OPT2002 Optisyenlik UygulamalarıBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar OPTİSYENLİK (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
OPTİSYENLİK (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: OPT2002
Ders İsmi: Optisyenlik Uygulamaları
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
0 8 4 10
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. DOĞAN AYDIN
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. OSMAN KELEŞ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Optisyenlikte kullanılan cihazların ve gereçlerin aktif biçimde kullanılması ve meslek hayatında yapacağı işlemlerin uygulamalı olarak yaparak el becerisi kazanmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Multifokal lensler, bifokal lensler, progresiv lensler, bifokal cam montajı. Yüzey işlemleri-istenen prizmatik etki ve farklı yollarla temini, desantrasyon ile istenen prizmatik etkinin sağlanması, prizmatik lens ile istenen prizmatik etkinin sağlanması, fresnel prizması ile istenen prizmatik etkinin sağlanması, faset çerçevelere cam montajı

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bifokal lenslerin manuel ve dijital fokometrelerde ölçümü, yüz ölçülerine göre kapalı çerçeve montajı
2) Bifokal lenslerin fokometrelerde ölçümü, yüz ölçülerine göre kapalı çerçeveye montajı
3) Progressiv lenslerin manuel ve dijital fokometrelerde ölçümü, yüz ölçülerine göre kapalı çerçeveye montajı
4) Progressiv lenslerin fokometrelerde ölçümü, yüz ölçülerine göre misinalı çerçeveye montajı
5) Prizmatik lenslerin dijital fokometrelerde ölçümü ve montaj yöntemleri
6) Fresnel prizmasının montaj yöntemleri
7) Ara sınav
8) Az görenlere yardımcı gereçlerin montaj yöntemleri
9) Resmi reçete işlem basamaklarının örnekler üzerinde uygulanması, seminer ve hazırlanan satış uygulamalarının sunulması
10) Yüz ölçülerine göre faset çerçeveye organik ve mineral cam montajı
11) Yüz ölçülerine göre faset çerçeveye organik cam montajı
12) Yüz ölçülerine göre faset çerçeveye organik cam montajı
13) Yüz ölçülerine göre faset çerçeveye organik cam montajı
14) Yüz ölçülerine göre faset ve nilör çerçeveye organik ve mineral cam montajı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları
Diğer Kaynaklar: Taylan Küçüker, Gözlükçülük,2000

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları
Program Kazanımları
1) Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2) Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
3) Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
4) Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
5) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
6) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
7) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
8) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
9) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 5
2) Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. 5
3) Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. 4
4) Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. 3
5) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. 5
6) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 4
7) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. 4
8) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. 5
9) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. 4

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 0 0
Uygulama 14 8 112
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 8 112
Ara Sınavlar 1 15 15
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 259