerekli bilişim-iletişim teknolojilerini kullanarak, yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
9) Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri bireysel kariyerine, sürdürülebilir kalkınma amaçlarına yönelik projelere ve sosyal sorumluluk girişimlerine yansıtır.
10) İç ve dış siyaset gündemini ve uluslararası gelişmeleri takip etme alışkanlığına sahiptir.
11) Küresel çağın yeni siyasi aktör, kuram ve olgularını yorumlamada yetkinlik sahibidir.
12) İleri teknolojilerin siyaset üzerindeki etkisini hukuki ve etik çerçevede değerlendirir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanla ilgili temel kuramsal ve olgusal bilgiler ile bunlar arasındaki ilişkilere, uygulama seviyesinde hâkimdir. 5
2) Toplumların yaşadığı siyasi dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. 5
3) Sosyal ve davranış bilimlerinde nicel, nitel ve karma araştırma metotlarına vakıftır.
4) Güncel siyasi ve sosyal gelişmeleri değerlendirirken tarihsel örüntüleri fark eder. 5
5) İç ve dış siyaseti analiz, sentez ve öngörü süreçlerinde disiplinler arası ve eleştirel bir yaklaşım sergiler. 5
6) Alanıyla ilgili çalışmaları gerek bağımsız gerekse ekip dâhilinde eksiksiz yürütür. 5
7) Araştırma-Geliştirme temelli yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. 3
8) Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde bir yabancı dilde ve gerekli bilişim-iletişim teknolojilerini kullanarak, yazılı ve sözlü olarak ifade eder. 5
9) Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri bireysel kariyerine, sürdürülebilir kalkınma amaçlarına yönelik projelere ve sosyal sorumluluk girişimlerine yansıtır. 2
10) İç ve dış siyaset gündemini ve uluslararası gelişmeleri takip etme alışkanlığına sahiptir. 5
11) Küresel çağın yeni siyasi aktör, kuram ve olgularını yorumlamada yetkinlik sahibidir. 5
12) İleri teknolojilerin siyaset üzerindeki etkisini hukuki ve etik çerçevede değerlendirir. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 90
Ödevler 1 15
Ara Sınavlar 1 1.5
Final 1 1.5
Toplam İş Yükü 150